Gå til innhold

Kristoffer Joner parodierer Storebrand

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kristoffer Joner kanskje? ;)

Likte parodien jeg :ler:

Skrevet
Kristoffer Joner kanskje? ;)

Likte parodien jeg :ler:

Of course :sjenert:

Skrevet
:fnise: Artig.... :) Og har sansen for Joner også så... :)
Gjest Gjest
Skrevet

Likte ikke parodien noe særlig bedre enn selve reklamen. Den var rett og slett alt for lik. Først på slutten kunne man ane at det var en parodi :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

Hmmm...merket ikke før slutten at det var en parodi? Poenget er jo at den skal være lik reklamen men man må jo høre etter hva som blir sagt!

Skrevet
Likte ikke parodien noe særlig bedre enn selve reklamen. Den var rett og slett alt for lik. Først på slutten kunne man ane at det var en parodi :gjeiper:

Svelger du alt like rått, eller hørte du bare ikke etter hva han sa?

Gjest *Mim*
Skrevet

Synes ikke parodien var så morsom.

Skjønner ikke hvorfor han hater Storebrand-reklamen "så intenst", heller. All reklame er da i bunn og grunn laget for å selge.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor han hater Storebrand-reklamen "så intenst", heller. All reklame er da i bunn og grunn laget for å selge.

Jeg hadde ikke reagert hadde det vært en bilforsikring de hadde prøvd å selge, men de Storebrand-reklamene spiller i ubehagelig stor grad på folks redsel, og som Joner sier sprer de en temmelig ubegrunnet tvil om det faktisk ganske velfungerende velferdssystemet vi har. De fleste får den hjelpen de trenger, så å fremstille helseforsikringer som en nødvendighet synes jeg er temmelig usmakelig.

Men at parodien i og for seg ikke var så fryktelig morsom, det kan jeg være enig i.

Skrevet

Parodien var da ikke heller laget for å være så fryktelig morsom.

Skrevet

Jeg likte den (bortsett fra at den var altfor lang).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg at en kreftforsikring kan komme godt med i mange tilfeller. Dersom jeg skulle bli syk en gang i fremtiden hadde det vært flott å ha en slik forsikring som kunne gjørt det mulig å foreksempel beholde huset. Ikke en selvfølge å klare det dersom over halvparten av en inntekt faller bort. I andre tilfeller kunne kanskje min mann tatt permisjon fra jobb og kunnet tilbringe mer tid med familie og en syk, kanskje døende ektefelle. Kjempeflott i en vanskelig situasjon!

Flott å bli informert om det selv om det ikke er det morsomste å høre om.

Hvorfor er det viktigere å forsikre kofferten sin for 10.000 kr ute på reise, men ikke ta stilling til hvordan økonomien vil bli dersom noen skulle bli alvorlig syk? For meg et mysterium.

Skrevet

Storebrand-reklamene er i overkant svulstige, så yes! Denne parodien likte jeg.... :fnise:

Skrevet

Denne parodien var absolutt på sin plass! :klappe:

Gjest Screemy
Skrevet

Nå lagde han ikke denne parodien for at folk skulle syns den var morsom!

- Jeg laget denne filmen fordi jeg begynte å reagere. Jeg reagerer sterkt på virkemidlene de bruker. De spiller på at mennesker skal dø, at man får barn eller at man kan bli syk. Jeg synes dette er en slem måte å tjene penger på, sier Kristoffer Joner til VG Nett.

- Jeg begynte å stille spørsmål etter å ha sett disse reklamene. Jeg begynte å stille spørsmål ved velferdsstaten vår. Svikter den og er det bare elendighet? Vi er blitt kåret til verdens beste land å bo i tre ganger. Jeg sier ikke at vi er perfekte, men vi har et flott system som fungerer. Da spør jeg om vi har grunn til å være så redde i dette landet, sier Joner.

Selv syntes jeg den var genial og helt tatt på kornet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...