Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 La oss si at et parr skiller seg. Mannen er trygdet og får kanskje 12-13000 i måneden. Dama har et "vanlig yrke" og tjener ca 250.000 i året. De har et barn sammen og dama får hovedomsorgen for barnet. Må da mannen betale barnetrygd? Burde han betale barnetrygd i følge deg? I såfall, hvorfor?
Gjest Gjest_Morten_* Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 La oss si at et parr skiller seg. Mannen er trygdet og får kanskje 12-13000 i måneden. Dama har et "vanlig yrke" og tjener ca 250.000 i året. De har et barn sammen og dama får hovedomsorgen for barnet. Må da mannen betale barnetrygd? Burde han betale barnetrygd i følge deg? I såfall, hvorfor? For det første er ikke det å tjene 250 000 i året veldig mye. Med en årsinntekt på 250 000 får man sannsynligvis ikke utbetalt så veldig mange hundrelapper mer enn den trygdede i eksempelet. Sett i forhold til inntekt så har de altså samme grunnlag. Mer enn det vet jeg ikke..
Gjest Gjest-M- Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Nå er det ikke far som betaler barnetrygd, den kommer fra staten. Regner med du mener bidrag. Hva en trygdet far/mor må betale i bidrag, aner jeg ikke. Det er det NAV som tar stilling til og beregner.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Nå er det ikke far som betaler barnetrygd, den kommer fra staten. Regner med du mener bidrag. Hva en trygdet far/mor må betale i bidrag, aner jeg ikke. Det er det NAV som tar stilling til og beregner. Det stemmer, mente barnebidrag. Vil også si at hele innlegget er bare et spørsmål og har ikke rot i virkeligheten. De 250.000 kronene var bare et eksempel, kunne godt vært 400.000. Det som teller i denne tråden er at dama tjener en del mer enn mannen og at mannen er trygdet, noe som betyr at han vil mest sansynlig ha dårlig råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå