Gå til innhold

16.mai-vennefest, trenger litt hjelp med det jeg skal ha med...

Anbefalte innlegg

Gjest Gareta
Skrevet

Vi skal på vennefest i morgen ettermiddag altså, det vi har fått vite er at vi er invitert og at vi skal ha med eggerøre og ferdig oppdelt honningmelon.

Eggerøre - må vel lage av 15-16 egg sikkert. Gjør jeg det da i mange omganger (3-4 egg hver gang), eller kan man ha i alle samtidig? Og er det OK å droppe gressløk hvis jeg ikke finner det på butikken her?

Og ang. honningmelon - regner med dette skal være tilbehør til noe... Deler den opp i skiver som jeg deler i 3 biter hver ellerno? Med skallet på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det spørs hvor stor panne du har, men du kan gjerne lage eggerøre av 16 egg samtidig om du bare har plass i pannen. Du kan selvfølgelig droppe gressløken om du ikke finner på butikken, det er absolutt ikke et krav for vellykket eggerøre. Gressløk finner du forresten i krydderhyllene, tørket og klar i til bruk.

Del opp i skiver som du igjen deler i biter du - med skall på :)

Endret av SuperGjest
Gjest Gareta
Skrevet
Det spørs hvor stor panne du har, men du kan gjerne lage eggerøre av 16 egg samtidig om du bare har plass i pannen. Du kan selvfølgelig droppe gressløken om du ikke finner på butikken, det er absolutt ikke et krav for vellykket eggerøre. Gressløk finner du forresten i krydderhyllene, tørket og klar i til bruk.

Del opp i skiver som du igjen deler i biter du - med skall på :)

Takk! Blir det greit resultat med krydderglass-gressløk altså? For det har jeg, men trodde det 'skulle' være fersk...?

Stekepanna er ikke så veldig stor, så tror jeg gjør det i 2-3 omganger jeg gitt - går jo fort likevel. Og vakkert blir det ikke uansett siden jeg må ha det med i bil - må frakter i tupperware-bolle, så den er grei ;)

Skrevet

Går veldig bra med krydderglass-gressløk :)

God fest!

Gjest Gareta
Skrevet
Går veldig bra med krydderglass-gressløk :)

God fest!

Glimrende - takk igjen! :klemmer:

Og festen skal bli fin ja :D

Gjest nextlife
Skrevet

Stor porsjon eggerøre lages veldig bra i kasserolle på svak varme. Rør ofte så det ikke svir seg i bunnen. Sakte men sikkert tykner eggemassen, og blir til flott eggerøre.

Denne metoden brukte jeg sist for et par uker siden, med 100 egg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...