Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Våren er her, og for en vår det har vært her i sør-norge. Dette har medført store problemer for meg. Overalt hvor jeg snur meg ser jeg vakre kvinner. Når vinterklærne kommer av ser man hvor mange nydelige damer som finnes.

Dette er jo et vanlig sesongfenomen, men i år sliter jeg virkelig. Jeg går rundt og er konstant kåt. Jeg må kontrollere meg selv aktivt for ikke å se for mye på alle damene som sprader omkring. Hva kan jeg gjøre, jeg vil jo ikke være en mannsgris? :ler: .

Satyr

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Sett på slike synsforhindrere som spranghester har =D

Skrevet
Sett på slike synsforhindrere som spranghester har =D

God idé. Syklinga går lettere også da, når jeg ikke ser de plagsomme bilene :).

Satyr

Gjest StockDama
Skrevet

Drit i bilene, de har ingenting på veien å gjøre uansett.

Gjest Gjest
Skrevet

Skal jeg være ærlig: jeg syns våren og sommeren er noe herk, nettopp fordi det blir så mye påtrengende innsyn til gud og hvermanns kropper. Det skal være "så naturlig", men jeg syns det blir veldig fixert. Som trådstarter selv sier..."går rundt og er konstant kåt"...

Jeg er en normalt bygd, voksen dame, som ikke finner det attraktivt i det hele tatt, når jeg merker at menn glor. Blikk og flørting skal jo være så positivt, men det er svært ubehagelig, faktisk, å bli redusert til en kjøttklump som skal sikles over, vurderes og muligens fantaseres over i tillegg.

Den siden av saken hører man ikke så mye om, kanskje damer er redde for å ikke "være in", og bli uglesett fordi de ikke liker slikt, men jeg er helt sikker på at det finnes mange damer som ikke liker intens scanning av sin sommerkledte kropp. De vil bare få være i fred. Bare være et helt vanlig menneske som skal til byen for å handle, se på livet eller sitte i fred på en cafè.

For å si det pent: måten mange jenter/damer kler seg på; det er kort-kort, kroppsnært, gjennomsiktig og utringet...de får ikke min sympati om de møter en mann som ikke respekterer dem og "grensene" de roper opp om. De inviterer til å bli glodd på og må selv ta ansvaret når noen går for langt. Synd at ikke damer tør å stå i mot presset der ute. Synd at man må følge trendene for å føre seg vellykket og attraktiv, uansett om man kler det eller ikke.

God sommer.

Skrevet
Jeg er en normalt bygd, voksen dame, som ikke finner det attraktivt i det hele tatt, når jeg merker at menn glor. Blikk og flørting skal jo være så positivt, men det er svært ubehagelig, faktisk, å bli redusert til en kjøttklump som skal sikles over, vurderes og muligens fantaseres over i tillegg.

Den siden av saken hører man ikke så mye om, kanskje damer er redde for å ikke "være in", og bli uglesett fordi de ikke liker slikt, men jeg er helt sikker på at det finnes mange damer som ikke liker intens scanning av sin sommerkledte kropp.

Jeg tror jeg kan leve meg inn i situasjonen og forstå din reaksjon. Derfor stirrer jeg aldri på kvinner heller, men tvinger meg selv til å fokusere et helt annet sted. Dessverre kan man av og til bli overrumplet, f.eks om en dame har en dyp utringning. Da kan blikket under en samtale automatisk nøle et øyeblikk "der nede", noe damen selvsagt umiddelbart merker. Pinlig, men jeg antar at om man kler seg slik, så vil man bli sett? Når man er blitt oppmerksom på utringningen kan man tvinge blikket til ikke å gli ned slik at man unngår å bli ferska i puppetitting :).

Satyr

Gjest Gjest_hugo_*
Skrevet

Om noen år er Norge en muslimsk stat, og alle damer går i burka. Så da slipper man denne gloingen fra ekle menn.

På den annen side får ikke kvinner gå på gaten alene lenger, de blir buret inne.

Gjest StockDama
Skrevet (endret)
f.eks om en dame har en dyp utringning. Da kan blikket under en samtale automatisk nøle et øyeblikk "der nede", noe damen selvsagt umiddelbart merker. Pinlig, men jeg antar at om man kler seg slik, så vil man bli sett?

Og der sier du noe, de som kler seg slik er nok fullstendig klar over hva de har på seg og vil nok bli sett. Hvis jeg har på meg klær med dyp utringning så er jeg da klar over det, og blir ikke akkurat forbanna om et mannfolk skulle finne på å ta en rask titt. Om en mann gikk rundt i string tanga omkring i byen så må han nesten forvente at folk ser. Enkelt og greit.

(ps: det er ikke en invitasjon til voldekt...som noen her i verden visst ikke klarer å forstå)

Endret av StockDama
Gjest Gjest
Skrevet
Skal jeg være ærlig: jeg syns våren og sommeren er noe herk, nettopp fordi det blir så mye påtrengende innsyn til gud og hvermanns kropper. Det skal være "så naturlig", men jeg syns det blir veldig fixert. Som trådstarter selv sier..."går rundt og er konstant kåt"...

Den siden av saken hører man ikke så mye om, kanskje damer er redde for å ikke "være in", og bli uglesett fordi de ikke liker slikt, men jeg er helt sikker på at det finnes mange damer som ikke liker intens scanning av sin sommerkledte kropp. De vil bare få være i fred. Bare være et helt vanlig menneske som skal til byen for å handle, se på livet eller sitte i fred på en cafè.

For å si det pent: måten mange jenter/damer kler seg på; det er kort-kort, kroppsnært, gjennomsiktig og utringet...de får ikke min sympati om de møter en mann som ikke respekterer dem og "grensene" de roper opp om. De inviterer til å bli glodd på og må selv ta ansvaret når noen går for langt. Synd at ikke damer tør å stå i mot presset der ute. Synd at man må følge trendene for å føre seg vellykket og attraktiv, uansett om man kler det eller ikke.

God sommer.

Som jeg skulle sagt det selv. Føler sommeren er blitt en " stirreperiode". Nå er jeg ung, men jeg synes det er ubehagelig å gå rundt om sommeren og bli vurdert opp og ned i hytt og pine. Derfor unngår jeg å kle meg alltfor lettkledd, eller tettsittende. Det blir bare ubehagelig, og man føler seg uvell.

Men jeg er enig med deg....er mange jenter som nesten går nakne....så jeg tenker at de selv sikkert ønsker å bli beglodd, vurdert og kanskje fantasert om. Jeg grøsser ved tanken...Se for deg en mann på 40, feit og kåt, og drive å sikle på oss unge jenter.....ÆSJ!!!!!

å kikke på unge lettkledde damer er kun forbeholdt unge gutter. Alle andre gamle griser burde ha forbud mot å oppholde seg der mye folk ferdes om sommeren.

AMEN!

Gjest Gjest
Skrevet
Som jeg skulle sagt det selv. Føler sommeren er blitt en " stirreperiode". Nå er jeg ung, men jeg synes det er ubehagelig å gå rundt om sommeren og bli vurdert opp og ned i hytt og pine. Derfor unngår jeg å kle meg alltfor lettkledd, eller tettsittende. Det blir bare ubehagelig, og man føler seg uvell.

Men jeg er enig med deg....er mange jenter som nesten går nakne....så jeg tenker at de selv sikkert ønsker å bli beglodd, vurdert og kanskje fantasert om. Jeg grøsser ved tanken...Se for deg en mann på 40, feit og kåt, og drive å sikle på oss unge jenter.....ÆSJ!!!!!

å kikke på unge lettkledde damer er kun forbeholdt unge gutter. Alle andre gamle griser burde ha forbud mot å oppholde seg der mye folk ferdes om sommeren.

AMEN!

Å kjære vene....

Skrevet

AMEN!

Spørs hva du tenker når du blir eldre og menn slutter å se på deg. Kanskje du vil lengte tilbake da :-).

Satyr

Skrevet

Min favoritt er når gutter/menn tuter og henger ut av bilvinduer når de kjører forbi damer som er ute og går. Hva vil de oppnå med det liksom!? :ler:

Jeg kler meg aldri utfordrende på noen måte men vil nok savne det den dagen jeg registrerer at ingen "stirrer " på meg mer...

Skrevet

Svaret er: Det går ikke!

Skrevet
Svaret er: Det går ikke!

:ler:

Er kløa der, forsvinner den ikke før den vil. Du får få med posete bukser, da.

Skrevet

Er vel lov å kikke litt?

Jeg vet at ihvertfall over at om jeg har en utringning vet jeg at jeg får komplimenter... Synes ikke det gjør noe jeg, så lenge ikke folk føler de nistirre eller klå så er det helt iorden! Blir for dumt å la være å kle seg med "lite" tøy bare fordi folk stirrer, tenk hvor varmt det er noen ganger da!

Men selvfølgelig, utringning eller minishorts/skjørt, IKKE begge deler!

Jeg ser på guttas bakdeler og armer/rygg hele tiden jeg :sjarmor:

• 2 uker senere...
Skrevet

Litt stirring er jo hyggelig, men det finnes jo selvfølgelig en grense. Synes egentlig det er litt kjønnsdiskriminering ute å går når det gjelder klær og jenter og gutter. Personlig blir jeg enten veldig varm eller veldig kald. Dvs at på sommeren så holder jeg på å koke ihjel, noe som fører til at jeg som oftest går med skjørt (ikke kortkort) og litt små topper. Vet at dette kan bli sett på som utfordrene, men hva annet kan jeg gjøre når jeg holder på å koke ihjel. Noen påstår at hvis man er hel tildekket så blir man ikke like varm, men har aldri opplevd det selv. Det er f.eks ikke jenters feil hvis de har litt store pupper og derfor får dyp utringning. Det kan faktisk være litt vanskelig å velge topper noen ganger pga utringningene der ute, og det er jo vanligvis alt for varmt til å gå med en mer sensurerende topp under.

Men tilbake til diskrimineringen, hvorfor er det da akseptabelt at gutter vandrer rundt i bar overkropp og shorts, mens jenter burde dekke seg til mest mulig for å ikke virke for løsaktige?

Gjest påkledd
Skrevet
Men tilbake til diskrimineringen, hvorfor er det da akseptabelt at gutter vandrer rundt i bar overkropp og shorts, mens jenter burde dekke seg til mest mulig for å ikke virke for løsaktige?

Syns ikke det er akseptabelt med mindre det er på badestranden eller i form av stilleliggende/sittende soling.

Og jenter dekke seg til mest mulig? Hvem har sagt noe om det? Kle dere normalt folkens. En shots som går til midt på låret dreper ingen - hotpants er der for én ting, å bli lagt merke til og vise at man er litt klar for litt av hvert.

Og alle klarer å dekke kløften sin med en topp, noe annet er bare tull å si. Jeg har mange barmfagre venninner og de klarer det hele gjengen.

Skrevet
Jeg tror jeg kan leve meg inn i situasjonen og forstå din reaksjon. Derfor stirrer jeg aldri på kvinner heller, men tvinger meg selv til å fokusere et helt annet sted. Dessverre kan man av og til bli overrumplet, f.eks om en dame har en dyp utringning. Da kan blikket under en samtale automatisk nøle et øyeblikk "der nede", noe damen selvsagt umiddelbart merker. Pinlig, men jeg antar at om man kler seg slik, så vil man bli sett? Når man er blitt oppmerksom på utringningen kan man tvinge blikket til ikke å gli ned slik at man unngår å bli ferska i puppetitting :).

Satyr

Jeg bare smiler når de tar et ekstra blikk jeg. Jeg er jo stolt av kroppen min, og hvorfor skal man ikke kunne nyte det man ser.

Hvis du ikke er i et fast forhold, med ei dame som er sykelig sjalu, skal du ikke gå rundt og ha dårlig samvittighet for å nyte utsikten.

Hvis du er kåt, kan du enten runke litt og nynne til dette, eller finne ei som er like vårkåt og nyte livet litt.. (les min grunnregel.. bare beskytt degselv)..

Hvis du ikke har draget i hele tatt, sliter du.. Men da har du jo alternativ 1 (runke).. og vente på at dama i ditt liv dukker opp..

Ser du meg med en fin utringing, så ta en titt. Men grafser du på rompa mi, slår jeg tilbake :)

Skrevet

Var akkurat nede og hadde lunsj, også sier kokken (ingen kjekkas) i kantina (kjenner han litt da).. Hei sexy, fordi jeg har på meg en fin sommerkjole. Ikke utringet, men legger ikke sjul på fine former.

Bare hyggelig, syntes jeg!!

So no worries!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...