Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen anbefalinger på hvor vi kan reise på bryllupsreise? Tenkte å reise bort 1 uke.. Tenkte litt på Tunisia da.. Noen erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Rondane! Vi skal på fjelltur i Rondande og ta resten av > 1000 moh toppene som vi ikke har tatt.

Flott og miljøvennlig

Skrevet (endret)
Rondane! Vi skal på fjelltur i Rondande og ta resten av > 1000 moh toppene som vi ikke har tatt.

Flott og miljøvennlig

Tenkte på noe mer eksotisk og i utlandet for oss.. :)

Endret av lisa*
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Tenkte på noe mer eksotisk og i utlandet for oss.. :)

Har vært i Tunisia, Hammamet for å være presis. Jeg ville kanskje ikke anbefale det for en romantisk bryllupsreise.. Var innmarri mye mas, jeg fikk ikke gå ifred ( er blond), vi ble dratt i på alle kanter år vi var ute å gikk i byen.

Nå kan det jo hende at dere vil ha det slik, da vil jo dette være helt topp.

Men hvis dere ser for dere en litt rolig nyforelsket ferie, hvor dere kan slentre hand i hand, se i butikker osv, så ville jeg nok anbefalt en annen plass.

Men som sagt, dette var slik VI opplevde det da, dere kan jo ha helt andre kriterier for deres reise enn oss..

Gjest Pysepus
Skrevet

Vi skal til Hellas :)

Ser forresten dere skal gifte dere samme dag som oss :-D

Skrevet

Hei,

Vi skal til Maldivene - nærmere bestemt øya Meeru.

se www.meeru.com

:)

Gjest Gjest
Skrevet
Noen anbefalinger på hvor vi kan reise på bryllupsreise? Tenkte å reise bort 1 uke.. Tenkte litt på Tunisia da.. Noen erfaringer? :)

Post under reiseliv der den hører hjemme så vil du nok få mer hjelp.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

BaaAaaAAali :)

clickit

(klikk på "santrian club" på høyre side - der skal vi bo :hoppe: )

Skrevet

I og med at bryllupet vårt først står om 450 dager (!), så har vi ikke kommet så langt i planlegginga. MEN - jeg kan komme med et tips, om man ikke vil så laaangt og ekslusivt dyrt.

http://www.sitoscana.com/

--> disse formidler masse fine steder å bo i Italia. Vi har selv brukt dem for noen år siden, og da var vi i en supersjarmerende liten landsby rett ved Pisa. Vi fikk leie bil & kjørte rundt omkring i hele Toscana, og så kom vi hjem til vårt skjønne lille "hus" oppi fjellskrenten, med egen hage og terrasse, og utsikt til havet.. :rødme: Veldig romantisk, samtidig som man kan legge opp helt selv hvor man vil kjøre rundt.

....jeg personlig drømmer veldig om en bryllupsreise til Afrika på safari, men vi får se om lommeboka strekker til.. :sjenert:

Skrevet

Vi skal til den dominikanske republikk:-)

Når det gjelder tunisia, så var vi der i fjor høst, vi var visst kjempeheldige med hotellet, det lå direkte på stranden i hammamet, det var hotelles private strand så her var det ingen selgere:-) Hotellet heter sindbad:-)

Gjest Siv Helen
Skrevet

Vil på det sterkeste annbefale Skiathos i Hellas, var der i fjor etter å ha blitt annbefalt av flere på jobben å reise dit.

Det er utrolig fint og koselig der.. Kjempe fine strender, god mat.. en skikkelig fin, liten by for å nyte varme dager med sin kjære.

Det er så fint der at vi har lyst til å ta bryllupsreisen vår derselv om vi var der i fjor. Min samboer er ikke spes glad i sol og varme, men han sa til meg.. dette er det eneste stedet jeg har lyst til å reise tilbake til (når det gjelder sydenreiser)

Skrevet
Vi skal til den dominikanske republikk:-)

Når det gjelder tunisia, så var vi der i fjor høst, vi var visst kjempeheldige med hotellet, det lå direkte på stranden i hammamet, det var hotelles private strand så her var det ingen selgere:-) Hotellet heter sindbad:-)

Takk! :)

hvilket selskap reiste dere med?

Vil samtidig takke for alle svar. :jepp:

Tenkte et fint sted, med fine strender, men ikke så langt å fly (har bare 1 uke til rådighet.) og ikke så dyrt!

Vi har reist mye, til alt fra Playa del Ingles (1.turen ilag) til Thailand og Hellas, Tyrkia.

Gjest Gjest
Skrevet
BaaAaaAAali :)

clickit

(klikk på "santrian club" på høyre side - der skal vi bo :hoppe: )

Har du vært på Sanur Beach før? Det er en koselig liten landsby, men det er ingen skikkelig strand der. Det er ikke noe særlig å bade eller surfe der.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg var akkurat i tunisia. Det er ganske masete der altså, så jeg vet ikke om jeg ville dratt dit på bryllupsreise. Sørg hvertfall for å ha et bra hotell. Vi var i sousse, men skulle jeg dratt igjen ville jeg bodd i port el kantoui. Kjempekoselig sted! Noen km fra sousse bare. Det er forresten veldig billig i tunisia da :)

Skrevet

Vi var i Sorrento i Italia og bodde på et flott klippehotell. Andre forslag fra meg er Bali eller safari i Tanzania og Zanzibar etter på. Ellers vil jeg nok si at jeg tror uansett hvor man drar så kommer man til å ha det helt fantastisk :).

Gjest Venetia
Skrevet

Maldivene <3 Se på Ving sin side, alle de små øyene der det tar 15 å gå rundt hele øya, så utrolig fantastisk og romantisk ut! Nydelig sjø, rolig og eksotisk...

Skrevet

Jeg synes ikke Tunisia var noe særlig. Jeg var i Hammamet og i Sousse.

Fint land, men veldig masete, som de andre også nevner. Mannfolk som glor overalt, og de glor helt ubeskjedent. Skikkelig ekkelt å sole seg, de tar oppstilling (en hel gjeng) og så sitter de og snakker, ler og glaner.

Tuniserne er veldig språkmektige så pass på hva dere sier, selv på norsk. Mange av selgerne snakker både norsk, svensk, dansk, engelsk, nederlandsk osv. osv.

Reis heller til Malaysia. Mye roligere enn Thailand, billigere enn Thailand og like fint. Her kan dere nyte hverandre i fred og ro. Kan anbefale ei øy som heter Redang eller Pherhentien. (Like i nærheten av der Robinson-ekspedisjonen blir spilt inn)

Skrevet

Vi skal sykle gjennom Danmark og ligge i telt. :D

Gjest Gjest
Skrevet

Vi gikk for storbyferie-varianten: Roma! Flott by på alle måter. Fantastisk historie, arkitektur, mat, shopping, klima ... Alt. Vi skal definitivt tilbake dit en gang.

Gjest Gjest
Skrevet
Har du vært på Sanur Beach før? Det er en koselig liten landsby, men det er ingen skikkelig strand der. Det er ikke noe særlig å bade eller surfe der.

Hei

Vi har faktisk bodd på puri santarin, hotellet var et greit nok. Men som vanlig er ikke virkelighet på langt nær så fin som bildene på nettet.

Sanur er greit nok men det er ikke noe fint å bade der. Vi kjedet oss i Sanur. Det er faktisk ikke noe særlig å bade på Bali og vannet er veldig, veldig, veldig møkkete. Etter å ha badet i havet der så endte jeg opp med vannvittig øreverk og to sprukne trommehinner.

Tilbrakte også nesten en uke på Laguna Resort & Spa på Nusa Dua, det var et finere sted. Strendene på Nusa Dua er også mye, mye finere enn Sanur Beach.

Så lenge man oppholder seg på hotellområdene så har man det bra. Men så snart man forlater området for å kikke på "kulturen" så blir man overfalt av selgere. Bali har blitt en stor turist maskin og kulturen har dessverre forsvunnet.

Bali var min største reiseskuffelse noen sinne. Vi kommer aldri til å dra tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...