Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva funker best for å få muskuløs eller fast rumpe?

Er ikke effektiv sykling - både spinningtimer og utesykling - veldig effektivt for dette????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo.

Ellers er det tung styrketrening som gjelder, med øvelsene knebøy, utfall og strake markløft (blant andre).

Gjest Bolledeig
Skrevet

Rumpemuskelen er vel en av de sterkeste og mest utholdene musklene vi har i hele kroppen. Det gjør at den trenger litt "bank" for å få treningseffekt. Derfor er det viktig å ta skikkelig i :)

Skrevet

Ettbeins styrkeøvelser er veldig effektive på rumpemuskelen :) Ettbeins strake markløft og pistols f.eks. Suverene øvelser.

Gå inn på youtube.com og søk på one leg deadlift, så ser du eksempler.

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
Funker side-step maskiner? Sånn som dette

Siden stepmaskiner blir litt som å gå i trapper, så vil jeg tro at det fungerer. Blir som å gå en endeløs trapp (som nevnt ovenfor).

Skrevet

Det overrasker meg å se at folk faktisk foreslår markløft til en person som åpenbart ikke er veldig erfaring med trening, foreløpig.

Markløft krever noe sinnsykt med teknikk, ellers tar det knekken på korsryggen tvert!

Jeg for min del vil anbefale beinpress (ta gjerne litt ekstra i) eller knebøy i smith maskin med vektstang.

Skrevet
Det overrasker meg å se at folk faktisk foreslår markløft til en person som åpenbart ikke er veldig erfaring med trening, foreløpig.

Markløft krever noe sinnsykt med teknikk, ellers tar det knekken på korsryggen tvert!

Jeg for min del vil anbefale beinpress (ta gjerne litt ekstra i) eller knebøy i smith maskin med vektstang.

Spørsmålet er hva som funker best, så jeg svarer hva som funker best. En forutsetning i all trening er å få grundig opplæring i teknikk.

Skrevet

Hva er markløft?

Skrevet

Her er en artikkel som sier litt om teknikken i markløft (deadlift)og strakmark (stiff-legged).

Jeg ville imidlertid ikke prøvd på dette uten å fått skikkelig opplæring og tilsyn i starten.

Skrevet
Her er en artikkel som sier litt om teknikken i markløft (deadlift)og strakmark (stiff-legged).

Jeg ville imidlertid ikke prøvd på dette uten å fått skikkelig opplæring og tilsyn i starten.

Takk for svar. :)

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Ja, forstår det med å foreslå dette til en som ikke kjenner øvelsen. Men foreslå smith?? Den er jo ikke brukende til annet enn å henge genseren på (kanskje med unntak av omvendt roing eller rack chins). Den føkka i hvert fall nesten korsryggen min på knebøy, og jeg kjørte ikke tungt! Kutta det fort ut da jeg kjente det og gikk tilbake til vanlig knebøy. Nå kjører jeg bulgarsk utfall. Glimrende øvelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...