BigMama Skrevet 15. mai 2008 #1 Del Skrevet 15. mai 2008 Vel, her er jeg! Skal prøve meg på min egen dagbok, spennende! Vet ikke hvor ofte jeg kommer til å skrive, eller om hva - får ta det som det kommer Akkurat nå så har jeg en litt rolig stund på jobben - vel, egentlig ikke, men jeg later som Jeg får prøve å skrive mer senere, men nå har jeg ihvertfall vist meg fram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Puh! Edelig hjemme! I et forsøk på å være en effektiv husmor, noe som bare er en illusjon, så har jeg gjort unna helgehandelen i dag. Det betyr at i morgen trenger jeg bare å handle det jeg glemte idag! Dette er gjort i et forsøk på å utnytte tiden fram til grillfesten på 17. mai maksimalt. Egentlig er jeg ganske håpløs. Jeg finberegner tiden jeg har og hva som skal gjøres, og begynner ikke før jeg absolutt MÅ for å bli ferdig i tide. Så det betyr at jeg rekker en dupp på sofaen :søvn: , lite søvn i natt - så en powernap er på sin plass!! Ellers så kom regnet idag, men ikke nok til at jeg slipper å vanne sommerblomstene, men det er ganske koselig å gå og pusle med blomstene. Jeg er tidlig ute i år, for 2 uker siden hadde vi konfirmasjon og da skulle det jo pyntes, og så lenge det har vært sol og varme har det gått kjempefint! Nei, jeg går gå og lade opp før "kveldsskiftet" begynner! Endret 15. mai 2008 av BigMama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mai 2008 I dag er jeg hjemme med sykt barn. Selv om han er 14 så trengs det innimellom at jeg er hjemme med han. Han har kronisk hodepine og har hatt vondt hver dag siden juni 2006! Som oftest går det bra, men idag er en superdårlig dag, og da er mammen påkrevd :rødme: . Litt frustrerende, for vi finner ingen åpenbar grunn til smertene, og han er undersøkt fra topp til tå. Ja, ja, sånn er det nå bare. Fordelen med å være hjemme i dag er at jeg kan være en "hvit tornado", og få gjort unna 17. mai forberedelsene. Kom på nå at jeg må vaske bunadsskjorta, som sagt jeg er ikke alltid kjappest . Apropos skjorter, her om dagen sto jeg og strøk klær. Jeg hadde 5 skjorter/bluser, tror dere ikke mannen hadde 22. Ikke tvil om hvem som er shopaholic her i familien, 22!! Det sier vel også litt om hvor ofte jeg stryker Nei, det er vel bare å brette opp erma og sette igang, eller kanskje jeg bare skal lese avisen først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 16. mai 2008 Litt skjelven akkurat nå! Fikk vite at nevøen min har vært forsøkt ranet i dag, med kniv!! Han er bare 14!! Heldigvis hadde gutten og kameraten lagt beina på nakken og løpt. Regner med at støkken sitter i han en stund, dette var skummelt! Den som gjorde det er tatt, og det blir avhør til uka! Mann og sønn skulle egentlig ha vært på fotballkamp i kveld, men sønnen har vondt i hodet så pappaen fikk gå alene. Vi har sånn fotballpakke på tven, så kampen kan sees der også. Det betyr at min stille stund, med full kontroll over fjernkontrollen, bare blir en fjern drøm Er vel alltids noen annet jeg kan finne på... :kaffe: I morgen blir det tradisjonell 17, mai feiring. Barnetog, kaffe på skolen og grilling på kvelden. Er litt godt at 17. mai er på lørdag, slipper å tenke på at man skal på jobben dagen etter, kan bare slappe av. 18. mai ville foreldrene mine vært gift i 43 år, men 19. mai er det 6 år siden pappa døde. Dette gjør at jeg alltid har en varm følelse inni meg på 17. mai, blir sånn når jeg tenker på pappa, og det gjør jeg alltid litt ekstra disse dagene. Ønsker dere alle en riktig god 17. mai!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 18. mai 2008 Åh for en slapp dag! I dag har jeg bare slappet av - deilig I går bestemte vi oss, etter en kikk på snøværet kl 0900, at tog fikk være tog og at vi ble hjemme. Sønnen vår er for gammel til å gå i toget her, så da ble det for fristende å droppe det. Veldig rart egentlig... På ettermiddagen hadde vi gode venner på grilling, og når de minste ble så trøtte at de måtte dra hjem, satte vi oss ute sammen med naboene og fortsatte feiringen der. Naboene hadde strekt presenninger over veien mellom husene. Der hadde de grillet tidliere på kvelden. Nå var en av kullgrillene fylt med ved, og det var tent bål. Vi tok med en varmelampe, kledde oss godt og hadde en hyggelig kveld. Jeg var vel inne igjen 0130 og veldig klar for senga :søvn: . Tydeligvis tynger alderen, for i dag er jeg helt skutt . Jeg skal ut å reise på torsdag, skal fly. Noe sier meg at det kan bli kaos, ihvertfall hvis flystreiken blir utvidet og Stavanger blir rammet. Det er vel bare å vente og se hva som skjer, lite jeg får gjort noe med. På fredag blir kanskje jeg også tatt ut i streik - har ikke lyst til å streike, men man må jo være solidarisk, må man ikke? I morgen er det hverdag igjen og det er litt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 19. mai 2008 I dag sliter jeg med et dillemma. I går var jeg inne på facebook. På profilen til min svigerinne ligger det en link til et forum hun deltar i. Jeg trykket på linken og kom inn på forumet. Jeg fant fort min svigerinnes innlegg, hun bruker det samme nicket bestandig så jeg vet det er henne. På dette forumet diskuteres alt mulig fra religion til middagsretter. Jeg fant mange innlegg fra min svigerinne, og i flere av de var min familie omtalt i lite flatterende ordelag, og mye av det hun skrev er hennes forvrengte oppfattning av sannheten, hennes sannhet vel og merke. Min svigerinne har bestandig vært et uromoment, hun har laget mye dårlig stemning rundt seg, og alle har vi fått merke hennes vrede. De siste årene har ting roet seg noe, men vi vet aldri når hun slår til igjen. Mitt dillemma er om jeg skal fortelle henne at jeg har vært inne på forumet og lest, jeg har så veldig lyst til å ta til motmæle. På en måte så har jeg jo snoket litt rundt, på en annen måte så må hun jo regne med at folk går inn på linkene hennes. Jeg er vanligvis ikke redd for å ta en konfrontasjon, men jeg vet ikke om det er verdt det, skal jeg bruke tid og energi på en "gal" dames meninger. På den annen side så er jeg veldig provosert. Kunne vært godt med noen råd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 20. mai 2008 For en herlig dag!! :juhu: Våknet opp i dag og var bare glad! Ingen spesiell grunn :-D , bare er sånn! Og det er så deilig!! Ønsker dere alle en like super dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 23. mai 2008 Hjemme igjen! Har vært på seminar i Stavanger. Jeg hadde ikke vært i Stavanger før og hadde heller ikke noen oppfattning om byen før jeg dro. Men det må jeg si, Stavanger er en utrolig fin by. Med sin store trehusbebyggelse har den en utrolig sjarm. Den rykket fort opp blant mine favorittbyer!! Vel hjemme igjen så er det heldigvis helg. Helgen skal benyttes til "vanlige" helgeaktiviteter som husvask og klesvask . Blir det sol så skal det klippes gress og grilles også. Noe nokså kjedelig, men utrolig godt når det er gjort!! Lenge siden jeg har hatt en helg uten de store planer, så egentlig ser jeg bare fram til disse dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 24. mai 2008 Åhhh!! Dagen i dag ble ikke som jeg hadde trodd! For det første så har det regnet i hele dag, men det er like greit, for jeg er skikkelig dårlig! Det kjennes veldig likt ut som den gangen jeg hadde matforgiftning. Kjenner jeg synes skikkelig synd på meg selv :gråte: ! Blir så pinglete når jeg er dårlig. Har spist Imodium og kulltabletter, (minner mer om kullbriketter ) nå har jeg prøvd meg på litt mat, men kjenner at horisontalen lokker. Blir nok Grand Prix fra senga . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 26. mai 2008 Nå forstår jeg vitsen med dopapir med kamomilleekstrakt!! Nå er jeg sliten, men nå må det snart være stopp! Måtte til legen idag. Ikke fordi jeg føler meg veldig dårlig, men fordi det er så upraktisk å gå på jobb når jeg sitter på do mer enn halve tiden!! Legen bare sa,"ja, ja, du skal se dette går over." Noe mer er det jo egentlig ikke å si... I mellomtiden spiser jeg kull, og apropos det. Det må vel gå ann å lage noe andre typer kulltabletter - det er som å svelge kullbriketter , det er det tørreset, tråeste jeg noen sinne har prøvd å svelge. Så lenge det virker så får det gå... I dag reiste mannen på tur med jobben. Blir borte i 2 uker -sukk :love: , begynner å bli vant til at han er borte til tider, men det tar litt tid å venne seg til å ligge alene i sengen - noe jeg egentlig ikke liker, er så tomt liksom. Vel, vel, to uker går jo til vanlig som en vind og snart er det ferie ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 27. mai 2008 Denne dagen er heldigvis sååå mye bedre !! Litt rusk i maskineriet fortsatt, men jeg har nok en dag på meg før jobben kaller. Må jo innrømme at det gjør ikke noe å ha fri en ekstra dag i dette været! Fikk melding fra mannen og han var kommet vel fram. Pga tidsforskjellen og prisen så blir det mest meldinger, men noen samtaler blir det jo . Nå er det snart tid for Frustrerte fruer, skal bare tørke over kjøkkenbenkene først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 30. mai 2008 For en utrolig fin dag! Kjenner jeg er rastløs, vil bare hjem fra jobb også må jeg finne på noe. Får finne noen å besøke, ellers blir jeg småsprø. Kjenner at det har vært mye hjemmetid i det siste, men nå som formen er på topp igjen så bobler det nesten over i kroppen. Kankje jeg skal ta med meg sønnen ut for å spise i dag? Nå fikk jeg en telefon og dermed går ettermiddagen til babybesøk I morgen må gresset klippes og selvsagt må noe klær vaskes, men ellers så blir det bare kos! Ha en god helg alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigMama Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 3. juni 2008 Egentlig så bare koser jeg meg for tiden ! Det er så deilig med denne flotte starten på sommeren! Hagen er så frodig - den ligger minst en måned foran "skjema". Skulle ha vist dere et bilde av hekken min i full blomst, men jeg får ikke til å legge til bilde. Helgen gikk med til vask, hvil og kos. Perfekt!! Sønnen hangler litt igjen, så vi tar det med ro og er mye hjemme, men det er ganske deilig etter en hektisk vår. Nå går ferden ut i hagen med vannslange og hagesaks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå