Rexina Skrevet 15. mai 2008 #1 Del Skrevet 15. mai 2008 Finnes noe sånt? Har kombinasjonshud med normale kinn om sommeren og tørre om vinteren. Får lett kviser, har til tider sensitiv hud og pga hormoner får jeg kviseutbrudd hver mnd.. Lurer på om noen vet om en BRA renseserie for dene typen hud som oppfyller følgende kriterier: * Roer ned en stresset hud * Demper rødhet/kviser * Gir huden fukt, ikke fett * Er mild men effektiv. Ønsker råd om rens, tonic og krem. Bare kom med forslag. Nå må jeg finne noe som passer. Det bør være en serie som er effektiv på kviseutbrudd da jeg får dette ofte. Har bare noen små nå, men har alltid kviser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 16. mai 2008 #2 Del Skrevet 16. mai 2008 Kanskje du skulle få deg et prøve-kit på exuviance viss du ikke allerede har prøvd dette da. Tror en sånn prøvepose koster rundt 100-lappen. I tillegg så kan det jo være et tips å bruke to forskjellige rens, en type om sommeren, og en litt midlere om vinteren siden huden da pleier å bli spesielt vrang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mai 2008 Nei, jeg ahr ikke prøvd det:) Hva heter den serien du anbefaler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2008 #4 Del Skrevet 16. mai 2008 ^ Exuviance, som hun også skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opal Skrevet 16. mai 2008 #5 Del Skrevet 16. mai 2008 Kanskje du skulle få deg et prøve-kit på exuviance viss du ikke allerede har prøvd dette da. Tror en sånn prøvepose koster rundt 100-lappen. I tillegg så kan det jo være et tips å bruke to forskjellige rens, en type om sommeren, og en litt midlere om vinteren siden huden da pleier å bli spesielt vrang.. Henger meg med på tråden hvor får man tak i prøve-kit? på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 16. mai 2008 #6 Del Skrevet 16. mai 2008 Henger meg med på tråden hvor får man tak i prøve-kit? på nett? Hos hudpleiere som selger Exuviance. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 16. mai 2008 Men hvilken serie? Og hvilke produkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyQueen Skrevet 16. mai 2008 #8 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er et sånt reisekit du kan kjøpe før du kjøper produkter for å se om de funker for deg. Jeg bruker alt i rens ,tonic og fukt i Exuviance og også en maske som demper kviser , den heter Exuviance Rejuvenating Treatment Masque og er utrolig bra , neste dag etter jeg har tatt den er kvisene dempet. Men kanskje ikke det beste for å roe ned . Den er litt sterk , men ikke veldig sterk men du kjenner det på lukten og det kan svi litt. Men en fuktighetsmaske fra Decleor foreksempel er bra for å roe ned stresset hud. og Exuviance gir masse fukt også , og gjør at huden lettere tar opp fuktighet , produktene har også en peelende effekt. Dra til en hudpleier og spør etter disse produktene og om hun kan finne passende produkter til deg , jeg har brukt de siden August og ser store forbedringer på kviser spesielt siden det var det jeg kjøpte det mot men de har andre produkter også , som er milde . Du kan se på denne siden : http://www.exuviance.eu/no/produkter.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *lucky* Skrevet 16. mai 2008 #9 Del Skrevet 16. mai 2008 Hva er virkestoffene i Exuviance serien? Siden du er så på søken etter bra hudpleie og kanskje trives best med merker du har hørt om så kan jeg kanskje tenke meg at MD formulation er noe for deg. Da kan du jo bare gå til en hudpleier som selger det å få veiledning på hvilken produkter du trenger. MD er ganske billig på Ebay:) For hud med kviseutbrudd tror jeg MD serien er det rette siden den inneholder fruktsyrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 17. mai 2008 #10 Del Skrevet 17. mai 2008 Exuviance inneholder også fruktsyrer, men såkalte PHA-syrer, som er mildere og lettere å tolerere. For meg var produktene en katastrofe, og jeg, som normalt har jevn hud uten en kvise, fikk dype kviser langs kjevebeinet som jeg fortsatt har arr etter. Dessuten passet ingen av kremene for huden min. Men som amerikanerne sier, YMMV (your mileage may vary), dvs. enhver må finne ut for seg selv hva som passer best. Det som er sikkert, er at man faktisk må holde ut med en produktserie i minimum fire uker før man kan si sikkert om den er bra for huden, eller ikke. Noen produkter kan gi en forbigående forverring i begynnelsen, før det så stabiliserer seg. Det er forskjell på dette, og på en allergisk reaksjon, som oppstår umiddelbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 17. mai 2008 #11 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg har sensitiv kombinasjonshud med tendenser til å bli tørr, få urenheter (ikke nødvendigvis kviser) og overprodusere talg. Jeg fikk mye bedre hud når jeg sluttet å lete etter en vidunderserie eller produkt som skulle fungere perfekt hver dag hele året.. Nå kombinerer jeg produkter fra ulike merker og veksler etter hvor jeg er i syklusen og hva huden trenger av pleie. F.eks. har jeg fetere hud rett før mensen og da bruker jeg f.eks. Dermalogica special cleansing gel + en lettere krem uten for mye olje. Når huden føles tørr om vinteren er renseoljer geniale og fetere kremer må til. Det høres jo litt stress ut, men nå kan kjenner jeg huden min såpass godt at å vite hvilken produkter jeg trenger er ikke noe problem. Det eneste som alltid er likt er "less is more", mao rens og fukt, toner bare om jeg har lyst. Og jeg styrer unna alle produkter med "aktive" ingredienser som syrer etc. De bare irriterer huden min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 19. mai 2008 Nå har jeg kjøpt meg hudpleieprogram fra Exuviance. er så spent:D Kjøpte Purifying cleansing gel, balancing toner og Essential Multi-Defense Day Fluid SPF 15:) tusen takk for tips. Håper det funker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkelsbær Skrevet 19. mai 2008 #13 Del Skrevet 19. mai 2008 Nå har jeg kjøpt meg hudpleieprogram fra Exuviance. er så spent:D Kjøpte Purifying cleansing gel, balancing toner og Essential Multi-Defense Day Fluid SPF 15:) tusen takk for tips. Håper det funker! Kjøpte du prøvesett eller produkter i full størrelse? Hvor mye kostet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Hva er virkestoffene i Exuviance serien? Siden du er så på søken etter bra hudpleie og kanskje trives best med merker du har hørt om så kan jeg kanskje tenke meg at MD formulation er noe for deg. Da kan du jo bare gå til en hudpleier som selger det å få veiledning på hvilken produkter du trenger. MD er ganske billig på Ebay:) For hud med kviseutbrudd tror jeg MD serien er det rette siden den inneholder fruktsyrer. Det er de samme folka som står bak begge seriene, så jeg tror de er like gode begge to:) Kjøpte full størrelse av alle, men det var bare fordi jeg hadde en helt forferdelig dag i går og ville spandere noe fint på meg Det kostet alt for mye.. Rundt 900 tror jeg det var. Men fikk veldig bra hjelp ti å finne fram til riktige produkter og hun gav meg et billigere alternativ også, men jeg valgte å prøve Exuviance:P Hun sa at enten kunne jeg prøve hele denne serien eller bare et serum eller noe fra MD og min vanlige renseserie, men da måtte jeg ha fått tak i en dagkrem med mere fukt, for det har jeg ikke.. Endret 20. mai 2008 av Rexina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 20. mai 2008 #15 Del Skrevet 20. mai 2008 Men hvilken serie? Og hvilke produkter? De har ikke akkurat så mange serier. Hudpleieren hjelper deg nok med å få rett prøvepakke. Det er jo også til å fortelle litt om hvordan du synes huden din er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 21. mai 2008 Kna man blande Exuviance med DS Labratories? Har så lyst til å bruke DS sin Acne Gel om kvelden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 21. mai 2008 #17 Del Skrevet 21. mai 2008 Kna man blande Exuviance med DS Labratories? Har så lyst til å bruke DS sin Acne Gel om kvelden:) Og hvorfor skulle det være noe problem? For det første er det ikke snakk om sterke medisiner, og jeg tviler på at huden din kan lese. Dessuten er det vel slik med et middel mot kviser at du bare påfører det der hvor du har behov. Jeg blander flere ulike serier, og plukker etter behov for MIN hud. Jeg lar meg ikke så lett innbille at jeg MÅ ha alt fra en og samme serie. Det er stort sett markedsførings-bullshit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyQueen Skrevet 21. mai 2008 #18 Del Skrevet 21. mai 2008 Har du prøvd Exuviance nå? Isåfall , hvordan likte du produktene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hudterapeut Skrevet 21. mai 2008 #19 Del Skrevet 21. mai 2008 Markedsføringbullshit? Er dette noe du sier for å overbevise deg selv om at du gjør noe riktig? De aller fleste hudpleieseriene er satt sammen på en måte som gjør at produktene fungerer best sammen. Nå kjenner ikke jeg Excuviance serien så veldig godt, men for de aller fleste hudpleieserier med mye aktive ingredienser så er det anbefalt å kun starte med et produkt av gangen. Begynner en med alt på en gang så kan en få reaksjoner på produktene. Huden er rett og slett ikke vant med det og trenger tilvenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 21. mai 2008 #20 Del Skrevet 21. mai 2008 Markedsføringbullshit? Er dette noe du sier for å overbevise deg selv om at du gjør noe riktig? Sorry, men jeg går ikke på slike hersketeknikker. Dessuten bruker jeg produkter som er anbefalt av hudpleier som jeg har gått til behandling hos, og jeg har aldri måttet høre på "du må bruke alt fra samme serie"-argumenter. Tvert imot har de satt sammen ting fra ulike serier slik at det skal passe mine behov optimalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå