Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på hvilken vogn vi skal velge. (for et problem!? :fnise:) Skal snart over grensen og kjøpe og trenger derfor ekspertråd fra dere vante. :sjarmor:

Det står mellom Teutionia-typen(e) og Emmaljunga-typen.

Jeg er forelsket i Emmaljunga, men lurer på om vognen blir for "tung"?

Teutonias trehjuling er også veldig fin. Den virker lett og bra, men er den stabil nok?

Babyen vår kommer i Oktober, derfor er vinterføret noe vi må ta hensyn til. Vi kjører også mye bil, og er avhengig at vognen er forholdsvis grei og enkel å få inn i bilen.

Noen som vil dele erfaringer - Hva har dere valgt?

Skrevet

Vi har valgt teutonia mistral.

-Lav nok til sportsdelen så tyngdepunktet er bra (tenkte på større barns som slenger seg side til side)

-Den er smal nok til å gå lett inn i bilen

-Er lett å legge sammen

-4 hjul så den passer fint både på snø og asfalt. (og den føles stødigere)

dette var noen av grunnene for at vi valgte den hvertfall!

Skrevet
Vi har valgt teutonia mistral.

-Lav nok til sportsdelen så tyngdepunktet er bra (tenkte på større barns som slenger seg side til side)

-Den er smal nok til å gå lett inn i bilen

-Er lett å legge sammen

-4 hjul så den passer fint både på snø og asfalt. (og den føles stødigere)

dette var noen av grunnene for at vi valgte den hvertfall!

Men du kan låse disse forhjulene sant?

Hmm. Kanskje Mistral er noe for oss? :smile:

Skrevet

Vi har Emmaljunga Smart, og er SUPERfornøyd! :hoppe: Kjempegod på alle fører, har god plass i bagen. Har 3 venninner med samme vogn, alle er veldig fornøyde.

Vi var hele tiden enige om at vi ville ha en svart, klassisk 4-hjuling.. Simo blir for stor og tung(ikke plass i bilen da vi hadde vanlig bil), og Emmaljungas Edge likte vi ikke utseende på. Den dyreste av emmaljunga-vognene, men ser billig ut med plastglidelåser overalt.

Skrevet

Edgen har da ikke plastglidelåser overalt :klø:

Jeg er kjempefornøyd med Edgen som bagvogn, men kommer til å kjøpe en sportsvogn med tre hjul om et års tid. Skal bruke sportsdelen til emmaljunga i mellomtida.

Har et vennepar som har emmaljunga cangaroo, og de er kjempefornøyd med den. Angrer litt på at vi ikke tok den. Bakdelen er at sportsdelen kun er fremovervendt, og at det ikke er full liggestilling.

Skrevet
Vi har Emmaljunga Smart, og er SUPERfornøyd! :hoppe: Kjempegod på alle fører, har god plass i bagen. Har 3 venninner med samme vogn, alle er veldig fornøyde.

Vi var hele tiden enige om at vi ville ha en svart, klassisk 4-hjuling.. Simo blir for stor og tung(ikke plass i bilen da vi hadde vanlig bil), og Emmaljungas Edge likte vi ikke utseende på. Den dyreste av emmaljunga-vognene, men ser billig ut med plastglidelåser overalt.

den så fin ut:)men hva er forskjellen på den og Emmaljungas Edge?synes heller ikke den er noe fin å se på i det hele tatt...

hvor mye ligger en sånn smart vogn på ca?

Skrevet

Disse hjulene er låst! Vi har 2007 mod. men vet ikke om 2008 mod. har hjul som kan vris??? :klø:

Men alle teutoniavognene vi så på, med både 3- og 4 hjul som har løse hjul kunne også låse dem

Gjest Gjest_Lourdes_*
Skrevet

Ehm.. Var inne på Emmaljunga sine hjemmesider for kikke på disse vognene. (Morsomt å kikke litt...) Noen som vet hvorfor det står "Passer barn 6 mnd til 3 år" på nesten alle vognene? Hva gjør man med de 0-6 mnd gamle babyene... :klø:

Skrevet
Ehm.. Var inne på Emmaljunga sine hjemmesider for kikke på disse vognene. (Morsomt å kikke litt...) Noen som vet hvorfor det står "Passer barn 6 mnd til 3 år" på nesten alle vognene? Hva gjør man med de 0-6 mnd gamle babyene... :klø:

Da tar du enten av sportsvogndelen og setter på en citybag, eller du kjøper en bag som du setter oppi vognene :)

F.eks Emmaljunga Cangaroo får du som sportsvogn, men du kan kjøpe en citybag som du setter på i stedetfor sportsvogndelen den første tiden.

