Gå til innhold

Myk og rolig mann - tiltalende?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_m1902
Skrevet

Bare undrer på hvilke assosiasjoner jentene/damene her får når de hører karakteristikken; "myk og rolig mann". Er dette en tiltalende karakteristikk på en mann? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er litt usikker på hva du legger i begrepet myk mann, menn rolig mann synes jeg er tiltalende, selv om det er vanskelig skulle uttale seg noe om hvor tiltalende ett menneske er utifra kun to ord...

Også spørs det hva man legger i det, rolig bør f.eks ikke være det samme som lat/giddalaus/sofagris.

Myk har jeg ikke noe forhold til i denne sammenheng, men om det er snakk om en mann som er snill og omsorgsfull, er det positivt.

Begreper som også er tiltalende, er 'trygg' - 'selvstendig' - 'aktiv' - 'bevisst'

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer an på hvor myk og hva som menes med det. Snakker vi tøffelhelt her, så er det ikke interessant for meg. Er han snill-og-grei-myk + rolig, så er jo dette bare et kjempepluss. En slik en ville jeg gjerne hatt som venn/ektemann. :) Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg en knallhard brøleape, for å sette det litt på spissen.

Skrevet

"Myk og rolig" gir meg assosiasjonene tannløs, veik, femi og konfliktunngående til det punktet hvor han sier ja til alt fordi det er så ukoselig å være uenige om noe...

Skal du skrive en kontaktannonse eller lignende, velg en litt mer balansert karakteristikk. Evt rolig alene, det ser mye bedre ut, og gir ikke inntrykk av å ikke tørre å stikke seg fram i verden.

Skrevet

Myk:

Tenkt: Empatisk, forståelsesfull og snill.

Faktisk: Myk mage, litt lat og konfliktssky.

Rolig:

Tenkt: Ikke lettsint, konfliktløsende.

Faktisk: Lat og asosial, ingen reiselyst.

:ler:

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Myk og rolig mann tiltaler ikke meg. Jeg må ha en med litt futt og initiativ, som utfordrer meg og er litt bestemt.

Var gift med en sånn "ja, kjære" type, og holdt på å gå opp i liminga, les; ble deprimert og syk av det. Aldri mer!

Gjest Gjest
Skrevet

Myk og rolig? Ja takk. :) "Machomenn" som skal være kalde, harde og tøffe er ikke min ting.

Skrevet

Myk og rolig... høres ut som en sofapute.

Gjest Gjest
Skrevet

Myk og rolig??

Tja, dersom dette innebærer at mannen har feminine sider som omsorgsfull, empatisk, avbalansert... Ja så er det tiltalende på meg:) Matchomenn som menn med mann på ryggen har definert som matchomenn er ikke min type, ( nå snakker vi oppførsel). Men jeg kan ha en helt annen oppfattelse av hva som er skikkelig matcho i mine øyner.

Somregel så har en skikkelig mann, med stor M, i mine øyner blant annet disse egenskapene: Omsorgsfull, empatisk, sympatisk, reflektert, sinndig, snill og god, ..ja...

Dette er det å være EKTE mann i mine øyner, mer MANN skal man lete lenge etter. Mens i gutta øyner ville jo dette jeg her har beskrevet, kategorisert han som "HOMO mannen"

Skrevet

Tja...når jeg var yngre synes jeg ikke det. Nå som jeg er mer voksen så ser jeg absolutt fordelene. Men er helt uinteressert om det ikke er mulig å provosere fram litt galskap der! :lur:

Skrevet

Det er ikke alle sofaputer som gir etter.

Går det ikke an å ha en sterk personlighet om man ikke klør seg på balla, er aggressiv, stirrer som om øyeeplene eksploderer, er streng, dominerende og hardhendt?

Det er kanskje enten-eller i praksis. Men jeg er overbevist over at det er mulig å gjøre akkurat som du selv vil, uten å la deg dominere av dama, uten at en trenger å spille ape.

Men selvfølgelig, kritiserer ingen som vil ha aper.

Skrevet
Bare undrer på hvilke assosiasjoner jentene/damene her får når de hører karakteristikken; "myk og rolig mann". Er dette en tiltalende karakteristikk på en mann? Hva mener dere?

Jeg ville heller falt for en som ble beskrevet som ømhjertet og laidback... selv om det kan bety det samme..

Skrevet
Det er ikke alle sofaputer som gir etter.

Går det ikke an å ha en sterk personlighet om man ikke klør seg på balla, er aggressiv, stirrer som om øyeeplene eksploderer, er streng, dominerende og hardhendt?

Det er kanskje enten-eller i praksis.

Ja, for enten er man i et nøttskall "myk og rolig" eller så passer man din ovenstående beskrivelse.

Menn finnes utelukkende i disse to ytterpunktene, ingenting imellom.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg ser for meg noko mjukt og mostandslaust, så eg er ikkje så interessert. Kva ein legg i det er sjølvsagt noko heilt anna, men eg ville ikkje bruka dei karakteristikkane på ein mann eg ville ha eit forhold til.

Skrevet

kan væTenker på forloveden min jeg :fnise:

Han er en myk man, har følelser og kan snakke om det. Kosete er han, og er myk å ligge inntil :fnise:

Og han er rolig, er sjeldent sint. Sier heller ifra om ting i stede for å bli irritert.

Noen vil sikkert kalle han en tøffel, men han vet hva han vil og har sterke meninger og står med dem :)

Skrevet
Myk og rolig... høres ut som en sofapute.

Haha..

Du er morsom, og det var ikke ironisk ment...

Gjest Gjest
Skrevet
Er dette en tiltalende karakteristikk på en mann?

Nei!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...