Brukernavn Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Dere regnskapskyndige....jeg står fast Holder på å føre balansen over i mitt system (har oversikten fra regnskapsfirmaet) MEN jeg får ikke til. Åpne poster gikk greit, men så var det selve balansen, da.. Hvilken motkonto skal jeg bruke da? Jeg skal legge inn verdien på en bil for eksempel. Kontoen for biler er grei, men hva skal jeg føre den mot??
Sol79 Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Når du bokfører hele balansen så går den i null. Bilen har ingen spesiell motkonto. Hva førte du de åpne postene mot? Hvilket system bruker du? Endret 15. mai 2008 av Sol79
Brukernavn Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 Når du bokfører hele balansen så går den i null. Bilen har ingen spesiell motkonto. Hva førte du de åpne postene mot? Hvilket system bruker du? Åja selvfølgelig Innimellom så stopper det bare helt opp og jeg går meg skikkelig fast på de teiteste ting De åpne postene førte jeg jo mot der de skulle..eller...du skjønner? Jeg bruker Mamut for øvrig, og synes det er et veldig oversiktlig og greit program.
Brukernavn Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2008 Det virker jo som om du har peiling, så da stiller jeg et spørsmål til som jeg ble litt usikker på her....leie av kontorer...er det mva på det?
Sol79 Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg skjønner ikke hvordan du får balansen til å gå i null siden du allerede har bokført åpne poster. Vanligvis får man ikke postere direkte på konto 1500 og 2400. Om det er husleie på leie kommer an på utleieren. Mottar du en faktura der det er beregnet mva på husleie du skal betale, så skal du trekke fra mva.
Brukernavn Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 (endret) Nå har jeg kommet langt :-D MEN....hvor fører jeg det akkumulerte overskuddet?? Det er det eneste som mangler på at det skal balansere for meg nå, men jeg finner ikke noe sted å putte den :klø: Endret 12. august 2008 av Brukernavn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå