Gå til innhold

Skal selge huset!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å stryke med av nervøsitet over å ikke få solgt. Tenk om vi takker nei til bud og ikke får et nytt. Tenk om det ikke kommer noen på visning. Tenk om vi ikke får et eneste bud. Tenk om vi må selge med tap. Osv osv. Stoler ikke på han kjepphøye eplekjekke megleren. Han er bergenser,har alt for mye voks i håret og spisse sko i tillegg. Det vekker ikke tillit hos meg iallefall!!! :gjeiper:

Prøver å roe meg ned med oppussingsfantasier i det nye huset. Slik som å tapetsere isteden for å male. Eller legge stein som benkeplate på kjøkkenet. Men nå trenger jeg noe sterkere. Som baderom fks... men det involverer så mye penger og tar meg tilbake til angsten for å selge med tap igjen.

ååååååååhhhhhhh!!!! blir gaaaaaaaallllllll!

Har mest lyst til å pakke ned noen trelitere med rødvin og dra på hyttetur med bikkja til alt er over. :sukk:

Gjest Gjest
Skrevet

Har du kjøpt nytt før du har solgt det "gamle"?

Det går sikkert bra, selv om mekleren er eplekjekk. Hvis det er i Bergen, så trenger du ikke bekymre deg. Der har jeg solgt med stor gevinst.

Skrevet

Ja vi har kjøpt før vi har solgt og bor på østlandet! Derfor har jeg litt uskyldige fordommer mot de skrålete bergenserene hehe :ironi:

Tuller mest men blir fryktelig nervøs av dette her!

Skrevet

Jeg skjønner at du er nervøs. Vi solgte i vinter, og det var en veldig spennende tid. Vi hadde lagt inn bud på et annet hus vi hadde skikkelig lyst på, men hadde forbehold om salg av egen bolig, så vi trengte ikke å selge med tap.

Hvis dere har en relativt stor bolig i et litt populært område tror jeg det går bra. Små leiligheter i usentrale/upopulære strøk er nok det som er vanskligst å få solgt akkurat nå.

Er dere nødt til å selge? Har dere mulighet til å f.eks leie ut en stund?

Meglere klarer vel ikke akkurat å berolige noen. Har møtt flere meglere med alt for spisse sko (en av dem begynte regelrett å krangle med mannen min om at boligmarkedet var aldeles ikke ustabilt, men på vei oppover!). Men han med knæsj orange joggesko var værst :fnise:

Skrevet

Hehehe...orange joggesko ja,mulig jeg hadde tilta helt da :ler:

Huset ligger i et bra område og er stort. Megleren sier det skal gå greit..(selvfølgelig)

Vi angrer litt på at vi kjøpte først men drømmehuset dukket opp og vi fikk det til langt under takst.

Har vært i samme situasjon før men da har det vært snakk om leiligheter og da var jeg ikke nervøs i det hele tatt. Nå er det jo snakk om flere millioner.....

Gjest Gjest
Skrevet

Gå inn på finn.no, og se på hus som er til salgs i samme område. Så kan du se prisantydninger og om de selges raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...