Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd IDs foundationer og mineral veil. Liker veldig godt mineral veil, og bruker den nå over annen foundation. Men IDs vanlig foundation synes jeg gir veldig dårlig resultat. Jeg har store porer i t-sonen, og jeg synes foundationen ikke dekker dette, men fremhever det. Kan være fordi den har litt skimmer i seg, noe som ikke akkurat er heldig for ujevn hud og store porer. Synes også jeg har fått mer uren hud når jeg har brukt denne. Ser av noen av innleggene her at det kanskje er en av ingrediesene (biasmuth e.l.?) man kan reagere på.

Jeg lurer nå på om noen har gode erfaringer med andre mineralsminkemerker enn ID? Gjerne noen som ikke gir "skimmer" på huden slik ID gjør. Gjerne også fargeforslag. Jeg synes 2.3. medium var ok, men kanskje en smule for grå-rosa for meg.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet (endret)

Har du forsøkt Kiss Me? Nydelig konsistens, og mattere på huden enn ID. Det er et norsk merke, og du kan bestille prøver for 30 kroner/stk. Hvis du ikke finner rett match etter tre forsøk, er videre prøving gratis, og Lin, som driver siden, er en engel å kommunisere med. :)

www.kissme.no

Ellers kan du for eksempel prøve Everyday Minerals, hvor man får en gratis prøvepakke med tre foundationer, en rouge/solpudder og en concealer, og betaler kun porto på ca 5 USD. Signature Minerals har også et liknende tilbud, men foundationen derfra er ikke like matt.

Pure Luxe (www.pureluxecosmetics.com) skal også være bra for dem som foretrekker en matt foundation.

Ellers finnes det hundrevis (tusenvis?) av produsenter av mineralfoundation, så det er bare å prøve seg gjennom jungelen for en billig penge. :)

Endret av Lacuna
Skrevet

Jeg liker Glo veldig godt, men den har vel også litt bismuth i seg, selv om jeg ikke får det skinnende resultatet som med ID. Glo dekker akkurat passe for meg, og huden ser naturlig og fresh ut, men desverre klør det litt, derfor skal jeg prøve Everydayminerals i stedet.

Har prøvd KissMe, og jeg bruker den når jeg ikke har noe annet, men den er ikke helt det rette for meg. Jeg sliter med å finne riktig farge, og finishen på huden ser litt tørr og pudrete ut, selv om jeg er forsiktig med mengden (men nå har jeg veldig tørr og sensitiv hud da).

Gjest Sascha
Skrevet

Jeg syns faktisk Isadoras mineralsminke er veldig ålreit...

Skrevet

Takk for tips :) Skal prøve noen av de dere nevner. Vet noen om disse andre merkene er like "bra" for huden som ID; dvs. at de ikke tetter til huden, men lar den "puste"? Er veldig nøye på å ha sminke som ikke tetter til porene... :forvirret:

Gjest Lacuna
Skrevet

De fleste merkene er vel tvert om bedre enn ID (og for så vidt også GloMinerals), fordi de inneholder færre ingredienser, og dessuten ikke inneholder bismuth, som mange kan reagere på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...