Imogen Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Jeg skal arrangere utdrikningslag i sommer, og har begynt å tenke litt på mat, drikke og budsjett. Det blir jo selvsagt spleiselag på brudens drikke hele dagen, og det hadde jo vært hyggelig om man hadde kjøpt inn noe å skåle i iløpet av dagen for oss andre også. Det man vil drikke utenom synes jeg er greit at hver og en betaler selv, ettersom det er så stor variasjon på hva folk vil ha, og i hvilke mengder Det jeg lurer på er egentlig; om jeg planlegger å kjøpe inn f.eks champagne eller noe musserende til å skåle i iløpet av dagen, hva bør jeg satse på som alkoholfritt alternativ? Jeg vet at det blir noen gravide med på dagen, og noen drikker kanskje ikke alkohol, og de må jo selvsagt også få skåle Jeg syntes det ville være koselig å kjøpe inn noe alkoholfri musserende vin, og selvsagt ha noe cider/Mozell e.l til de som ikke liker vin. Andre mener at "skal de ikke drikke alkohol så kan de vel like godt bare få Mozell?" Hva synes dere? Er det ikke litt koselig å skåle i "ordentlige" bobler selv om man skal holde seg edru? Og har noen evt tips til gode alkoholfrie viner?
Jade Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Hvis den alkoholfrie musserende vinen smaker kjempegodt, så ville jeg kjøpt den. Hvis jeg ikke var sikker, ville jeg kjøpt Champagnebrus som smaker kjempegodt *nam*
Wonders Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Cider uten alkohol. Klassisk og elegant. putt gjerne en liten jordbær oppi glasset.
Gjest antigartner Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Stemmer for cider, jeg også. Jeg har flere ganger kjøpt en kjempegod pærecider på Europris (!!). Den heter Herrljunga. Denne har vi brukt å servere som "sjåførdrink" hjemme hos oss. Smaken er veldig frisk og god; søt uten å være for søt, og litt syrlig uten å være sur. Det finnes en epleciderutgave av samme merke, også.
LilleMy28 Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har flere ganger kjøpt en kjempegod pærecider på Europris (!!). Den heter Herrljunga. Denne har vi brukt å servere som "sjåførdrink" hjemme hos oss. Smaken er veldig frisk og god; søt uten å være for søt, og litt syrlig uten å være sur. Det finnes en epleciderutgave av samme merke, også. Vi kjøpte den og så viste det seg at det er 0,75% alkohol i den.... Jeg ville kjøpt alkoholfritt på polet og noen flasker Mozell. I tillegg ville jeg ordnet med to blendere, en for drinker med alkohol og en uten, da kan alle skåle i strawberry daquiries! Da slipper de som ikke drikker føle seg utenfor, og dersom brudens formkurve stiger faretruende kan dere innimellom servere en uten alkohol, for det er så og si umulig å kjenne forskjell på om det er med eller uten alkohol.
Gjest antigartner Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Vi kjøpte den og så viste det seg at det er 0,75% alkohol i den.... *Gå og kikke* Oj, ja det har det jammen! Da er det ikke sikkert den er ok for gravide. (Men jeg kommer no til å fortsette å kjøre bil etter å ha tatt et glass av den.) He he, første gang jeg smakte denne cideren var hjemme hos noen venner som er totalavholds...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå