Flax Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Går gjerne i ruccola, tomater, agurk og evt oliven og fetaost. Tips til andre "spennende" salater? Hva har du oppi?
effy Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg bruker ofte kruttonger eller soltørket tomat i salaten.
Ulva Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Sprøsteikt bacon, kylling, sukkererter, bladpersille, marinert kvitløk
mee mee Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Jeg pleier å ha oppi mozzarella når jeg vil ha forandring, men det kommer jo også helt an på salaten. pleier også å bruke mye pesto og basilikum
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Eg pleier å hakke basilikum og blad persille å ha oppi. Også en boks røde bønner.
dema Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Da jeg skal lage en god salat bruker jeg: isbergsalat, rød paprika, sukkererter, slangeagurk, mais, ananas, ostebiter og stangselleri... Høres sikkert veldig kjedelig ut, men den er virkelig kjempegod... Får mye positiv respons på den, for den er veldig saftig og god... Den kan serveres til alle typer kjøtt og kyllingretter, og den kan også nytes alene sammen med noe godt brød....
Kvist Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Bruker ofte druer, frisk ananas, melon eller mango oppi. Selvfølgelig ikke alt på en gang Veldig godt med noe litt søtsyrlig oppi når salaten er ment som tilbehør til kjøtt/fisk.
Karmela Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Jeg liker å ha litt grønt eple oppi, det er faktisk enormt godt!
Gjest Bond Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 ofte forskjellige grønne salater og da fruktbiter - eple, ananas, kiwi eller mango, mer eller mindre det jeg finner i kjøleskapet Favoritten er kiwi, den passer godt mer ruccola, synes jeg (men det kan godt da være bare meg hehehee) Det er den enkelste måten å lage grillsalat, synes jeg. Da sommeren kommer, da kan jeg tenke meg å bruke mer friske bær også - kanskje da litt enklere, med mindre ingredienser - bringebær for eksempel? Parmesan er godt med noen salater, har selv brukt det med fersk spinach i sånne ganske enkle blandiner. Nøtter passer også av og til. Man kan alltid lage krutonger hjemme. Fersk hvitløk er jeg alltid gla i, og også løk i alle former - men ikke alle liker det. Men det spørs jo hvilken salat du har, med tanke på tomat og agurk, oliven og feta, da går det jo litt i gresk retning?
Jane F. Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Jeg vet ikke hvor uvanlig det er men jeg bruker mye eple og appelsin i salaten, og fetaost, annanas og hender også noen ganger at det er banan i, men ikke sammen med fetaost. Eple og appelsin går bra men ikke banan
Gjest Frosk Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Kikerter! Alle salater - alt, faktisk! - blir bedre med kikerter. (Nesten, da)
Gjest Evine Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Når jeg skal ha meg en skikkelig mettende og velsmakende salat så bruker jeg følgende: Diverse salattyper Småhakket agurk Tomater (2-3) i små biter 1 pk sukkererter i biter Eggnudler Raspet gulrot Agurk i småbiter Usalta cashewnøtter Valnøtter (hakket) Gresskarkjerner Så heller jeg over litt olivenolje blandet med presset sitron og pepper, og til slutt drysser jeg over knust spøstekt bacon ..
Anamelona Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Denne må jeg jo nesten henge meg på. Veldig masse gode tips. Mitt forslag; Kokt ris var faktisk overraskende godt, da jeg prøvde det en gang.
jente 79 Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er veldig glad i svart oliven og fetaost. Liker også å variere med salater og tomater. Er utrolig mange gode typer på markedet. Ellers synes jeg kremet balsamico eddik er utrolig godt ved siden av
Gjest Marillia Skrevet 14. mai 2008 #16 Skrevet 14. mai 2008 Salat, (i en eller flere varianter) plommetomater, agurk, rødløk, mais, marinert fetaost, sort oliven i skiver, marinerte soltørka tomater, spisspaprika, avocado, bønner, sukkererter, fersk basilikum og så drysser jeg til slutt over rista pinjekjerner. Dette er favoritten, men jeg bruker å variere litt med å ha parmesan, valnøtter eller ananas i.
Gjest fragment Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 Når jeg lager salat har jeg alltid dette oppi: - isbergsalat - ananas (enten fersk eller på boks) - cherrytomat/vanlig tomat - fetaost i olje Av og til har jeg også fullkornspasta, egg, osteterninger, sorte oliven, grønne eplebiter og avocado oppi. Det varierer litt.
Gjest Huldali Skrevet 15. mai 2008 #18 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hva jeg syns kan være godt i en salat (bruker ikke alt dette i en salat på en gang, men varier mellom disse): - forskjellige typer salater - cerrytomater - mais - rødløk - grønne oliven - fetaost - agurk - rosiner - nøtter - epler - revet gulrot - balsamikoedikk (litt usikker på stavemåten) - krutonger - egg - bønner - reker - fiskepudding - kokte pastaskruer Endret 15. mai 2008 av Huldali
Marikke Skrevet 15. mai 2008 #19 Skrevet 15. mai 2008 Og ikke glem dressingen! - En dæsj (par-tre spiseskjeer) god olivenolje, evt blandet ut med vann - et dryss hvit pepper - et lite dryss sukker - et dryss salt - et knust hvitløksfedd eller et dryss hvitløkpulver - et par dråper epleeddik eller balsamico, alt etter hva slags salat det er - bittelitt tørket basilikum Blandes godt inn i salaten. Nammenam! Og når jeg lager tunfisksalat, har jeg litt rømme og thousand island i også (bare litt!!).
tommeline Skrevet 15. mai 2008 #20 Skrevet 15. mai 2008 Mange gode forslag her! En annen variant kan være å ha granateple i. Pynter fint opp også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå