Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig prøvd clinique øyeskyggen min igjen... sist gang så jeg ut som en kjøttkake over øyelokkene, og etter kanskje fem dagers bruk har jeg igjen fått samme resultat. Trodde kanskje det ikke var øyeskyggen jeg reagerte på, men nå har jeg funnet ut at det er det.

Dette er en øyeskygge som er 100% allergitestet og parfymefri, så jeg skjønner ingenting. Er egentlig ikke særlig sensitiv når det gjelder sminke heller. Kan nesten bruke hva som helst. Er det noen som har opplevd lignende? Bør jeg klage til produsenten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått samme reaksjon en gang. Tror jeg reagerte på en hudkrem fra Garnier. Jeg har aldri hatt så hovne øyne i hele mitt liv. Var hoven både over og under øynene. Kan si det sånn at jeg hadde ikke ikke så veldig lyst til å gå på jobb et par dager da... En kollega var litt redd for å spørre meg hva det var. Jeg beroliget henne og sa at det ikke var fordi samboeren min har banka meg, men pga en hudkrem.

Skrevet
Jeg har nylig prøvd clinique øyeskyggen min igjen... sist gang så jeg ut som en kjøttkake over øyelokkene, og etter kanskje fem dagers bruk har jeg igjen fått samme resultat. Trodde kanskje det ikke var øyeskyggen jeg reagerte på, men nå har jeg funnet ut at det er det.

Dette er en øyeskygge som er 100% allergitestet og parfymefri, så jeg skjønner ingenting. Er egentlig ikke særlig sensitiv når det gjelder sminke heller. Kan nesten bruke hva som helst. Er det noen som har opplevd lignende? Bør jeg klage til produsenten?

Øya eller skal vi se huden rundt øya mine tålte absolutt ikke Clinique's All about eyes rich. Fikk blemmer og huden flassa av. For ikke å snakke om som det sved.

Det snodige er at den vanlige All about eyes, er kjempe god.

Gjest Gjest_Chihiro_*
Skrevet

Vel, jeg kjøpte nylig All about eyes, og den gir meg kløe og svie, og jeg føler meg skikkelig trøtt i øynene etter å ha hatt den på noen timer. Elendig produkt, som jeg dessverre kjøpte pga mye skryt her på KG.

Gjest *lucky*
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt noe som helst fra Clinique.

Brukte endel sminke derfra før og fikk stadig urenheter. Har gått over til mineralsminke og er veldig fin nå.

Tror Clinique er mye brukt kun fordi det er et kjent merke, IKKE fordi det er så bra!

Kan jo gjenta meg selv ved å nevne merket DDF, det er reine gode produkter som kjøpes billig på Strawberrynet.

Bare så synd ikke flere har oppdaget det:)

Skrevet

Jeg elsker all about eyes og øyeskygger fra Clinique jeg! Har sensitiv hud også! Jeg trodde faktisk at dette merket skulle være en av de som er mest allergivennelige? Har testa mascara,øyekrem,øyeskygge,øyesminkefjerner og leppestift. Kjempefornøyd med alt. Eneste jeg har å utsette på merket er de kjedelige innpakningene :fnise: Digger når det er sånn speil,smykke,blank pyntegjenstand med finurlig åpne og lukketeknikk i ett.

Gjest nextlife
Skrevet

Selv om et merke er merket som allergivennlig kan man reagere på innhold i det. Mange merker reklamerer med at det er bare naturlige ingredienser i hudpleien deres, men mange allergikere reagerer også på naturlige stoffer.

Gjest Bolledeig
Skrevet
Selv om et merke er merket som allergivennlig kan man reagere på innhold i det. Mange merker reklamerer med at det er bare naturlige ingredienser i hudpleien deres, men mange allergikere reagerer også på naturlige stoffer.

Jepp. Det er lett å se seg blind på 100% naturlig. Naturlig er på ingen måte en garanti for verken bra eller ufarlig, og jeg får makk når jeg leser argumentasjon som "joda det der er helt naturlig, bare å bruke i ansiktet". Brennenesle er også naturlig, jeg har likevel styrt meg fra å smøre det i ansiktet.

En del av verdens mest giftige og irriterende stoffer er nettopp det, 100% naturlige ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Helt enig med de to siste her.

Det er overhodet ingen poeng i å klage til produsent. Det blir som å klage til Tine fordi man reagerer på melk som er helt naturlig.....

Sel om et produkt er 100% allergitestet så betyr ikke det at ikke noen kan reagere på det. Det er en stor misforståelse blandt folk. Det som menes er at det er allergitestet på de vanligste allergenene.

Men lavendel feks som regnes for å være meeeeeeget beroligende og er det eneste olje du kan påføre direkte på hud ufortynnet, er det faktisk flere som reagerer på.

Sånn er det med alt.

Om man kjøper en dyr krem betyr ikke det at den nøvendigvis er en bra krem for akkurat deg.. Litt på siden, men litte det samme....

Lever den tilbake til butikken mens du fortsatt har reaksjon så sender de melding til produsent og registrerer reaksjonen.... Du får annet produkt eller tilgodelapp :) Om du ikke har bestillt den på nettet da selvfølgelig. Da blir det værre...

Gjest milkyway
Skrevet

Kan ikke hjelpe, men min store medfølelse får du! Jeg fant ut i går jeg ikke tålte viva hårfarge, og i dag er jeg kjøttkake PÅ MÅNEN under håret foran, i nakken og over hele ryggen. Klør og svir!

Tok det lang tid før du ble glatt og fin igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...