Gå til innhold

Dere som har laget\lager kirkeprogram og festprogram selv.

Anbefalte innlegg

Gjest kristint
Skrevet

Hvilket type ark bruker dere? Har lett rundt i butikkene her, men finner ingenting jeg føler at passer... Noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg laget kirkeprogrammene selv og brukte vanlig, litt tykt printerpapir. Men det var kanskje ikke svaret du var ute etter ;)

Jeg brukte også utrolig mye tid på å lete i butikker etter noe passende, og klarte ikke å finne, så skjønner frustrasjonen din. Bordkort og invitasjoner endte jeg opp med å bestille ferdiglaget. Etter å ha tittet litt på prisene på papir og slikt fant jeg ut at det faktisk var billigste løsningen.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men hobby-butikker er gjerne stedet å lete, særlig butikker som selger ting til scrap-booking. Bor du i Oslo (eller skal en tur dit) så er det en butikk rett ved Nationaltheateret som har mye håndlaget papir. Er det Norway Design det heter der, tro?

Skrevet
Jeg laget kirkeprogrammene selv og brukte vanlig, litt tykt printerpapir. Men det var kanskje ikke svaret du var ute etter ;)

Jeg brukte også utrolig mye tid på å lete i butikker etter noe passende, og klarte ikke å finne, så skjønner frustrasjonen din. Bordkort og invitasjoner endte jeg opp med å bestille ferdiglaget. Etter å ha tittet litt på prisene på papir og slikt fant jeg ut at det faktisk var billigste løsningen.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men hobby-butikker er gjerne stedet å lete, særlig butikker som selger ting til scrap-booking. Bor du i Oslo (eller skal en tur dit) så er det en butikk rett ved Nationaltheateret som har mye håndlaget papir. Er det Norway Design det heter der, tro?

Jepp, det er det butikken heter. Jeg var like frustrert, men så fant jeg "arkhimmelen" på Norway Design i Oslo :)

Skrevet

Jeg har tenkt å bruke litt tykkere "skinnende" ark som jeg fant på Panduro Hobby. De hadde veeeldig mye å velge i.

Skrevet

brukte akvarell-ark, eller skisse-papir. 50 ark pr blokk ellerno sånt. litt tjukt papir, med litt grov overflate. fåes i bokhandel

Skrevet

Til fest programmnene har jeg brukt store pappark, som jeg har klipt til ca A4 størrelse. Jeg brettet arket sammen, og på enden rev jeg av kanskje 2 til 3 cm, med en ruglete brett kniv. Så limte jeg på gjennonsiktig papir i grønn farge på det underste arket. Da synes litt av det grønne fra forsiden. På utsiden har jeg revet papir på samme måte som beskrevet tidligere, en liten lapp hvor jeg har skrevet festprogram i sølv. Har også markert alle kanter med sølvstempel.

Bordkortene er i samme stil. Har hvit papp underst, og den grønne over, markert med brune kanter. Og skrevet navnet med sølvpenn. Har laget et annheng av ståltråd, slik at de henger ned fra glassene.

Skrevet

Jeg har laget både invitasjoner, meny og kirkeprogram for venninna mi. Hun printet på "naturark" som hun fant i Portugal for arkene til forsidene. Til arkene inni brukte hun akvarellpapir. Ble veldig fint. "Naturarkene" ser ut som de er laget av pappmasje på en måte, med ujevne kanter. Tror de har noe lignenede på Panduro: http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet...0&PGR2=1112

Til andre invitasjoner jeg har laget tidligere, har vi brukt akvarellpapir som jeg har brent med lighter rundt kantene. Høres kanskje rart ut, men det blir veldig effektfullt.

Skrevet

Vi brukte ark fra serien Vellum til alt vi. Også invitasjoner og bordkort. Det er kjøpt på Panduro Hobby.

Skrevet

På "Ordning og reda" har ferdige pakker til slike ting, men du kan personifisere så mye du vil da. Men de har veldig dårlige nettsider, så det er best å gå i butikken fysisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...