Gjest TS Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Er det et poeng at man skal være støl i musklene etter å ha utført tung styrketrening? Jeg har nettopp begynt å trene styrke igjen, det er en stund siden jeg trente med vekter sist. Men har trent andre ting i mellomtiden og er naturlig sterk. Trener med manualer stort sett og noe med stang. Jeg føler virkelig at jeg løfter det jeg klarer, og tar 2 eller 3 sett med 10 til 12 reps. Hvis jeg skulle tatt mer vekt eller flere reps ville det gått ut over teknikken. Kan føle meg "tung" i muskelen dagen etter, men ikke støl.
Jakobine Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Tja, dette varierer jo, men det høres litt rart ut om du ikke blir støl etter et lengre opphold i treninga. Jeg blir skikkelig støl i starten av en ny øvelse/etter pause, mens jeg etterhvert bare blir veldig øm. Du kan prøve å variere treninga for å se om årsaken til dette er stagnasjon - prøv f.eks. å trene med 6-8 reps og dertil tyngre vekter.
Gjest TS Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Får gjøre et forsøk, har jo trent i mellomtiden, men ikke styrke med manualer, trente noe annen styrke også tidligere, men det er nesten et år siden nå. Ble litt støl en dag jeg gjorde en ny øvelse, men ikke i nærheten av det jeg ble før da jeg trente på studio for ca 5 år siden. Stagnasjon høres jo litt rart ut i og med at jeg nettopp har startet opp, men jeg får prøve litt endringer og se hvordan det går. Har forresten gått en del på ski i vinter og fått trent armer mv. en del da, mulig dette er noe av grunnen.
Humptihum Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Det er ikke noe problem at du ikke blir stöl! Dette er individuelt og avhengig av formen, så det tyder vel på at du ikke har forfalt da du trente på andre måter, og det er jo bra. Og det höres ut som om treninga er effektiv også, ettersom musklene blir trette. Vär glad til du, det er jo ikke så bekvemt å väre stöl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå