Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Usikker på hvor jeg skal poste denne. Bare å flytte hvis det fins et bedre sted for den. Eller slette den hvis den er unødvendig.

Jeg sitter egentlig å stusser litt over jenter, og hvor kompliserte vi faktisk er. Er det noen som har lest "menn er fra mars, kvinner er fra venus"? Gutter har selvfølgelig noen ting ved seg som er kompliserte de også, men det er på en helt annen måte enn det jenter er. Skulle gjerne likt hvorfor vi jenter tenker som vi gjør. Jeg skjønner meg ikke på oss selv engang.

Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget her, men følte egentlig bare for å skrive det ned her. Også vil jeg anbefale alle kjærestepar om å lese den overnevnte boka. Eller, ikke bare kjærestepar, men faktisk alle.

Endret av Catanova
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er egentlig veldig uenig med deg, jeg synes ikke jenter er så kompliserte jeg, og det synes ikke de mennene jeg har snakket med det om heller.

Alle jentene jeg kjenner ønsker å bli tatt på alvor, bli respektert, og bli behandlet for den vi er. Og slik jeg har forstått det er det det samme som menn ønsker.

Menn ønsker ikke å bli holdt til ansvar for det andre menn sier/gjør, og det ønsker heller ikke jeg som kvinne.

Vi ønsker å bli vurdert og holdt til ansvar for hva vi selv sier og gjør.

Men komplisert er det ikke! ;)

Gjest Gutt92
Skrevet

Jeg har alltid hørt at kvinner er så kompliserte og alt det der. For meg virker det ikke som om de er noe mer kompliserte enn oss gutter. Kan du ikke forklare litt mer hva du mener, med at dere er kompliserte i forhold til oss ?

Skrevet

Hmmm hvordan er jeg komplisert?

Jeg er åpen som en bok. Jeg sier alt jeg tenker og føler. Jeg er et menneske som du vet hvor du har til enhver tid.

Jeg pakker ikke inn ting, jeg går ikke rundt grøten. Jeg er ekstremt direkte, åpen og ærlig.

Jeg er komplisert når jeg blir tatt for gitt, ikke respektert og satt pris på! Jeg blir komplisert når jeg blir lurt eller løyet for.

Jeg er bare kvinne!! Komplisert eller ikke.

Menn ser ikke, hører ikke, snakker ikke. Så er VI kompliserte??

Skrevet
......

Menn ønsker ikke å bli holdt til ansvar for det andre menn sier/gjør, og det ønsker heller ikke jeg som kvinne.

Vi ønsker å bli vurdert og holdt til ansvar for hva vi selv sier og gjør.

Men komplisert er det ikke! ;)

AMEN!

......

Menn ser ikke, hører ikke, snakker ikke. Så er VI kompliserte??

Ehhhh.......javisst. Helt korrekt! Synes det er fint at noen jenter tør å stå frem og si sannheten.....!....... :fnise:

Skrevet
AMEN!

Ehhhh.......javisst. Helt korrekt! Synes det er fint at noen jenter tør å stå frem og si sannheten.....!....... :fnise:

Frittalende, åpen og "ærlig" :skratte:

Jeg skal faktisk ikke si ALLE;)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg er ikkje så komplisert. Eg må ha mat, sømn, trening og sex jamnleg, så går eg av meg sjølv. Held meg rein gjer eg også, men kan hende ikkje så ofte... :Hehe:

Gjest Gjest
Skrevet

Det at kvinner er "kompliserte" er en undskyldning menn har funnet opp for å slippe å anstrenge seg for å forstå kjærestene/konene sine. Det er visse generelle forskjeller mellom kjønnene, og mange menn tar seg ikke bryet med å forsøke å forstå disse, men avfeier de med at kvinnfolkene er kompliserte og vanskelige. Når kvinner SELV tar til seg disse fordommene blir det rett og slett patetisk.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange jenter her begynner å beskytte det med at jenter ikke er kompliserte? Selv man er åpen som en bok, sier alt vi tenker og føler, er direkte, åpen, ærlig og så videre - trenger ikke bety at man er ukomplisert. Det kan gå den veien at man da faktisk blir komplisert.

Og hvorfor er det patetisk hvis kvinner selv mener at kvinner er kompliserte? Eller hvis menn mener at menn er kompliserte.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det noen som har lest "menn er fra mars, kvinner er fra venus"? Jeg og kjæresten min leser den hver kveld høyt for hverandre, fordi vi er interesserte i å lære mer om hvordan vi tenker og føler.

Høres artig ut :fnise:

Finner dere virkelig ut hva dere tenker og føler ved å lese i den boka?

Skrevet
Høres artig ut :fnise:

Finner dere virkelig ut hva dere tenker og føler ved å lese i den boka?

Hm...For å svare på ditt ironiske spørsmål - Man kan finne ut av hvordan kvinner og menn tenker _forskjellig_, og hvordan løse disse konfliktene som kan oppstå ved at man ikke forstår hvordan kvinner er forskjellig fra menn og omvendt. Og ja, mye av det stemmer faktisk.

Skrevet (endret)

.

Endret av Catanova
Gjest Første gjest
Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor så mange jenter her begynner å beskytte det med at jenter ikke er kompliserte? Selv man er åpen som en bok, sier alt vi tenker og føler, er direkte, åpen, ærlig og så videre - trenger ikke bety at man er ukomplisert. Det kan gå den veien at man da faktisk blir komplisert.

Og hvorfor er det patetisk hvis kvinner selv mener at kvinner er kompliserte? Eller hvis menn mener at menn er kompliserte.

Kanskje fordi jeg mener at jenter ikke er så kompliserte?

Men det er klart, alt blir komplisert hvis alt skal analyseres ned til minste detalj.

Jeg forholder meg til det mine medmennesker sier og gjør, og bryr meg veldig lite om å analysere andres handlinger og meninger generelt.

For eksempel:

Du sier at jenter er kompliserte.

Det er det jeg forholder meg til... akkurat den påstanden!

Og akkurat den påstanden er jeg uenig i.

For jeg tror at den påstanden er en myte.

Jenter tenker ofte annerledes enn menn, men det betyr ikke at jenter er mer kompliserte, bare annerledes.

Jeg tror Kvinnen er en gjenstand for en slik myte på grunn av at Menn fra gammelt av ikke skjønte en del av kvinnens kroppslige/hormonelle mysterier...

De ble "mytiske vesener" på grunn av menstrusjon, fødsel, amming... alt dette Menn ikke skjønte seg på.

Også fordi Menn ble oppdratt på en annen måte enn Kvinner, de ble oppdratt til å bli forsørgere, "menn gråter ikke", og at alt føleri var kvinnelig.

De skjønte derfor ikke at kvinner kunne gråte, vise følelser, smerte mm

Mannen av i dag er mer opplyst, og har større innsikt i kvinnens verden, både fysisk og mentalt, og derfor er ikke kvinnen like mytisk og komplisert i dag som hun var for 100 år siden.

Men myten lever ennå!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt diskusjonen. Kompliserte i forhold til hva da? Hvilke spesifikke egenskaper blir diskutert?

Gitt at dere er kompliserte: Jeg tror jeg har funnet utav dere. Evolution caught up with you!

Gjest Casey
Skrevet
Men det er klart, alt blir komplisert hvis alt skal analyseres ned til minste detalj.

Jeg forholder meg til det mine medmennesker sier og gjør, og bryr meg veldig lite om å analysere andres handlinger og meninger generelt.

Hvis det å være komplisert betyr at man analyserer for mye - og person A synes person B er "for komplisert" vil jeg si at person B bør søke andre mer stimulerende og dyptpløyende mennesker å være sammen med.

Det ligger vel litt i kortene at en Sputnik-type blir sliten av et kvinnelig svar på Thomas Hylland Eriksen, og synes de er "kompliserte". Huff da.

Gjest Gjest
Skrevet
et kvinnelig svar på Thomas Hylland Eriksen

Morsomt at du måtte bruke en mann som eksempel på hvordan kvinner kan være kompliserte. Skal vi konkludere med at kjønn er irrelevant for kompleksitet?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis det å være komplisert betyr at man analyserer for mye - og person A synes person B er "for komplisert" vil jeg si at person B bør søke andre mer stimulerende og dyptpløyende mennesker å være sammen med.

Det ligger vel litt i kortene at en Sputnik-type blir sliten av et kvinnelig svar på Thomas Hylland Eriksen, og synes de er "kompliserte". Huff da.

Du misforsto meg... jeg skrev at den som (over)analyserer alt kan klare å gjøre selv den enkleste setning/handling komplisert...

Hvis min mann skal begynne å spørre "hvorfor sier hun det, hvorfor gjør hun sånn" hver gang jeg sier eller gjør noe, i stedet for å forholde seg til det jeg faktisk sier eller gjør, da skjønner jeg at han kan finne meg komplisert.

Men da er det HAN som gjør meg komplisert, er ikke ikke hva jeg tenker/sier/gjør som er komplisert.

Kvinner har vært myteomspunnet i århundrer, nå er de fleste mytene kommet opp i dagen og det bør være klart for de fleste at selv om mange kvinner tenker annerledes enn menn er deres tankegang like ukomplisert, den er bare annerledes vinklet.

Kvinner generelt er ikke mer kompliserte enn menn generelt er mitt poeng.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man ser litt lenger enn til selvhjelpsbøker ala typen "menn fra ditt og kvinner fra datt" så viser det seg at kvinner og menn ikke er så forskjellige som noen skal ha det til!

Det er faktisk større forskjeller mellom individer enn det er mellom kjønn.

Personlig har jeg lite til overs av ovennenvte type bøker fordi jeg ser det som dumt å forsøke og "bevise" at kjønnsforskjellene er så voldsomt store og det eneste som liksom skal forklare hvorfor to personer ikke klarer å leve sammen evt. ikke forstår hverandre.

Vi er alle mennesker med våre feil og mangler. Hvorfor gjøre det enda mer komplisert ved å ha så voldsomt fokus på kjønnsspesifikke forskjeller - forskjeller som reelt sett ikke er så store?

Skrevet
Jeg vil også få frem at selv om jeg mener at vi er kompliserte vesner, så mener jeg også at vi er vidunderlige og søte vesner. For det er vi.

Er vi? Hele ene halvdelen av verdens befolkning er vidunderlige, søte og kompliserte?

Hva er den andre halvdelen?

Skrevet
Vi er alle mennesker med våre feil og mangler. Hvorfor gjøre det enda mer komplisert ved å ha så voldsomt fokus på kjønnsspesifikke forskjeller - forskjeller som reelt sett ikke er så store?

Fordi kjønnsspesifikke forskjeller finnes, og det er ikke innlysende for alle hva de består i følelses- og kommunikasjonsmessig. Derfor blir f.eks mange kvinner forferdelig skuffet over sin mann fordi de ikke forstår at han ikke forstår de signalene som alle kvinner hun kjenner forstår umiddelbart. Videre kan hun tro at det er vond vilje som ligger bak når han tydeligvis ignorerer de tydeligste hint, og tro at han ikke bryr seg. Og omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...