Gjest Gjest_Jane_* Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Eg las ein tråd på nettet ein gong av ei ung kvinne som vurderte å drikke seg til mot før ho gjekk til tannlegen! Ho skulle borre ei tann og var redd den vonde bedøvelsesnåla. Frå før viste ho at vodka ikkje kan luktast på pusten, at ho vart kjenslelaus i munnen når ho drakk ein del og at det var (meinte ho) vanskeleg å sjå viss ho var passe full ..... Dette er den mest originale grunnen eg har høyrt for å drikke seg til mot. Skulle tru at det vanlegaste er å drikke seg til mot til å danse eller kontakte det motsatte kjønn. Har nokon her drukke seg til mot nokon gong, og kvifor?
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har egentlig vært helt motsatt. Livredd for å miste dømmekraften og rasjonell tankegang. Jeg liker å ha kontroll med det jeg driver med. Derfor drikker jeg lite.
Storm83 Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 En venn av meg sliter med stamming. Han har et stort alkoholinntak i helgene og det hender han drikker i ukedagene også. Han prater helt "flytende" etter noen shotter med vodka, han blir også tydelig tryggere på seg selv. Det som er litt skummelt er at selv om han har drukket dobbelt så mye og lenge som de andre, så viser det ikke på ham at han har drukket. Har også andre venner som sliter med sosial angst. Men dette problemet med han som stammer tror jeg faktisk er vanligere enn vi tror. Men ville ikke gjort det selv..en kan jo fort havne i en ond sirkel der da. Har en først gjort det i en situasjon så gjør en det fort i en annen også, tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har nok gjort det i forbindelse med sjekking. Eller, ikke drukket FOR å kunne sjekke, men sjekking har vært lettere på fest enn ellers ja. I andre sammenhenger har jeg ikke gjort det.
Gjest Sativa Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Da jeg var yngre turte jeg aldri dra på byen uten å være god og pussa. Eller god og drita er vel mer korrekt.
Nigo-san Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 En gang for lenge siden da jeg var student og skikkelig, skikkelig blakk, drakk jeg meg faktisk til mot før jeg turte åpne en stor bunke med regninger...
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 En gang for lenge siden da jeg var student og skikkelig, skikkelig blakk, drakk jeg meg faktisk til mot før jeg turte åpne en stor bunke med regninger... Den var original! Selv har jeg bare skjenket meg selv for å tørre å danse med Han.
Gjest vimselot Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Eg las ein tråd på nettet ein gong av ei ung kvinne som vurderte å drikke seg til mot før ho gjekk til tannlegen! Ho skulle borre ei tann og var redd den vonde bedøvelsesnåla. Frå før viste ho at vodka ikkje kan luktast på pusten, at ho vart kjenslelaus i munnen når ho drakk ein del og at det var (meinte ho) vanskeleg å sjå viss ho var passe full ..... Dette er den mest originale grunnen eg har høyrt for å drikke seg til mot. Skulle tru at det vanlegaste er å drikke seg til mot til å danse eller kontakte det motsatte kjønn. Har nokon her drukke seg til mot nokon gong, og kvifor? Ja. I fortid. F.eks. hvis jeg har måttet ta en heftig telefon til en eller annen høyt utdannet men høyst udannet, en telefon som er viktig og hvor jeg må virke bestemt og soleklar på at jeg har rett, men hvor motparten kun henviser til div paragrafer og helst vil legge på for å svekke meg eller andres sak. Dvs har bare gjort det noen få ganger, og da har jeg hatt laang helg og vært rimelig fyllesjuk og egentlig ikke hatt mot til å se på telefonen engang... Men har ikke drukket mer enn ett, eller toppen to glass vin og det er ikke noe jeg anbefaler andre å gjøre. Men jeg har et forhold til alkohol som er litt på kanten i perioder (var verre før, og blir kan hende verre i perioder). Men jeg har heller tatt ett gl vin, i stedet for en pille. Anbefaler ikke dette og egentlig burde moderator slette mitt innlegg her, men til mitt forsvar har jeg ekstrem angst når jeg er fyllesjuk, og bare litt angst når jeg ikke er det. Vanligvis drikker jeg ikke. Nå, men i fortid har jeg altså overdrevet og drukket for ofte.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Elin Tvedt har fortalt media at hun drakk vin til frukost før hun skulle intervjue Tor Erling Staff. Det er iallefall det eneste tilfelle jeg vet om der journalisten og ikke den som blir utsurt må drikke seg til mot ....
Freckles Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har gjordt det mange ganger. Men aldri i situasjoner der det er helt absurd som fks tannlegen eller i jobbsammenheng. De gangene jeg har bevisst drukket meg "til mot" har nok ofte vært i forbindelse med vertinneplikter som å holde tale,ønske velkommen osv der det er mange ukjente mennesker. Jeg er troende til å ta et par glass i forkant da. Ser ikke no galt i det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå