Gå til innhold

Når barnehageprisen er dyrere enn maksprisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen marken har fått plass i koster 3100kr og inkluderer all mat, frukt, drikke og vask av ytterdresser.

Jeg synes 800 kr er i overkant av hva de kan ta for en et/to åring, han spiser da ikke for så mye og dressen vil jeg helst vaske selv pga at jeg impregnerer den i vaskemaskinen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Barnehagen marken har fått plass i koster 3100kr og inkluderer all mat, frukt, drikke og vask av ytterdresser.

Jeg synes 800 kr er i overkant av hva de kan ta for en et/to åring, han spiser da ikke for så mye og dressen vil jeg helst vaske selv pga at jeg impregnerer den i vaskemaskinen...

3100 er i hvertfall en billig pris. Personlig synes jeg makspris er noe tull.

Gjest krummelure
Skrevet

Vi betaler 2600,-og da er det frokost, lunsj og 2-mat inkludert+ frukt og melk.

Barnehagen steller også istand bursdager, med kake eller is. På tur griller de gjerne, og har med kakao/saft.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

I den barnehagen jeg jobber, koster full plass 2425,- . Det inkluderer mat, drikke, fruktmåltid, turer/fester. Det ville bli svært komplisert å beregne pris ut fra hvor mye hvert enkelt barn spiser og drikker.

Makspris er villedende, all den tid det ikke er full barnehagedekning i Norge. Regjeringen prioriterer full barnehagedekning framfor makspris.

Skrevet

synes det høres dyrt ut med 800 kr for mat og vask....

husker ikke i farten hva prisen er hos oss, har 2 barn i bhg og begge går 4 dager...betaler litt i underkant av 4000 i måneden.. men da er det jo med søsken rabatt...

du kan jo høre om det er mulig å få pris på plassen uten vask og evt. også uten mat? da min eldste begynte i bhg var hun 9 mnd og fikk grøt til hovedmåltidet, så da betalte ikke vi matpenger, vi sendte heller med all maten selv... (hun hadde en del begrensninger på hva hun kunne spise pga en del mage trøbbel... da var det lettere å sende med mat selv..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...