Gjest bling bling Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Noen som har erfaring med ringer av 18 karat og platina på samme finger? Blir gullringen veldig stygg?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Jeg hadde vielsesring i platina og forlovelses i hvitt gull på samme finger Følte at den i hvitt gull fort ble seende slitt ut, så jeg fikk satt stenen fra forlovelsesringen i en ring i platina så nå slipper jeg å pusse den i hvitt gull så ofte. Men kanskje du tenker på gult gull ved siden av platina? da er det vel ikke noe problem for de er så forskjellige i utgangspunkt.
Gjest bling bling Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Er hvitt gull jeg snakker om. Pusser den jo uansett minst 1 i året når jeg sjekker stenen. Platina blir jo også relativt fort ripet. Eller ble den så stygg at du måtte pusse mer en 1 gang pr år? Er ikke helt sikker jeg gitt. Å gjøre noe med min spesial lagede forlovelsesring som forloveden har designet er ikke aktuellt...
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Platina må bare pusses men ikke rhodineres eller hva det heter. Hvit gull får etter en tid en missfarging som igjen ser tydelig ut ved siden av platina. Så derfor byttet jeg. hver for seg hadde det ikke vært noe problem men sammen ble det tydelig at det var to forskjellige metalltyper. Skjønner godt at du ikke vil endre på din forlovelsesring. Mulig jeg hadde valgt en vielsesring i hvit gull da for at metallet skal passe til hverandre da. Men det er bare min egen erfaring og jeg har jo ingen kompetanse utover det. Skal du ha stener i vielsesringen din? hvis du skal ha det så ser man jo også mindre til metallet og da spiller det kanskje ikke så stor rolle at du velger hvitt gull. Skjønner at man tenker at platina er kostbart og eksklusivt men det må på en måte passe sammen. Det bommet jeg på og endte opp med at min forlovelsesring så litt kjip ut ved siden av i metallet. uff nei er ikke lett å velge.
Gjest bling bling Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Takk for hjelpen. Min ring er kjøpt i Australia og der bruker de en annen legering i hvitt gullet sitt. Det hvite gullet man kjøper der blir ikke gulaktig som det man kjøper her men grå aktig. Men noe farge forskjell vil det nok likevel bli. Ikke helt sikker på om det blir stener i vielses ringen. Synes det er super fint med en rad av de minste stene man finner, men forlovelsesringen blir litt borte da. Elle, melle....har ikke bestemt meg helt enda
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Har forlovelsesring fra USA og har også hørt at belegget er litt bedre end i norge men likevel fikk jeg den fargeforskjellen, så det var litt kjedelig. Platina er jo stabilt i fargen, men må bare pusses pga riper som du nevnte. Har vielsesring som er en klassisk eternity ring. altså med små stener hele veien rundt. her er metallet mindre synlig men likevel så kunne jeg se forskjellen. Men da er jeg pirkete også da. Hadde ikke valgt eternity ring hvis forlovelsesringen har for liten sten. Da hadde jeg valgt en klassisk glatt vielsesring. det blir elegant og lekkert. Ulempen med disse eternity ringer er at ingen i Norge ser at jeg er gift, det ser bare ut som et vanlig smykke... men min mann er amerikansk så vi har fulgt hans tradisjoner.
Gjest bling bling Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Stenen min er ikke så stor men heller ikke så liten 0.9 k. Men den blir litt borte med mange andre ved siden av. Hvor stor er din? Blir din litt borte eller går det greit?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Min forlovelsesring er på 1.5ct så det passet bra sammen. Synes heller ikke at det er så viktig at stenen "popper" frem men ville ha at det skulle se pent ut sammen. Litt helhet i det på en måte. Derfor valgte vi med stener. Hvis du har 0.9 så er jo ikke det lite da. Rett under 1 ct skal gå fint sammen med en med stener. Men det kommer jo an på hva slags ringtype du har igjen. Og hvis du har sett på en med flere stener og synes at den forsvinner litt så har du jo nok rett i det da. For du vet best selv, du som har sett det. opplevde at innfatningen hadde mye å si på hva som passet inn til hverandre. Det er nok bare å prøve mange forskjellige ringer og plutselig finner man et par som passer perfekt. Jeg trodde heller ikke at jeg ville ha stener rundt hele men da jeg prøvde de sammen så var det den det skulle bli.
Gjest bling bling Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Tusen takk for hjelpen. Gikk for en helt enkel og smal ring i 18 karat hvitt gull, synes det ble penest til min forlovelsesring. Nå gleder jeg meg til å få den på fingeren også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå