Gå til innhold

De nysådde sommerblomstene ligger nede.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg har sådd ringblomster og blomkarse som skjøt i været i en fart og falt til jorden og ble liggende med sine lange tynne stilker. Er disse ødelagt, eller kan de helbredes på noen måte? De ble satt på badet etter såing og lyset var på natt og dag. Ønsker veldig å dyrke frem noen planter på egen hånd, men det ser ikke lyst ut. Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Andrine_*
Skrevet

Jeg ville gjort følgende: Knipe av rett over de første ordentlige bladene, (Det første bladparet er hjerteblad). Sett de så så lyst som mulig og kjølig, gjerne i vinduet på et svalt soverom.

Grunnen til at de er lange og tynne er nok fordi de har stått for varmt og mørkt. Lyset på et bad er ikke godt nok til planter.

Håper at du lykkes med "redningsoperasjonen ".

Skrevet
Jeg ville gjort følgende: Knipe av rett over de første ordentlige bladene, (Det første bladparet er hjerteblad). Sett de så så lyst som mulig og kjølig, gjerne i vinduet på et svalt soverom.

Grunnen til at de er lange og tynne er nok fordi de har stått for varmt og mørkt. Lyset på et bad er ikke godt nok til planter.

Håper at du lykkes med "redningsoperasjonen ".

Skrevet

Takk for tipset :bukke:, skal sette i gang "redningsoperasjon" straks, og så er det bare å krysse fingrene (som sannsynligvis ikke er grønne).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...