Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har forstått det slik at Folketrygdens utbetalinger av fødselspenger begrenser seg oppad til 6G/80% av 6G. Dette medfører at utbetaling til en som tjener mer enn Folketrygdens grunnbeløp reduseres til 6G. Jeg har hørt om bedrifter/forsikringer som dekker "mellomlegget" mellom lønn og Folketrygdens grunnbeløp, men klarer ikke finne mer info om dette. Har noen mer info/erfaring med dette? Det hadde jeg satt stor pris på!

Hilsen ei som skal i lønnsforhandlinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss betaler bedriften mellomlegget. Men du må nok høre med din egen bedrift om hvilke ordninger de har, da dette ikke er noe de har krav til.

Et annet tips når du skal sjekke sånt er at NAV kun betaler feriepenger for de første 12 ukene hvis du har 100% dekning og 15 uker hvis du har 80% dekning.

Tror de fleste bedrifter betaler full lønn og feriepenger hvis de betaler permisjonen din. Men vet at veldig mange overlater det til NAV, og da vil du dessverre ikke få mer enn du har krav på...

Skrevet
Hos oss betaler bedriften mellomlegget. Men du må nok høre med din egen bedrift om hvilke ordninger de har, da dette ikke er noe de har krav til.

Et annet tips når du skal sjekke sånt er at NAV kun betaler feriepenger for de første 12 ukene hvis du har 100% dekning og 15 uker hvis du har 80% dekning.

Tror de fleste bedrifter betaler full lønn og feriepenger hvis de betaler permisjonen din. Men vet at veldig mange overlater det til NAV, og da vil du dessverre ikke få mer enn du har krav på...

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...