Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tokyo?
Skrevet

Vurderer å dra til Tokyo noen dager i forbindelse med en annen reise. Det virker veldig spennende, men jeg lurer på om det er "vanskelig" å være turist der? Når man ikke skjønner noe av språket, har noe særlig kjennskap til Japan fra før eller kjenner noen der til å guide oss. Vil man bare gå forvirret rundt, eller kan man få et par fine dager der?

Tusen takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest mozilla utlogget
Skrevet

Å kunne språket eller i det minste litt er en stor fordel. Når det er sagt så kommer man seg helt fint rundt i Tokyo uten japansk. På skiltene er det både tegn og bokstaver. Overhode ikke noe behov for guide. Kjøp en reisehåndbok, legg en liten plan og bruk undergrunnen/toget/shinkansen. Den offentlige transporten i Tokyo kan gjøre en hver vestlig by misunnelig.

Bruk så mange dager du kan i Tokyo/Japan, det kommer til å være en kjempe opplevelse du aldri glemmer!

Skal tilbake i august og gleder meg stort. Om du har noen dager så kan et shinkansenpass være noe å tenke på. Kyoto ligger for eksempel kun drøyt 2 timer unna Tokyo med shinkansen. Og turen nedover er nydelig.

God tur!

Skrevet

Hei

Kona og jeg var der noen dager for et par år siden. Det var lett å komme seg rundt i byen på subway og dersom du har en guidebook kan en dekke en del av serverdighetene selv. Kommunikasjon kan være en utfordring men vi klarte å kjøpe billetter til en sumobryting kamp på en lokal sjappe med bruk av kroppsspråk og peking :fnise: Her er et reisebrev med bilder som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/japan_tokyo.htm . Kanskje det kan gi deg et inntrykk av hva du kan forvente deg. Jeg ville absolutt stoppet der i noen dager dersom jeg hadde hatt muligheten igjen :-)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var en uke i Tokyo for en måneds tid siden. Det er en kjempe by som jeg absolutt kan anbefale. Men det er lurt å ha litt tid når en først er der. Er veldig masse jeg ikke rakk å se på den uken vi var der. T-bane systemet virker litt vanskelig i begynnelsen, men når en kommer inn i det fungerer det veldig lett. Japanere må være verdens mest hyggelig folk, de er utrolig hjelpsom. Og selv om det er mange som snakker dårlig engelsk så prøver de alltid å hjelpe. Om en peker på kartet og spør noen etter hjelp så kan du risikere å plutselig få en personlig guide som tar deg der du skal :-) Vi fikk oss guider titt og ofte.

Dersom du bare skal være der ett par dager ville jeg lagten plan på forhånd hva du vil se, for det er ikke så mye en rekker. Det er en svæær by så det tar tid å komme seg fra ett sted til ett annet. Kan være lurt å bo på hotell i nærheten av en stasjon på JR line.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...