Skrevet
Disse hjulene er låst! Vi har 2007 mod. men vet ikke om 2008 mod. har hjul som kan vris??? :klø:

Men alle teutoniavognene vi så på, med både 3- og 4 hjul som har løse hjul kunne også låse dem

Mistral S har vel vribare hjul? Den som er lik Mistral, men i stedenfor 4 store hjul så har den 2 store og 2 små? :)

Vi har såvidt titta innom vognjungelen på nettet, synes det er supervanskelig! Jeg har jo aldri eid en vogn og vet ikke hva vi egentlig trenger. Vi tenker oss innom Foreldre og Barn-messa, antar at det vil være noen vogner utstilt der så kan vi i hvertfall begynne å titte litt... (synes det virker litt skummelt å tusle innom disse barneutstyrsbutikkene :sjenert: ).

Foreløpig så tror jeg vi vil ha 4 hjul og vendbar håndtak... men ellers? :vetikke:

Skrevet

jeg har hatt lyst på en teutoniavogn helt siden jeg kjøpte min Svithun (sånn det skrives?) for fire år siden..

Ja jeg angret...

Liker teutoniavognene jeg, de er fine.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg tror jeg har bestemt meg for Emmaljunga Edge. Synes den er fin, og trenger en solid vogn - vi kommer til å bruke den mye og delvis i ulendt terreng. Har hatt trehjuling før, og vil ikke ha det igjen.

Jeg liker at den er lys og fin innvendig, at det er integrert myggnett, at den er vendbar og at man kan snu retningen.

Skrevet

Vi har teutiona spirit s3 med hardbag og sportsvogndel. Synes vogna er utrolig lett og grei å trille, spesielt i butikker o.l.

Bagen er ganske liten, og vi hadde en stor baby. Så den vokste han fort ut av. Vi har en importert utgave og den er det håndbrems på, vet ikke om det er det på de som selges i Norge.

Det er to ting som jeg synes er litt dumt med denne vogna:

1: Du må ta av overdelen når du skal slå den sammen. Eller, du MÅ ikke, men den blir ikke ordentlig flat hvis ikke.

2. Den er noe ustø pga bare tre hjul, mannen har klart å kante den et par ganger. Men det sier kanskje mer om han enn om vognen.... :fnise: Forhjulet kan låses, men den er jo mer ustabil på ujevnt underlag. Også er det ikke lett å balansere ned trapper med bare et forhjul :sjenert:

Alt i alt er jeg vel sånn passe fornøyd.....

Gjest AnneBerit
Skrevet

Når du får barnet i oktober, vil jeg si at edge passer bedre.. bagen til teutonia Spirit S3 (trehjulingen), eller den generelle hardbagen teutonia har, er ikke særlig stor og det er ikke plass til noen skinnpose, dunpose o.l... man vet jo aldri hvordan vinteren kommer til å bli. teutonia er en vanvittig liten og lett vogn, men som sagt.. med tanke på at vinteren vil komme i oktober tiden, vil jeg i allefall ha kjøpt Edge. det er en tung og kostbar vogn, men det er mye vogn for pengene! :) :)

Skrevet

Baggen i vogna vår er like stor som baggen i Simo vognene de hadde inne! Syns og den så så liten ut så vi målte den inni og de var jo faktisk like store (eller like små om man vil) ;)!

Annonse
Skrevet
den så fin ut:)men hva er forskjellen på den og Emmaljungas Edge?synes heller ikke den er noe fin å se på i det hele tatt...

hvor mye ligger en sånn smart vogn på ca?

Kall meg overfladisk, men jeg ville ha en vogn jeg syns var PEN, en jeg var stolt over å kjøre! Så jeg syns det var viktig at den var fin å se på =) Vogna koster ca 5500,- inkl vindtrekk, stellebag og vognpose til sportsvogna :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg vil også ha en pen vogn, og derfor blir det ikke Teutonia. Ikke min stil. Men de nye Brio Happy-vognene synes jeg er sååå fine! Men jeg er redd de ikke er så solide. Noen som har erfaring med dem?

Skrevet

Oi her var det mange fine svar, takk dere! :klemmer:

Hmm... Tror det blir Emmaljunga på oss altså. :hoppe:

Men..., hvilken er best Mondial eller City Cross (liker ikke helt fargene på Edgen. Kresen dame her... :rodme:)??

Altfor mange valg man må ta.... :smile:

Skrevet

Fargene er jo stort sett helt like uansett hvilken modell du velger. Vi skulle egentlig hatt city cross, men på grunn av feilbestilling fra butikken så endte vi opp med edgen. Mondial er stort sett det samme som edgen, bare litt annen utforming. Mer klassisk, mens edgen er mer sporty. City cross er liten og lett.

Gjest AnneBerit
Skrevet
Oi her var det mange fine svar, takk dere! :klemmer:

Hmm... Tror det blir Emmaljunga på oss altså. :hoppe:

Men..., hvilken er best Mondial eller City Cross (liker ikke helt fargene på Edgen. Kresen dame her... :rodme:)??

Altfor mange valg man må ta.... :smile:

I mondialen er det med bag og sitte del, mens city cross selges som sportsvogn, men man kan kjøpe til en city bag.. også kan du velge understell på modialen, om du vil ha klassisk eller sportsunderstell.. mye likt som på edge egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...