Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har forstått det slik at Folketrygdens utbetalinger av fødselspenger begrenser seg oppad til 6G/80% av 6G. Dette medfører at utbetaling til en som tjener mer enn Folketrygdens grunnbeløp reduseres til 6G. Jeg har hørt om bedrifter/forsikringer som dekker "mellomlegget" mellom lønn og Folketrygdens grunnbeløp, men klarer ikke finne mer info om dette. Har noen mer info/erfaring med dette? Det hadde jeg satt stor pris på!

Hilsen ei som skal i lønnsforhandlinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min jobb står det under forskriftene til foreningen at de skal dekke resten.

Det er sikkert noen som vet mer om det på jobben din.

Skrevet

De fleste større bedrifter dekker mellomlegget for sine ansatte. Det samme gjelder i det offentlige. Om det gjelder eller ikke på din arbeidsplass må du kontakte personalavdelingen/personalansvarlig for å finne ut.

Det er ikke et urimelig spørsmål å komme med i forbindelse med lønnsforhandlinger ved nyansettelse, men personlig har jeg ikke spurt om det før jeg har fått et tilbud. Spørsmål om dekning utover 6G har aldri blitt tatt ille opp noen steder jeg har spurt.

Husk også at det er gunstigst for deg som arbeidstaker at det er arbeidsgiver som utbetaler foreldrepengene og mottar refusjon fra NAV. Da tjener du opp feriepenger på samme måte som om du var på jobb, i motsetning til når NAV utbetaler pengene direkte til deg.

Skrevet

Dersom du skal jobbe i privat næringsliv ville jeg fått det inn i kontrakten allerede nå, da har du det skriftlig dersom du noen gang trenger det.

Jeg får ikke dekket, det har vært lederskifte og de nye lederene ser ikke poenget i å betale mellomlegget så å ta den diskusjonen nå er så og si umulig...

Skrevet
Dersom du skal jobbe i privat næringsliv ville jeg fått det inn i kontrakten allerede nå, da har du det skriftlig dersom du noen gang trenger det.

Jeg får ikke dekket, det har vært lederskifte og de nye lederene ser ikke poenget i å betale mellomlegget så å ta den diskusjonen nå er så og si umulig...

Tusen takkk for råd og tips!

Skrevet

Tror at deknings av fødselspenger utover 6G har stått som eget punkt (sammen med de andre godene) i alle tilbudene jeg har sett. Vil tro bedriften skriver det i tilbudet hvis de tilbyr det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...