Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2003 #1 Skrevet 15. mai 2003 hjelp! vi har hatt krasj på maskina og da datt selvfølgelig installasjonen av isdn- adapteret ut......nå når jeg skal kjøre installasjons-cd'n på nytt så går det ikke! cd'n starter men ingenting kommer opp på skjermen min.... Noen som vet hva jeg skal gjøre nå?
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #2 Skrevet 15. mai 2003 Min datamaskin - Klikk på CD-stasjonen og se om den starter opp. Evt: START, Kjør (run), Bla igjennom og velg CD-stasjonen. Let etter "Setup" og dobbeltklikk.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2003 #3 Skrevet 15. mai 2003 Jada, det der har jeg gjort..og cd-rommen starter opp men jeg ser ingenting på skjermen
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #4 Skrevet 15. mai 2003 Er det en driver du mangler? Du kan kanskje gå inn på hjemmesiden til produsenten og laste ned en ny? Da slipper du å bruke CD-en. Fungerer CD-stasjonen med andre CD-er da?
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2003 #5 Skrevet 15. mai 2003 andre cd'er fungerer helt flott, bare ikke denne. Men gå inn på produsenten og laste ned, det går vel ike uten at jeg har internett. Og akkurat det får jeg jo ikke før dette isdn-adapteret er innstallert. Mangler en driver? hvordan finner jeg ut det da? jeg har feilsøkt overalt men alt ser helt ok ut liksom. Jeg har til og med byttet ut adapteret og prøvd med en annen innstallasjons-cd( samme merke) uten at det hjalp det minste
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #6 Skrevet 15. mai 2003 Men du sitter vel på nett nå? Kan du ikke laste ned en driver fra der du sitter nå da? Hva slags ISDN-adapter er det du har? Tror ikke at jeg er helt med her skjønner du. Er det et adapter som gjør om ISDN-linjen til analog linje? Eller er det ISDN-kortet du mener?
jordbær Skrevet 15. mai 2003 #7 Skrevet 15. mai 2003 *kremt* Mener du ISDN-kort? Anyway.. Høyreklikk på min datamaskin. Velg egenskaper. Velg Maskinvare Trykk på enhetsbehandling. Hvis du mangler driver til ISDN-kortet ditt, vil dette sansynligvis stå med et utropstegn eller et spørsmålstegn i en gul runding ved siden av en av komponentene. Velg det du tror er ISDN-kortet av de uinstallerte enhetene. høyreklikk og velg egenskaper. Velg "driver" og velg oppdater driver. Velg neste, søk etter en passende plass for driver. Kryss av for "Angi en egen plassering" velg neste. Trykk på "bla gjennom" og velg CDromen din. Let litt gjennom den og se om du finner driverene. De skal ligge her..
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2003 #8 Skrevet 15. mai 2003 Jeg sitter på nett nå ja...på jobben! Kan vel ikke laste ned drivere herfra nei. Jeg skal straks hjem og prøve de nadre alternativene. Mulig jeg er en tosk til å forklare men det er latså sånn at jeg har et compq-adapter mellom tlf. og pc'n fordi jeg har isdn. Ikke noe kort altså men denne "boksen" og den må innstalleres på en elelr annen måte for elelrs, når jeg ringer opp min internettleverandør så går maskina over på det analoge modemet istedet for isdn....sånn! håper noen skjønte den forklaringa.
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #9 Skrevet 15. mai 2003 Har desverre ikke vært borti akkurat denne løsningen.. Du har altså en analog linje som går inn i PC-en? Jeg har installert ISDN-adapter som gjør om linja til en analog, men det gjaldt bare en fax. Installerte ingenting på PC-en der. Kanskje det hadde vært enklere å installere et ISDN-kort i PC-en og bruke ISDN-linja direkte. Koster ikke mange kronene.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2003 #10 Skrevet 15. mai 2003 Hadde nok sikkert vært enklere med ISDN- kort i maskina ja....men nå har jeg liksom hele to sånne bokser da og de har jo virka tidligere. Det som har skjedd under krasjet er jo selvsagt at innstallasjonen ble sletta, men det er jo så pussig at cd'n ikke virker lengre? Vet der forresten om et nummer til compaq-support som jeg kan ringe? noen kan jo kanskje hjelpe meg videre der.....
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #11 Skrevet 15. mai 2003 http://welcome.hp.com/country/no/nor/contact_us.html Compaq og HP er slått sammen så vidt jeg vet!
jordbær Skrevet 15. mai 2003 #12 Skrevet 15. mai 2003 øøh.. altså.. Du vet der du dytter inn ISDN-kablen? Eller.. dytter du den ikke inn i maskina? Det er den dingsen du dytter kablen inn i på PCen som er et ISDN-kort.
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #13 Skrevet 15. mai 2003 Slik jeg skjønner det, så er det et adapter som gjør ISDN-linja om til en analog linje. Disse adaperene brukes mye når man har ISDN og fax (veldig få faxer kan brukes på ISDN-linje). Den linja som går inn i PC-en er altså analog. Det er kanskje et integrert modem i PC-en? For hvis linja er analog, så går det ikke med ISDN-kort. *forklarer ting og tang til Jordbær som man ikke er helt sikker på selv*
jordbær Skrevet 15. mai 2003 #14 Skrevet 15. mai 2003 hehe.. Er det mulig at vi begge to er like forvirret nå, lea?
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2003 #15 Skrevet 15. mai 2003 ÅÅÅ GURI, DETTE VAR myyye VERRE ENN JEG TRODDE!!Jeg har isdn- linje og isdn-telefon, men jeg har skjønt at det adapteret må være mellom tlf. og pc'n. Jeg ante ikke at det var for å gjøre den analog?
jordbær Skrevet 15. mai 2003 #16 Skrevet 15. mai 2003 ÅÅÅ GURI' date=' DETTE VAR myyye VERRE ENN JEG TRODDE!!Jeg har isdn- linje og isdn-telefon, men jeg har skjønt at det adapteret må være mellom tlf. og pc'n. Jeg ante ikke at det var for å gjøre den analog?[/quote'] Altså. ISDN-kort er noe som sitter inni maskinen din! Der du plugger inn ISDN-kablen. INNI maskinen sitter det et kort. På utsiden ser du kun plassen der kablen skal stå. Dette kortet heter ISDNkort, og det er sansynligvis det du trenger driver til!
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #17 Skrevet 15. mai 2003 Jeg aner ikke om det er et sånt adapter du har. Men jeg vet at en boks som gjør om linja fra ISDN til analog heter i alle fall ISDN-adapter. Det er ikke en router du har da? Eller et ADSL-modem eller noe sånt? Jepp, vi er nok like forvirra Jordbær
chandler Skrevet 15. mai 2003 #18 Skrevet 15. mai 2003 Kan jo like gjerne komme inn å gjette litt jeg og Altså en ISDN linje, ledning fra linje til adapter, ledning fra adapter til PC. Kan det hende du har et eksternt ISDN modem? Hvor ledningen fra adapteren ikke er en telefonkabel, men en seriellkabel?
jordbær Skrevet 15. mai 2003 #19 Skrevet 15. mai 2003 Hvor ledningen fra adapteren ikke er en telefonkabel' date=' men en seriellkabel?[/quote']eller usb
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2003 #20 Skrevet 15. mai 2003 :-? Eller noe sånt... Jeg har innsett at jeg ikke kan løse denne saken. Er jo tross alt sykmeldt og skal glemme alt som har med jobb å gjøre .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå