Gå til innhold

"kjæle"dyret grevling!

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

Se her!

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00...ing_468526b.jpg

Som nevnt i min dagbok, kjeftet og smalt dette hyggelige dyret på meg i går. Jeg vet ingenting om det, bortsett fra at de biter og gir seg ikke før de hører beina knuse! Det er mindre hyggelig, og jeg våknet flere ganger i natt av at jeg trodde han kom inn vinduet. De kan vel ikke hoppe så høyt?

Jeg skal aldri ut til den forferdelige fellesdoen over veien på natta mer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Se her!

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00...ing_468526b.jpg

Som nevnt i min dagbok, kjeftet og smalt dette hyggelige dyret på meg i går. Jeg vet ingenting om det, bortsett fra at de biter og gir seg ikke før de hører beina knuse! Det er mindre hyggelig, og jeg våknet flere ganger i natt av at jeg trodde han kom inn vinduet. De kan vel ikke hoppe så høyt?

Jeg skal aldri ut til den forferdelige fellesdoen over veien på natta mer!

Har også hørt om dette med beinknusing,men kanskje det er en smule overdrevet? Har sett dem på Animal Planet,serien som heter "Wildlife SOS" der de redder ville dyr som har skada seg,og til slutt setter dem ut i naturen igjen.Der ser de faktisk ganske hyggelige ut ,er kosete og legger seg på fanget til disse folka som mater dem! Tror ikke de kan hoppe særlig høyt,nei,de har jo så korte bein..Vanligvis er de ganske folkesky også,så det nok sikkert en sulten stakkar som leter etter mat..

Gjest Bastian
Skrevet

Stakkars grevlingen, offer for dustete myter. For det første er de stort sett livredde for folk, og om de oppsøker oss så er det for å rote i søpla. Hus lukter for sterkt av mennesker og det er de ikke interessert i. Grevlingen biter ikke til den hører bein knuse, grevlinger biter ikke med mindre de er trengt inn i et hjørne, og de eneste som blir bitt er folk som prøver å fange dem.

Så lenge du oppbevarer søpla di i en skikkelig søppelkasse kan du heller glede deg over å ha naturen så tett innpå deg. Blir glad hver gang jeg ser en grevling - og det er alt for sjelden.

Gjest milkyway
Skrevet

Alt en skal få refs for! Stakkar grevling som løper etter meg og glefser og snerrer uten at jeg har gjort noe truende mot den,. JA!

Gjest milkyway
Skrevet

så skjønt :) Jeg er da glad i dyr, men det er lov å være redd for dem ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også hørt at de biter til de hører det knaser :S Derfor anbefalte bestemor å gå med støvlene fulle av kull når man gikk på skogtur!

Gjest Gjest
Skrevet

Og idag har viltnemda avlivet de grevlingungene fordi de ikke ringte rundt til dyreparker for å høre om noen kunne ta dem. Og i følge en biolog så var ungene store nok til å kunne klart seg selv. #%¤*# viltnemda! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...