Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har bestemt meg for og legge laminat i stuen.

Har nå scifeer belegg og jeg fatter ikke hva jeg tenkte på da jeg la det. Utrolig stygt.

Nå vil jeg bare ha det vekk og har bestemt meg for og legge laminat. Blir nok ikke av den dyreste laminaten.

Noen her som har laminat,som kan fortelle hvor de har kjøpt den,pris,vilket merke og hvordan den er?

Endret av Xina
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Hmm, svarte akkurat her, men det ble borte, Kjøp ikke billig laminat, det er noe dritt og blir ødelagt med en gang. Vi kjøpt sånn som ser ut som skifer og la det på kjøkkenet. Det var hos byggmix og tror det kostet 99kr kvadraten. Slipper du ned noe der så skaller det øverste laget av laminaten bort. Ser ikke ut. Har hatt det i litt over ett år og gleder meg til å få det ut. Samme på stua, men der er det annen farge, ser ut som tre. Bikkja slipper ned beinet sin fra stolen, og da detter det av stykkevis. Finnes så vidt jeg vet ingenting man kan gjøre for å reparere det heller...

Gjest Lacuna
Skrevet (endret)

Vi hadde dyr laminat (en eller annen fra Alloc?) i den forrige leiligheten, og selv om den var fin, tålte den utrolig lite før det ble merker. En gang veltet en spisestuestol (polstret) over på siden, og det ble et skikkelig hakk i laminaten. :forvirret:

Pergo skal visstnok ha bra laminater, men det lønner seg helt klart å gå opp i pris. Den billigste ville jeg knapt lagt i et gjesterom, og i hvertfall ikke i et rom som er beregnet til daglig bruk.

Endret av Lacuna
Gjest Fisk73
Skrevet
Jeg har bestemt meg for og legge laminat i stuen.

Har nå scifeer belegg og jeg fatter ikke hva jeg tenkte på da jeg la det. Utrolig stygt.

Nå vil jeg bare ha det vekk og har bestemt meg for og legge laminat. Blir nok ikke av den dyreste laminaten.

Noen her som har laminat,som kan fortelle hvor de har kjøpt den,pris,vilket merke og hvordan den er?

Det finnes utrolig mange laminater på markedet, og prisen forespeiler som regel kvaliteten.

Selv legger jeg ikke laminat på noen rom grunnet de kvalitetene som laminat har. Det er mer trinnlyd, de tåler ikke vann og får du hakk i de, så kan det ikke fikses, det er hardt og glatt og ikke minst det er kaldt (mange er ikke klar over dette, og lurer på hvorfor ungene deres er kalde etter å ha sittet på gulvet...). Men det tåler hundeklør...

Men klart, er det en plass du bare skal bo i en kort stund, så kan laminat være et helt greit alternativ, i tillegg så koster det ikke all verden. Men du kan og få tak i billig parkett. Uansett, gulvet må være rett, maks +/- 3 mm (tror jeg det var) i ujevnheter, og du må legge enten papp eller plast under, alt etter underlaget.

De store byggsentrene, Coop Bygg, Byggmakker, Fargerike, Byggkjøp, Bygger'n og flere, har ofte tilbud på parkett og laminat, bør sjekke prisene. Mulig du kan få tak i et bedre gulv til en rimeligere pris. Men om du skal bo der du bor i dag en stund fremover, så ville jeg vurdert å legge et skikkelig gulv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...