Gå til innhold

hvorfor så kresen

macdreamy

Anbefalte innlegg

hei .

jeg irriterer meg over hvor kresen man kan bli.

etter mitt eneste seriøse forhold var over august 2007

så har jeg vært litt aktiv på dame fronten.

mått 2 damer som jeg har blitt litt kjent med , men når jeg kommer til det punktet at ok, dør nr 1: er det forhold videre?

eller dør nr 2: det var hyggelig men dette funker ikke. så tar jeg altid dør nr 2.

kommer fra ett forhold som ikke var helt bra. men nå er jeg så sinnsykt kresen. som sist.

møtte jeg ei dame som jeg tidligere hadde kjent . hun er nydelig. smart. vakker. morsom . vellutdannet. uten barn å var interessert i ett ordentlig forhold som meg.

men når vi hadde vært med hverandre i 3 mnd så gikk jeg pga hun ikke gjorde sånne små ting som jeg er vant til . som å komme å gi meg ett kyss når jeg lager mat. kysse meg god morgen , ta hånden min når vi er ute osv. sånne ting gjorde jeg mot henne men hun gjorde det aldri tilbake.

er jeg for opphengt i små detaljer eller er det normalt ?

nå har jeg blitt kjent med ei fra nettet vi har ikke møttes enda. vi prater hverdag på tlf. liker bildene osv men liker ikke at hun sendte meg frekke bilder.

jeg mister respekten til damer som blotter seg selv på bilder. så nå vet jeg ikke om jeg vil treffe henne i hele tatt. vi er jo like i tankevei elelrs koser meg veldig i tlf med henne altid noe å prate om osv.

er det så normalt i dag at det er akseptabelt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Urealistiske forventninger, bruk&kast-holdninger, latskap, frykt, utålmodighet... Dette kan være noen av mange årsaker som gir symptomet "kresenhet".

Jeg tror mange kvinner og menn setter unødvendige hindre i veien for seg selv i jakten på en partner. Kanskje fordi de er for preget av vår kulturs merkelige idealer, og jakter på det perfekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Akkurat i "jakten" på en partner, er kresenhet en god ting.

Ikke når kravene tipper over i det usannsynlige (noe det for mange gjør). :) Da gjør man bare seg selv en bjørnetjeneste. En gylden middelvei er nok best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke på hovedspørsmålet ditt, men på det du sier om henne du har blitt kjent med gjennom internett. Jeg er enig med deg, jeg rygger med en gang unna om en gutt sender halvnakne bilder av seg selv eller blir for intim i meldinger osv. Men det jeg lurer på, kanskje denne jenta er så vant til at "alle" gutter er sånn, og tror du ønsker det? Jeg ville tatt det opp med henne, sagt at jeg syns det er for tidlig å dele sånne ting før dere har møttes og blitt ordentlig kjent. Kanskje blir hun lettet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Jeg er akkurat som TS. Blitt veldig kresen, og det skal lite til før jeg lukker døra i et gryende forhold.

Tror det handler mest om frykt for å gå på en ny smell, hvert fall for egen del.

Kjenner at jeg ikke helt orker den bli-kjent-fasen akkurat nå. Dessuten er jeg blitt sær av å være singel en stund, og liker ikke tanken på at jeg skal måtte endre livet mitt veldig mye akkurat nå.

Men når jeg blir klar for et nytt forhold, da blir det sikkert annerledes....eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gutt72

Min erfaring er at det ofte er enklere for stygge gutter å få dame enn for normale gutter. Årsaken er at stygge gutter tar det første og beste de får, mens de normale har lett for å avvise i håp om å få noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ofte er enklere for stygge gutter å få dame enn for normale gutter. Årsaken er at stygge gutter tar det første og beste de får, mens de normale har lett for å avvise i håp om å få noe bedre.

[/quote

hehe. litt av en oppfattning av kresenhet. den var ny ,men notert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg du er inne på noe!

men samtidig tror jeg det samme gjelder for oss jenter..! Det er ofte jeg tar meg i å tenke; "Æsj, se på de stygge menneskene der, jaja, det er godt de har hverandre!" Mens pene mennesker ser man faktisk oftere single, og bli like gledelig overrasket hver gang, og skuffet etterhvert når han går på jakt etter "noe bedre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Envy kommer til å glise av meg hvis jeg mot formodning skulle få kjæreste. )=

Så søtt! :ler:

Hvorfor skal jeg glise av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange er kresne fordi de er redde for å bli avvist. At man er kresen fordi man er pen? Kan så være, men man er kresen om man er mindre pen også. Hvis man er redd for å bli avvist, hvis man faktisk ikke får seg noe og trøster seg selv med at "det er fordi jeg er kresen".

Til TS, det er helt normalt å dumpe damer fordi de ikke leser tankene dine til enhver tid. De burde jo kjenne deg godt nok etter tre måneder til å vite at du vil bli kysset når du lager mat, massere føttene dine når du kommer hjem, i minst tre, men ikke mer enn fem minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...