Gjest morgentrim Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Jeg står opp tidlig om morgenen og setter meg på trimsykkelen. Frokost venter jeg med til etter treningsøkten. Nå har jeg fått tips om at dette ikke er bra for kroppen. Stemmer det? Hva mener dere?
Gjest fragment Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kan bli ganske uvel og svimmel dersom jeg trener hardt før frokost, og ville nok anbefalt deg å i alle fall drikke litt juice før du setter igang. Jeg pleier ikke å trene før frokost, så kan egentlig ikke si noe om hvorvidt det kan være uheldig eller ikke, men jeg vil tro det skal gå greit.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 jeg mener å huske at Grete Waitz alltid drakk vann før hun trente om morgenen, og kanskje noe lett hvis hun var sulten (en banan eller noe), men mener også å huske at hun spiste frokost etter at treningsøkten var ferdig... Og hun burde vel vite hva hun snakker om
nessi Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Det er lurt å få i seg litt mat/næring før treningsøkten for å starte forbrenningen.
suzie Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg sykler til jobben (med sykkelhenger), og da orker jeg ikke spise en stor frokost først. Tar kun et glass juice, en frukt eller et lite knekkebrød eller noe. Spiser jeg for mye blir jeg så tung i kroppen. Litt usikker på hva som er riktig å gjøre - men dette fungerer kroppen min best på, og da kan det ikke være så helt ille heller:) Spiser frokost på jobb.
Gjest Bolledeig Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Det er lurt å få i seg litt mat/næring før treningsøkten for å starte forbrenningen. Har ikke noe å si, heldigvis. Om du liker å trene, er det bare å vente med frokosten. Men hvis man skal trene hardt, kan man med fordel ta frokosten først. Spørs helt hva man foretrekker. For forbrenningen sin del har det ingenting å si fra eller til hva du gjør. Det du derimot aldri skal finne på å gjøre, er å ha en knallhard styrkeøkt på tom mage før frokosten. Når man er sulten er ikke konsentrasjonen på topp, og da er det lettere å skade seg, bare til etterretning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå