Gjest Trine, bård, arild, gunnar, stia Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Hva syns dere? Rusforsker: http://desk.tvnorge.no/Aktuelt/Nyheter/4641910 nei til alkohol. ja til fri cannabis
Gjest ikkerøyker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 det VARMER faktisk at en som faktisk forsker på rus, som er såpass oppegående og sosial sier dette! Dette er sant. Ja til fri cannabis. Hilsen en som ikke røyker noe
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Blir man ikke veldig sløv, treg, og uopplagt av cannabis da? Skal man gå rundt hele dagen som en sombie da, er det gøy? :klø:
Gjest Pest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 En skal jo i utgangspunktet bli sløv, uopplagt, ukonsentrert av alkohol også. http://www.noabuse.no/ru/alko_i_krop.htm
Gjest StockDama Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Blir man ikke veldig sløv, treg, og uopplagt av cannabis da? Skal man gå rundt hele dagen som en sombie da, er det gøy? :klø: Nå er det ikke akkurat meningen at man skal røyke det 24 timer i døgner heller da...akkurat som man ikke drikker 24 timer i døgnet =D hilsen en som hverken røyker eller drikker.
billie Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Tror ikke det blir noe fri canabis i så lenge vi lever, men det er jo sikkert artig å leve i trua. Alkholforbud blir det nok heller ikke btw..
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Tror ikke det blir noe fri canabis i så lenge vi lever, men det er jo sikkert artig å leve i trua. Alkholforbud blir det nok heller ikke btw.. så snever du er. lev i "trua" selv om at alkohol er så himla mye bedre. har du ikke noe mer å komme med?
Gjest Marie26 Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Enig med rusforskeren. jeg røyker innimellom (kanskje en gang i uka. maks). drikker sjeldent. blir ekstremt dårlig av alkohol og helt ærlig. jeg syns det er kjedelig og ikke kunne ruse seg på fest. derfor igjen blir jo cannabis sett på som asosialt, siden vi ikke kan "bla frem" jointen, når de andre trekker opp ølen. man er ikke sløv ikke 24 timer i døgnet. rusen varer jo bare i 3-4 timer dagen etter er man som regel (det varierer selvfølgelig fra person til person) helt fin i formen. kanskje litt ekstra trøtt den første timen om morningen. Jeg føler meg skikkelig diskriminert på mange måter jeg. det her er jo bare urettferdig og tåpelig om ikke annet. tenk hvor mye de vil spare på dette også, og de får brukt ressursene sine ordentlig når det kommer til tung kriminalitet.
billie Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Har aldri sagt eller ment at alkohol er bedre enn canabis. Forteller deg bare fakta. Canabis kommer ikke til å bli legalisert.
absinthia Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Blir man ikke veldig sløv, treg, og uopplagt av cannabis da? Skal man gå rundt hele dagen som en sombie da, er det gøy? :klø: Det er ikke snakk om at man må røyke hver dag eller flere ganger i uka, selv om det er tillatt. Folk blir rare av å drikke hver dag også, selv om det er tillatt.
Gjest Sativa Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 Som med alkohol så er det en enorm forskjell på bruk og misbruk. Jeg tror heller ikke cannabis kommer til å bli legalisert i norge, fordi nordmenn generellt er veldig snevre og trangsynte. Men for en gledens dag det hadde vært :-)
Lieschen Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Som med alkohol så er det en enorm forskjell på bruk og misbruk. Jeg tror heller ikke cannabis kommer til å bli legalisert i norge, fordi nordmenn generellt er veldig snevre og trangsynte. Men for en gledens dag det hadde vært :-) det er klart at et overbruk av rusmiddel setter preg på en person. dette gjelder uansett rusmiddel. er selv åpen "cannabis røyker" (hørtes temmelig dumt ut), for meg er det en herrrlig måte å slappe av. andre tar seg ett glass eller to, mens jeg tar meg en joint. har klart meg bra til tross. har egen bedrift med mange ansatte, mye ansvar, mye jobb. har mange interesser og et rikt liv. kanskje er jeg heldig siden jeg har det så bra, kan hende hadde jeg det ikke så bra ville jeg få et rusproblem... men det kunne like gjerne være fra alkohol som hasj. det jeg tror er viktig å vite er at ikke alle tåler og kan omgås rusmiddler på en god måte, men vi kan likevel ikke forby rusmidler da de er en viktig inntektskilde for staten (alkohol, tobakk). tror man ville tjene på å legalisere cannabis og begynne å betale skatter og avgifter for det, på lik linje som med de andre rusmidlene. nå har ikke cannabis en så ruinerende effekt på kroppen som f.eks. alkohol, så hvor er logikken om at alko er greit, men alt annet er farlig....?
Gjest Sativa Skrevet 15. mai 2008 #14 Skrevet 15. mai 2008 Det er ingen logikk. Forbudet er et resultat av redsel for det ukjente og uvitenhet.
Gjest Gjest_Agamemnon_* Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 Vi får håpe det skjer. Forbudspolitikk fungerer sjelden etter hensikten uansett.
Gjest Marie26 Skrevet 15. mai 2008 #16 Skrevet 15. mai 2008 Har aldri sagt eller ment at alkohol er bedre enn canabis. Forteller deg bare fakta. Canabis kommer ikke til å bli legalisert. Si i det minste hvorfor akkurat du tror det, da? Om du har rett eller ikke er irrelevant spør du meg. Argumenter for deg. Hvorfor?
Gjest cannabisrøyker som ikke røyker a Skrevet 15. mai 2008 #17 Skrevet 15. mai 2008 Som med alkohol så er det en enorm forskjell på bruk og misbruk. Jeg tror heller ikke cannabis kommer til å bli legalisert i norge, fordi nordmenn generellt er veldig snevre og trangsynte. Men for en gledens dag det hadde vært :-) jeg tror det vil bli legalisert. vet du hvorfor? innen utenrikspolitikken liker norge å spille dumme, naive, sløve, ala: "hei vi vet ingenting vi, vi er nøytrale i alt vi" osv, for å unngå problemer. Vi har strengt talt lite å stille opp med, hvis noe skulle blusse opp å ramme oss. Det er kjent at vi følger usas politikk til tider (spesielt den økonomiske delen, men følger vi helsevesenpolitikken de følger? nei!). Nei, vi følger også nederland, storbritania og danmark (i de tre stedene er det legalisert med cannabis, så godt som i allefall). Ja, vi er snevre, men også ganske sleipe. å legalisere cannabis er som å stille seg nøytral i ganske mange kriger over verden, men det er vel det norge ikke tør? Jo visst blir det legalisert. ikke med det første, men det skjer før jeg er 30 i allefall. belive me. og da skal jeg skrive om det her av hoppende glede, ja.
Gjest Gjest_t.s_* Skrevet 15. mai 2008 #18 Skrevet 15. mai 2008 det er klart at et overbruk av rusmiddel setter preg på en person. dette gjelder uansett rusmiddel. er selv åpen "cannabis røyker" (hørtes temmelig dumt ut), for meg er det en herrrlig måte å slappe av. andre tar seg ett glass eller to, mens jeg tar meg en joint. har klart meg bra til tross. har egen bedrift med mange ansatte, mye ansvar, mye jobb. har mange interesser og et rikt liv. kanskje er jeg heldig siden jeg har det så bra, kan hende hadde jeg det ikke så bra ville jeg få et rusproblem... men det kunne like gjerne være fra alkohol som hasj. det jeg tror er viktig å vite er at ikke alle tåler og kan omgås rusmiddler på en god måte, men vi kan likevel ikke forby rusmidler da de er en viktig inntektskilde for staten (alkohol, tobakk). tror man ville tjene på å legalisere cannabis og begynne å betale skatter og avgifter for det, på lik linje som med de andre rusmidlene. nå har ikke cannabis en så ruinerende effekt på kroppen som f.eks. alkohol, så hvor er logikken om at alko er greit, men alt annet er farlig....? Amen til deg, hehe
Gjest Unge venstre - politiker Skrevet 15. mai 2008 #19 Skrevet 15. mai 2008 Jeg vet godt hva problemet til myndighetene er oppi det hele: De er livredde for økt turisme. Norge vil ikke kunne takle all turismen, men dette er selvfølgelig ikke et godt nok argument ovenfor de som vil ha fri cannabis. Dette vet de også, og unnskylder seg med andre ting og feier det under teppet. Og hvorfor selges det marihuanafrø på f.eks scorpius, shangri la, o.l i "hasjbutikker" [eller alternative butikker som de omtales som] her i Oslo? De selges jo utstyr til dyrking til og med! Det er ikke lov å dyrke, men alt utstyr får du kjøpt rett rundt hjørnet? Sier ikke da myndighetene/politiet da indirekte at dette er "lov", så lenge man ikke gjør det offentlig?
Transmogrifier Skrevet 15. mai 2008 #20 Skrevet 15. mai 2008 Det er ikke lov å dyrke, men alt utstyr får du kjøpt rett rundt hjørnet? Sier ikke da myndighetene/politiet da indirekte at dette er "lov", så lenge man ikke gjør det offentlig? Det er lov å kjøpe destillerkolber, erlendmeyerflasker, peleus-ballonger, og reagensrør for vanlige folk. Betyr ikke dette at regjeringen støtter biokjemisk terrorisme på kjøkkenbenken??? "#%!#"% Galskap.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå