Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #21 Skrevet 15. mai 2003 det er latså sånn at jeg har et compq-adapter mellom tlf. og pc'n fordi jeg har isdn. Ikke noe kort altså men denne "boksen" og den må innstalleres på en elelr annen måte for elelrs, når jeg ringer opp min internettleverandør så går maskina over på det analoge modemet istedet for isdn....sånn! Det var her et sted at jeg falt ut forresten... Men nå ser jeg at jeg misforsto det hele. Men likevel forsår jeg ingenting.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #22 Skrevet 19. mai 2003 Jeg tror chandler skjønner hva jeg mener! Jeg har to ledninger fra en boks på veggen, den ene ledninga går inni telefonen, den andre inni dette adapteret og så inn i maskina. Jeg har snakka med en elelr annen på hp/ compaq men han skjønte helelr ingenting så han skulle sende meg drivere som måtte lastes ned og brennes på en cd. Jeg trodde i hvert fall compaq visste hva de har solgt men han karen her hadde tydeligvis aldri hørt om et adapter før. Det står da vitterlig "Compaq" på dette adapteret så det høres jo litt rart ut. Anyway...jeg tror kanskje jeg bare må ut og kjøpe sånn isdn-kort. Problemet er bare det at alle butikker er fri for det her nå. Det høres kanskje litt pussig ut men det er jo faktisk bare to steder her de selger sånt.
Gjest Lea Skrevet 19. mai 2003 #25 Skrevet 19. mai 2003 Hva slags internett-leverandør har du forresten? Du har ikke ADSL e.l.? Kanskje du kan ringe leverandøren og spørre hvorfor du må ha dette adapteret? Eller om det har et annet navn? Jeg er fortsatt litt spent på dette jeg...
Atmi Skrevet 19. mai 2003 #26 Skrevet 19. mai 2003 Unasett - hvis telefonledningen er satt i maskinen skal det gå an å søke etter driver på maskinen da. Hvis du har XP finner maskinen den helt selv. Hvis du har 98 gjør den vel og det, men den kommer med forslag over flere driver som du må velge mellom. Da velger du den som stemmer med navnet på cd'n din. Søk etter maskinvare heter det vel, og du finner det sikkert under min datamaskin. Litt avhengig av hva os du bruker.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #27 Skrevet 19. mai 2003 Jeg har nok ikke adsl nei...og det med drivere, jeg søker etetr dem men får bare beskjed om at maskina allerede bruker de beste driverne. Sånn står det uansett om jeg går på cd- rom eller andre steder. Så jeg vet ikke....jeg har jo snakka med internettleverandøren og de kan bare hjelpe meg etter at jeg har fått adapteret til å funke. Så sånn er det...kanskje jeg aldri kommer på nett mer?
Gjest En annen gjest Skrevet 24. mai 2003 #28 Skrevet 24. mai 2003 Du har kanskje fått det ordnet nå...? (Hvis ikke, post et innlegg med alle detaljer om hva som står på det Compaq-adapteret, og gjerne modellnummeret på PC'en også. Og beskriv i detalj den pluggen som settes inn i PC'en.)
Gjest Admin'C Skrevet 25. mai 2003 #29 Skrevet 25. mai 2003 Slikt finner du enkelt ut med aida32 (www.aida32.hu) Sjekk i enhetsbehandling er det ikke noen utropstegn eller røde kryss?
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #30 Skrevet 26. mai 2003 Her er jeg igjen ja..og nei, jeg har ikke fått løst problemet enda. Det som står på adapteret er usb isdn, også compaq da...ingenting mer enn det. Maskina er en compaq presario, jeg husker ikke nummeret, 58 ett eller annet kanskje? Det er ingen røde kryss eller utropstegn i enhetsbehandling, det har jeg sjekka. Kan det være at isdn linja mi er borte på en eller annen måte? er det mulig?
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #31 Skrevet 26. mai 2003 Her er jeg igjen ja..og nei, jeg har ikke fått løst problemet enda. Det som står på adapteret er usb isdn, også compaq da...ingenting mer enn det. Maskina er en compaq presario, jeg husker ikke nummeret, 58 ett eller annet kanskje? Det er ingen røde kryss eller utropstegn i enhetsbehandling, det har jeg sjekka. Kan det være at isdn linja mi er borte på en eller annen måte? er det mulig? Thank you, thank you. Da var i hvertfall halve mysteriet løst. Adapteret er et vanlig ISDN-adapter, ikke noe sånt overgangs-greier mellom ISDN og analog linje. ISDN-adapteret skal være synlig i enhetsbehandling, men det varierer litt hvor denslags dukker opp. Av og til er det under "nettverkskort", andre ganger under USB. Gå inn i Enhetsbehandling og dra ut ISDN-adapteret (jada, mens maskinen er på). Noe skal da forsvinne. Plugg det så inn igjen, og se hva som skjer. Det skal dukke opp et vindu på skjermen som sier noe om at Windows har funnet et ISDN-adapter.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #32 Skrevet 28. mai 2003 Nå har jeg vært inne på enhetsbehandling, tatt ut adapteret men tror du det skjedde noe som helst da??? det gjorde ikke det nei. Jeg kan se at det står usbisdnadapter på oversikten der inne men det kommer ikke opp hverken utropstegn eller noe uansett hva jeg gjør. Det er jo merkelig da, er det ikke? Og en ting til....når jeg sjekker hvilket modem som er innstallert så står det bare supraekspress56ipro ...eller noe liknende. Jeg syns å erindre at det stod noe mer der før, og så kunne man velge linje for å koble seg på nett, linje 1 og linje 0. Det er borte nå alt det der. Det kan vel ikke bare forsvinne vel? Enn om jeg innstallerer windows98 på nytt( har reinnstallasjons-cd) ? Vil det hjelpe kanskje...eller kanskje ikke?
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #33 Skrevet 28. mai 2003 Det vil sannsynligvis hjelpe å reinstallere Windows, men først kan du jo prøve noe litt mindre radikalt: 1) Trekk ut ISDN-adapteret 2) Klikk Start > Kjør, skriv "regedit" og klikk OK. Registerredigering starter. 3) I Registerredigering, naviger ned til HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet > Enum > USB (det var Windows 2000, sant?) 4) Under USB er det flere underkategorier. Klikk på "+" ved siden av dem, slik at du får se det som ligger under der igjen. 5) Merk hver av de nederste underkategoriene, og se på det som kommer frem i høyre vindu. En av dem skal inneholde en beskrivelse som nevner "ISDN". 6) Slett hele den "grenen" under USB som har den underkategorien som inneholder noe med "ISDN". 7) Start maskinen på nytt. 8) Plugg inn ISDN-adapteret igjen og se hva som skjer. Dette får Windows til å reinstallere driveren.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #34 Skrevet 30. mai 2003 Jeg har windows 98 men jeg regner med at det blir omtrent på samme viset??? nå skal jeg hjem i helga og teste ut om dette går*håper og tror* det er kjipt å være uten nett hjemme.
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2003 #35 Skrevet 2. juni 2003 Nå har jeg testa ut det du foreslo men det hjalp like lite. Jeg prøvde også å ringe opp begge tlf.nummerene som jeg har og begge virka helt greit. Merkelig dette ......hva bør jeg gjøre nå da?
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #36 Skrevet 5. juni 2003 Hvis du går inn i Kontrollpanel > Nettverk, har du en komponent der som heter noe slikt som "NDISWAN"?
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #37 Skrevet 5. juni 2003 Jeg skal sjekke straks jeg er hjemme igjen. Hva om jeg har det da?
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #38 Skrevet 5. juni 2003 Spørsmålet er heller "hva om du IKKE har det", for NDISWAN er driveren som lager kobling mellom (bl.a.) ISDN-kort og ekstern pålogging. Hvis du ikke ser den, kan du jo prøve å legge den til.
Gjest Admin'C Skrevet 5. juni 2003 #39 Skrevet 5. juni 2003 1 kalrer du og ringe opp nummere og får to skjermer nederst til høyre som viser at du er online? hvis ja, har du brannmur? 2. Hva er feilmeldingen du får når du ringer opp hvis du ikke klarer å logge deg på?
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #40 Skrevet 10. juni 2003 Jeg har sjekka nå og jeg hadde ikke det du spurte om på kontrollpanel- nettverk. Jeg får ikke opp to skjermer nei, så jeg er ikke online. Feilmeldingen som kommer opp er : det oppnåes ikke kontakt med modemet. Det kan være slått av...... Så jeg vet snart ikke min arme råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå