Titta Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har en MacBook, og hver gang jeg åpner et vedlegg så lagres det på skrivebordet. Utrolig irriterende. Når jeg trykker på vedlegget så får jeg valget mellom "Åpne med Preview" og "Lagre til disk". Jeg velger Åpne med, men likevel lagres det altså. Antar det er en innstilling jeg kan endre slik at jeg slipper at alt blir lagret? Noen som vet?
Cata Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Du skriver ikke hvilken nettleser du bruker, men på FF er det i allfall slik at hvis du går inn på "valg" under "firefox" i menyen og velger "hovedside" så kan du angi mappen der nedlastinger skal lagres. Tipper du finner det på samme sted om du bruker en annen nettleser.
Titta Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 Bruker firefox ja. Har vært inne på valg, men problemet er at jeg ikke vil lagre i det hele tatt. Jeg vil bare åpne, kunne lukke dokumentet og så skal det være bort vekk (så lenge jeg ikke har lagret det), slik som på pc. Holder på med skolearbeid, noe som gjør at jeg åpner veldig mange vedlegg og dokumenter, men veldig mange av dem er ikke relevante. Det er så irriterende at jeg da må slette dem fra skrivebordet etterpå. Gjør jeg det ikke med en gang så er skrivebordet fullt på null komme niks, og så må jeg åpne alle sammen igjen for å finne tilbake til de jeg vil ha og hvilke som skal slettes. Men kanskje løsningen er å lage en egen mappe som alt slikt blir lagret i? Så slipper jeg å ha dem på skrivebordet hvertfall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå