LaToya Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Hei. Jeg er nødt til å deformatere og legge inn alt på nytt på pc'n Har kjøpt en ekstern hard disk og tenkt til å flytte det jeg trenger over dit. Bilder, musikk og dokumenter er greit. MEN jeg har en del mapper med masse viktige mailer i Outlook'n Disse vil jeg ikke miste. Er det noen måte jeg kan fikse det på ?
Gjest samson Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Hei. Jeg er nødt til å deformatere og legge inn alt på nytt på pc'n Har kjøpt en ekstern hard disk og tenkt til å flytte det jeg trenger over dit. Bilder, musikk og dokumenter er greit. MEN jeg har en del mapper med masse viktige mailer i Outlook'n Disse vil jeg ikke miste. Er det noen måte jeg kan fikse det på ? For ordens skyld heter det formatere Deformatere er å reverse prosessen. Hvis det er MS Outlook Express du bruker, gjør du følgende; 1 - Gå inn i mappen "C:\Documents and Settings\<din bruker>\Local Settings\Application Data\Identities\{<masse tall og bokstaver>}\Microsoft\Outlook Express" 2 - Her skal det være masse .dbx-filer som er de respektive mappene i Outlook Express. Er bare å kopiere alle filene inn på feks ekstern-disken din. 3 - I Outlook Express går du på "Tools/Verktøy" > "Accounts/Kontoer". 4 - Marker den mailkontoen du vil kopiere, og trykk "Export/Eksporter". Lagre mailkontoen på ønsket plassering. 5 - Installer Windows og MS Outlook Express på nytt. 6 - På nytt går du inn i "Tools/Verktøy" > "Accounts/Kontoer". 7 - Velg fanen som heter "Mail/Epost" og trykk "Import(er)" 8 - I hovedvinduet klikk "Fil(e)" > "Import(er)" > "Messages" 9 - Velg "Outlook Express 6" fra listen og trykk "Next/Neste" 10 - Velg å i importer fra "Store directory/Meldingslager" 11- Browse deg frem til sikkerrhetskopiene dine, og du skal være ferdig Denne fremgangsmåten kopierer både selve epostene og innstillingene for epost-kontoen din.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 2 - Her skal det være masse .dbx-filer som er de respektive mappene i Outlook Express. Er bare å kopiere alle filene inn på feks ekstern-disken din. Tips: Kopier heller den mappa dbx filene ligger i (med innhold). Ikke alltid outlook express skjønner at det er mailfilene, hvis de ikke ligger i den mappen.
LaToya Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2008 Tusen takk for godt svar Da skal jeg gjøre dette.
Gjest samson Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Tips: Kopier heller den mappa dbx filene ligger i (med innhold). Ikke alltid outlook express skjønner at det er mailfilene, hvis de ikke ligger i den mappen.Dette vil jo ikke fungere, da Identities-mappa i Outlook får nytt navn når du oppretter en ny profil der, etter du har formatert. Så lenge du importerer innstillinger og har profilen oppe og går, er det bare å kopiere inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå