Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 20, 162 og 56 kg. jeg vil litt ned i vekt.. I perioder der jeg bortimot ikke beveger meg (eksaaamen) spiser jeg ikke mere enn 1000-1300kcal, av og til under.. går jeg ned da? jeg går vel ikke i sparemodus da? er ikke sulten..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lillemeg_*
Skrevet

Jo kroppen din går nok i sparemodus tror jeg, det at du ikke blir sulten kan

komme av at du har vendt kroppen til å ligge så lavt i kalorier.

I eksamensperioder trenger man faktisk mye mat ettersom hjernen forbruker mye energi, for å holde hjernen så "skjerpet" som mulig så trenger den nok energi, og den jobber aller best om den får karbohydrater!

Skrevet

Med et så lavt inntak risikere du nok å gå i sparbluss, ja.I en såpass stressende periode som eksamenstid er det lurt å sørge for godt drivstoff om man skal yte bra. Og da må det nok også karbohydrater til!

Gjest Gjest
Skrevet
Jo kroppen din går nok i sparemodus tror jeg, det at du ikke blir sulten kan

komme av at du har vendt kroppen til å ligge så lavt i kalorier.

I eksamensperioder trenger man faktisk mye mat ettersom hjernen forbruker mye energi, for å holde hjernen så "skjerpet" som mulig så trenger den nok energi, og den jobber aller best om den får karbohydrater!

jo jeg er enig:) men jeg beveger meg jo ikke i det hele tatt! er jo begrenset hvor mye kroppen forbrenner på et døgn da? og hvis jeg ikke spiser mer/like mye enn det kroppen forbrenner så går jeg jo ikke ned?

Gjest Gjest
Skrevet
jo jeg er enig:) men jeg beveger meg jo ikke i det hele tatt! er jo begrenset hvor mye kroppen forbrenner på et døgn da? og hvis jeg ikke spiser mer/like mye enn det kroppen forbrenner så går jeg jo ikke ned?

oisann, mente hvis jeg spiser mer enn det jeg forbrenner går jeg jo ikke ned hehe..

Gjest apekattenico
Skrevet (endret)
Jeg er 20, 162 og 56 kg. jeg vil litt ned i vekt.. I perioder der jeg bortimot ikke beveger meg (eksaaamen) spiser jeg ikke mere enn 1000-1300kcal, av og til under.. går jeg ned da? jeg går vel ikke i sparemodus da? er ikke sulten..

Du bør ligge på minimum 1395,14853 kcal for å unngå at kroppen din går inn i krisemodus. Er jo svært trist at du spiser så lite at du hverken vil gå ned i vekt eller få gode karakterer.

Om du sitter stille hele dagen vil du forbrenne mellom 1600 og 1700kcal.

Hodet ditt liker, som mange andre sier, karbohydrater best. Pass vertfall på at du karber opp på eksamensdager/dager du leser ekstra mye.

Endret av apekattenico
Gjest Gjest
Skrevet
Du bør ligge på minimum 1395,14853 kcal for å unngå at kroppen din går inn i krisemodus. Er jo svært trist at du spiser så lite at du hverken vil gå ned i vekt eller få gode karakterer.

Om du sitter stille hele dagen vil du forbrenne mellom 1600 og 1700kcal.

Hodet ditt liker, som mange andre sier, karbohydrater best. Pass vertfall på at du karber opp på eksamensdager/dager du leser ekstra mye.

Ja okei da skjønner jeg :) skal begynne å spise mer no! det var bare det at jeg har vært innpå diett.no og når jeg skriver inn mine aktiviteter (sitte, ligge) hehe, i forhold til min vekt og høyde så ble det bare sånn 1000 kcal forbrent og det er derfor jeg blir litt hysterisk hehe.. men da stemmer kanskje siden dårlig da?

Gjest apekattenico
Skrevet
Ja okei da skjønner jeg :) skal begynne å spise mer no! det var bare det at jeg har vært innpå diett.no og når jeg skriver inn mine aktiviteter (sitte, ligge) hehe, i forhold til min vekt og høyde så ble det bare sånn 1000 kcal forbrent og det er derfor jeg blir litt hysterisk hehe.. men da stemmer kanskje siden dårlig da?

Erm. Nå har jeg aldri brukt diett.no, men jeg har vanskelig for å tro at de kan ta så feil. Sikker på at du ikke har lest feil?

Din basale forbrenning ligger på ca. 1300kcal - dette er det du trenger for at dine vitale kroppsfunksjoner i det hele tatt skal fungere. Disse 1000kcal skal du mest sannsynlig addere til ditt basale forbruk. Dvs. 2300kcal per dag.

Gjest Gjest
Skrevet
Erm. Nå har jeg aldri brukt diett.no, men jeg har vanskelig for å tro at de kan ta så feil. Sikker på at du ikke har lest feil?

Din basale forbrenning ligger på ca. 1300kcal - dette er det du trenger for at dine vitale kroppsfunksjoner i det hele tatt skal fungere. Disse 1000kcal skal du mest sannsynlig addere til ditt basale forbruk. Dvs. 2300kcal per dag.

Hmm ja da er det sikkert slik at det skulle plusses på... syntes også det var rart at jeg forbrente så pass lite.. jaja no er det 17. mai og da blir ikke det lave kalorinivået et problem hvertfall :fnise: takk for svar

Gjest Gjest
Skrevet

Helt nøyaktig regnet etter de tall du oppga har du et kaloribehov på 1668,24 pr dag for å holde vekta. Skal du ned i vekt må du selvfølgelig spise mindre. 1300-1350 burde være passe hvis du ikke beveger deg noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...