Gjest sydenjomfrua Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg skal altså til kreta i juni, for første gang. Skal reise med mannen i mitt liv, også hans første tur. Så vi er veldig grønne... Jeg lurer på ting som hva man abolutt bør huske på å ha med seg, og hva man trygt kan la ligge igjen hjemme. Og også det med tips, hvor tipser man, og hvor mye? Er det ellers noe jeg bør finne ut av som jeg ikke vet at jeg lurer på?? Sitter med skrekkblandet fryd her. Hoho.
Reveal Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Nå skriver du jo ikke noe om dere er vant til å reise ellers- eller om denne turen er "den første store". Så da slenger jeg inn mine aller beste generelle reisetips: Med penger, pass og piller så kommer du faktisk veldig langt! (Husk bare dokumentasjon på livsnødvendige medisiner) En god reiseforsikring hjelper deg langt på vei dersom noe skulle oppstå. Godt humør, postiv innstilling og ikkehysteriske tanker er også gode venner! Mageregulerende er alltids greit- husk bare at du skal starte med disse opptil en uke før avreise. GOOGLE!!! Horder av nordmenn reiser til Kreta årlig- og det ligger side på side med tips/info etc overalt! (PS: Dersom du forteller hvor på Kreta du skal så er det mye enklere å komme med mer spesifikke tips!!!) Endret 15. mai 2008 av Reveal
måneperle Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 sånn generelt greit å ha en flaske antibakteriell i vesken, så man får rene hender når og hvor man vil. Myggmiddel, solkrem, aftersun, håndduk til å bruke i solsenga, ledig plass i kofferten til alt du skal ha med hjem, tubeost og knekkebrød dersom du ikke gidder å kjøpe frokost der, jeg savnet noe varmt til bena om natta (for ikke å si dyna mi...) pocketbok. Kos dere masse, vi var nettopp på Kreta og hadde en fantastisk ferie:-)
Gjest Elfrida Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Det er ikke den ting du ikke får kjøpt der du kommer hvis du skal på vanlig 'sydenferie'. Jeg prøver å pakke lett, og heller kjøpe inn hvis det skulle vise seg at jeg har glemt noe. Allikevel kommer jeg ofte hjem med en god del ting som har blitt liggende i kofferten hele ferien. Og som Reveal sier; har du pass, penger, piller (og pillett), samt en bra reiseforsikring er du stort sett berga.
Gjest sydenjomfrua Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Takk for svar. Google er min venn, og jeg har lest mange sider om selve stedet, Platanias, så jeg føler jeg har akkurat det under kontroll. Jeg tenkte mer på sånn pakkeliste og slike ting. Det er den første utenlandsreisa, har ellers bare reist/flydd innenlands. Tror jeg bare skal roe ned, glede meg og ta det som det kommer.
Sol79 Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Håper du legger igjen både knekkebrød og tubeost hjemme. Noe av poenget med å oppleve andre land er også å oppleve maten der God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå