Gå til innhold

Samme kjole, som gjest, i 2 brylluper samme år?


Tjorven

Kan jeg ha den samme kjolen i begge bryllupene?  

1 stemme

  1. 1. Kan jeg ha den samme kjolen i begge bryllupene?

    • Ja, sa absolutt
      28
    • Ja, men smykker og sjal bør varieres
      13
    • Nei, man bør velge ulike kjoler
      2
    • Vet ikke/er usikker
      1


Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg på ennå en ny tråd angående mine kjole-bekymringer jeg… :wink:

Hvordan ville du ha reagert om en gjest hadde hatt på se samme kjolen i to ulike bryllupet samme år og innen samme familie? I utgangspunktet er jeg selv litt skeptisk, men ønsker å variere både sjal og smykker for å ikke se helt lik ut i begge bryllupene.

Det første bryllupet er i sommer og det er min svoger som gifter seg. De andre bryllupet er i desember og da er det min svigerinne som gifter seg. Det er derfor naturlig at en del av gjestene kommer til å være i begge disse bryllupene, noe som gjør at jeg blir litt usikker med en gang… Men det er forholdsvis lenge mellom hver av dem, og om jeg varierer både sjal og smykker vil jo ikke bekledningen bli identisk.

Hva synes dere? Ville dere reagert om en gjest hadde brukt samme kjolen som i din brors/søsters bryllup samme år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hvorfor skulle man det? Gå i samme kjolen du om det er det du føler for. :D

Hvorfor skal man alltid bekymre seg så mye over hva andre føler og mener??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen kommer til å reagere på dette jeg.. spesielt ikke

når det er så mange måneder imellom bryllupene.

Det er godt gjort å huske hva alle gjestene hadde på seg 6 mnd

tilbake, så det går nok bra :D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt gjort å huske hva alle gjestene hadde på seg 6 mnd

tilbake, så det går nok bra

Jeg tenker bare litt på bilder og sånn som blir tatt jeg da… Det er jo naturlig at jeg og min mann blir med på noen av familiebildene, og da vil det kanskje se innmari rart ut i ettertid om jeg har samme kjole…

Vil legge til at det er en skikkelig penkjole det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det vanlig med bunad i kirken ivertfall, og da er jo alle like :wink:

Men det jeg tenkte på først, var at stort sett så bruker jeg ikke samme kjoler på sommeren og vinteren? Er det ikke litt naturlig forskjell der da? Eller tenker jeg på gammeldame kjoler nå, med lyse blomster på sommeren og mørke blomster på vinteren...Ehm. Jeg innbiller meg iallefall at det er en forskjell. Så det kommer vel litt an på kjolen om den passer til begge årstidene. Jeg tror kanskje jeg hadde valgt forskjellig kjoler, og heller passet på å få brukt de flere ganger blandt forskjellig publikum. Men jeg vet at det er svært vanlig å ha en "finfinkjole" som man bruker i de anledningene man skal i. Kanskje litt dumt hvis svigersene dine henger opp bilder på veggen fra begge bryllupene, og så står du der med samme kjole på begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil gå veldig bra jeg, faktisk. Som du selv sier; det er lenge mellom bryllupene. De fleste vil nok ikke huske hva du hadde på deg i forrige bryllup. Men; folk og miljøer er litt forskjellig når det gjelder dette her. Hva med å spørre moren din om råd, f.eks?

Ellers synes jeg du skal stole på magefølelsen din. Er du i tvil om det vil bli tatt ille opp, så synes jeg du skal finne en annen kjole til det siste bryllupet. Eventuelt kan du jo kanskje låne en kjole av en venninne, så slipper du å kjøpe ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det jeg tenkte på først' date=' var at stort sett så bruker jeg ikke samme kjoler på sommeren og vinteren? Er det ikke litt naturlig forskjell der da? Eller tenker jeg på gammeldame kjoler nå, med lyse blomster på sommeren og mørke blomster på vinteren...Ehm. Jeg innbiller meg iallefall at det er en forskjell. Så det kommer vel litt an på kjolen om den passer til begge årstidene. [/quote']

Noe av grunnen til at jeg kjøpte akkurat denne kjolen, var at den fint kan brukes både sommer og vinter. Sjalet kan man også feste på ulike måter, slik at de dekker mer av skuldrene på vinteren.

Forøvrig er det denne kjolen (som jeg har vist frem før) det er snakk om, men i burguner:

http://ranneih.antimon.org/gallery3_div/im...dressestor2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og om noen skulle ragere samt huske gjestenes kjoler, ville de kanskje ha reagert mer om du kom med 2nye flotte kjoler samme året??

Nei, synes du skal gjøre som du sier, gå m samme kjolen og gleme bekymringen. og om du føler for det kan du jo som sagt variere m smykker, frisyre, sjal....

hva m oss som alltid går m bunad?? vi blir jo like på alle familiebildene;) Man kan ikke forvente at man har råd til opptil flere dyre kjoler nærme hverandre i tid, mange bruker jo kjolene sine i flere år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare litt på bilder og sånn som blir tatt jeg da… Det er jo naturlig at jeg og min mann blir med på noen av familiebildene, og da vil det kanskje se innmari rart ut i ettertid om jeg har samme kjole…

Uansett så tror jeg ikke noen vil reagere. Og dessuten vil du varierer med

sjal og smykker, så jeg tror fortsatt det går veldig bra :D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt penger, hadde jeg valgt 2 forskjellige kjoler. Men vanligvis setter jeg sammen noe pent av det jeg allerede har i skapet, uansett fest. Noe nytt kommer stadig til og antrekkene blir sånn sett variert, selv med samme plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal velge kjole utifra hva du selv har lyst til å pynte deg i. Jeg kunne godt hatt samme kjole to ganger hvis jeg likte den godt....

Men jeg ville nok ha forandret på tilbehøret, ja,

veske, sjal, satt opp håret annerledes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker litt etter og tilbake på vårt bryllup, er jeg jo nesten litt skuffet over at 2 av mine kusiner ikke hadde på seg de flotte kjolene som de hadde kjøpt seg 2 år tidligere til brorens bryllup… :ler:

Så hvis det er sånn folk tenker, så kan jeg iallfall ha kjolen i begge bryllupene. Svarene tyder jo på at dere er enig med meg i det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du penger hadde jeg kjøpt meg ny kjole og tilbehør.  

Desverre ønsker jeg ikke å bruke nye 2000 kroner på ennå en penkjole med tilbehør, som jeg kun bruker en gang hvert ”jubelår”… Da kommer jeg heller til å ta på meg noe jeg allerede har, selvom ikke det blir fullt så pyntet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ønsker jeg ikke å bruke nye 2000 kroner på ennå en penkjole med tilbehør, som jeg kun bruker en gang hvert ”jubelår”…  Da kommer jeg heller til å ta på meg noe jeg allerede har, selvom ikke det blir fullt så pyntet...

Hva med å låne en kjole av en venninne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å låne en kjole av en venninne?

Alle venninnene mine (som er potensielle til å låne kjole av) er syltynne og jeg får aldri i verden på meg noen av deres kjoler… Riktignok kan jeg ha bunad på en av dagene, men det er problemet med å få fraktet den siden vi må dra med fly til begge bryllupene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig kan du godt ha den samme kjolen i begge brullupene. Hvis du varierer tilbehøret kan jeg da ikke forestille meg at noen reagerer på det. Det kan jo være at noen legger merke til det, men reagere? Spørsmålet er vel heller hva du synes selv. Jeg hadde nok ikke gått med den samme kjolen hvis det var mange av de samme menneskene der, det er bare sånn jeg er (det er nok litt dumt...) Forøvrig så er det en kjempefin kjole du har, og jeg skjønner at du ikke ønsker å ha flust av den typen kjoler hengende.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte og begipe at det skulle være noe problem?? I mine øyne går det iallefall helt brillefint (kult Donald-uttrykk, eller? :D). Jeg kjøpte meg flott penkjole til et bryllup der jeg var forlover (og den kosta 'bare' 1000,-...), og brukte den samme i et bryllup samme sommer... Med samme sjal og alt. (Nå var det bare to gjester som var felles for disse bryllupene da... Men dog...)

Men det kan selvfølgelig tenkes at en i enkelte miljøer reagerer på sånt - ikke vet jeg. Men ingen av min familie/venner hadde så mye som løfta på øyenbrynet engang! Det er vel bra at man faktisk bruker de flotte kjolene - ellers har de jo lett for å bli hengende... Trodde det bare var de kongelige som aldri brukte kjolene sine to ganger jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

I min familie går flotte kjoler i arv og brukes gjerne igjen ved passende anledninger.

Flotte kjoler er til for å brukes, ikke taes på en gang og så henges i et skap. Hadde ikke nølt et sekund med å bruke samme kjolen en gang til.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode, og varierte svar. Jeg har fått en viss pekepinn at det er ytterst få som vil reagere om jeg har på meg samme kjolen i begge bryllupene, og det er litt godt å høre. I utgangspunktet må jeg innrømme at jeg var litt skeptisk, men siden folk tydeligvis synes dette er helt greit, kommer jeg nok til å ha den på meg. Tilbehøret skal også varieres, det bør være det minste problemet.

Takk for alle gode svar så langt, og kom gjerne med flere tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...