Minni-Mus Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Skal kjøpe ny barnevogn, men aner ikke hvilken. jeg har ei laang jente på 1,5år. Behovet er ei vogn som er grei å sove litt i ute, Som ikke tar HELE bagasjerommet på en stasjonsvogn. Som er lett å trille/manøvrere. Som også behersker grus og snø. Vil ikke ha 3 hjuling. Noen som har gode råd og erfaringer?? De jeg har sjekket litt ut er Bugaboo Camelon (mye skryt, men finner en del negativt også... så jeg er usikker) Emmajunga city jet virker ganske grei også.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg skulle til å anbefale TFK, men ser at du ikke vil ha 3-hjuling. Bugaboo tror jeg fort kan bli for liten for ei lang jente på 1,5 år. Men hva med f.eks. Teutonia Mistral sportsvogn? Jeg kjenner noen som har den til sin 1,5-åring, og den virker veldig lett og grei å trille og tar ikke så altfor mye plass sammenlagt.
Susan Sto Helit Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Jeg skulle til å anbefale TFK, men ser at du ikke vil ha 3-hjuling. Bugaboo tror jeg fort kan bli for liten for ei lang jente på 1,5 år. Men hva med f.eks. Teutonia Mistral sportsvogn? Jeg kjenner noen som har den til sin 1,5-åring, og den virker veldig lett og grei å trille og tar ikke så altfor mye plass sammenlagt. Vi har den, og som sovevogn er den genial! Den er en del tungere enn en trille, men er lett til å være sportsvogn... Den er forholdsvis liten når den legges sammen. Det var et krav hos oss, for vi har en bitteliten bil. Har hatt den fra begynnelsen av vi da, med softbag. Bruker den fortsatt som sovevogn til guttungen på 17mnd. (og trillevogn de gangene vi skal trille litt.) Har vært utrolig fornøyd med den på både vinterføre og grus, men det er med "offroad" hjul, og ikke standardhjulene. Standardhjulene er bedre på asfalt, men litt tyngre å dytte i snøføre. Endret 15. mai 2008 av Susan Sto Helit
Arwen Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 City jeten tar ganske mye plass når den er slått sammen.
Minni-Mus Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2008 City jeten tar ganske mye plass når den er slått sammen. Jo, har sett den sammenslått i butikk. men den tar mye mindre plass enn vogna vår nå Så jeg er ikk eute etter microskopisk lita vogn. har du den vogna?? Erfaringer?
Minni-Mus Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2008 Vi har den, og som sovevogn er den genial! Den er en del tungere enn en trille, men er lett til å være sportsvogn... Den er forholdsvis liten når den legges sammen. Det var et krav hos oss, for vi har en bitteliten bil. Har hatt den fra begynnelsen av vi da, med softbag. Bruker den fortsatt som sovevogn til guttungen på 17mnd. (og trillevogn de gangene vi skal trille litt.) Har vært utrolig fornøyd med den på både vinterføre og grus, men det er med "offroad" hjul, og ikke standardhjulene. Standardhjulene er bedre på asfalt, men litt tyngre å dytte i snøføre. Den ser jo kjekk ut, men da føler jeg at sportsvogna vi har kan helle beholdes liksom... tanken var å få litt mere trillevogn liksom... visst det da finns eio trille som også er ok å bruke som sovevogn i helgene... Og som er lang nok til å bruke ut soveperioden...
Susan Sto Helit Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Den ser jo kjekk ut, men da føler jeg at sportsvogna vi har kan helle beholdes liksom... tanken var å få litt mere trillevogn liksom... visst det da finns eio trille som også er ok å bruke som sovevogn i helgene... Og som er lang nok til å bruke ut soveperioden... Er ikke sikker på lengden i sittedelen, men vet om mange som er fornøyde med Carena sine vogner. De er jo mer triller.
Nigo-san Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Du har en vogn fra før, og skal kjøpe ny til jente på 1,5 år? Da hadde jeg gått for en trille mer enn en vogn. Har selv Simo Kombi som jeg regner med å bruke som sportsvogn for lengre turer, men skal spe på med en "frakt- reise- og by-trille". Erfaringsmessig er det smart å ha en enkel, solid fraktmaskin som ikke tar stor plass. Vet ikke om dere bruker offentlig kommunikasjon, men også der er det en fordel å legge vekk monsterdoningene så tidlig som mulig, hvis dere har lyst til å komme med bussen på en lørdag Vår trofaste, svarte trille med store hjul (viktig!) overlevde to små gutter, men nå er den dessverre død. Finner den ikke igjen på nettet, men den ligner en enkel utgave av denne: http://www.brio.co.uk/BRIO_NET/Norge/?url=...Glossary%2f?b=3 Skal se etter noe lignende denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå