Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #1 Del Skrevet 14. mai 2008 Det er takk og pris slutt på de korte kroppsnære toppene... hvor det var klin umulig å få tak i et eneste plagg, verken bukser eller topper, som var høye nok/lange nok til å rekke over midtpartiet... Jeg har timeglassform, og er ikke så flink med moter og snitt. Kler ikke smale bukseben pga ser større ut over baken. Har akkurat litt for mye mage til å kunne gå med trange topper, men magen er ikke egentlig "stor". Leste at tunika er flatterende for litt større jenter. Får ikke helt bestemt meg om jeg er enig i det. Tunika tar vel vekk all antydning til midje. Hvilke snitt er mest flatterende for timeglassfasongen? Halterneck er fint, men avslører armene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 14. mai 2008 #2 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg ser lett gravid ut i tunika. Flaks at jeg er det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 14. mai 2008 #3 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Mine tips: Innsvinget i livet Smalt, men ikke trangt eller for stramt Klær som passer (drit i størrelsen så lenge det sitter pent) Jeg er veldig glad i skjorter og bluser som passer over brystet og er smalere under. (jeg mener at de ikke spriker over puppene når kneppet) Gjerne åpen med en singlet under. Jeg har noen tunikaer, men da har jeg smale bukser, og også de tunikaene som er innsvinget. Du kan markere midjen med et belte, eventuelt ha en kort bolero-strikkejakke over. Det funker veldig bra på noen, men ikke så pent på meg. Endret 14. mai 2008 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 14. mai 2008 #4 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg syns ikke jeg kler det, for jeg (innbiller meg i hvert fall at jeg) ser lett gravid ut i tunika, og den tar vekk det lille jeg har av midje. Siden jeg har litt store pupper så blir det stort rundt der, og så går det bare utover... Føler meg bomsete i tunika, og syns egentlig det ser best ut på slanke jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanasol. Skrevet 14. mai 2008 #5 Del Skrevet 14. mai 2008 Det blir ofte bra med et belte til da. Jeg ser også gravid ut med tunika uten belte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #6 Del Skrevet 14. mai 2008 Glamourgirl, der kjente jeg igjen ting som kunne være passende for min fasong. Hvor finner du klær? Da særlig bukser? Jeg har prøvd f.eks. BiB, men jeg synes at så fort man tar steget over i de "store" størrelsene så blir klærne litt pregløse og posete. Jeg burde lære meg å sy, men hvem har tid til det... eller ha penger til å få noen til å sy klær. Klær som er passe er fint nesten uansett, problemet er å finne dem. Noen butikker å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astral Skrevet 15. mai 2008 #7 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg syns ikke jeg kler det, for jeg (innbiller meg i hvert fall at jeg) ser lett gravid ut i tunika, og den tar vekk det lille jeg har av midje. Siden jeg har litt store pupper så blir det stort rundt der, og så går det bare utover... Føler meg bomsete i tunika, og syns egentlig det ser best ut på slanke jenter. Helt enig! Hvertfall de modellen med null fasong. Jeg liker tunikaer med Empire-liv. Det vil si "markert" rett under puppene. Men det er har uansett mye å si hvordan stoff tunikaer har, om det er tynne, elektriske stoffer som suger seg inn til kroppen. Eller litt tykkere stoffer, med god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 15. mai 2008 #8 Del Skrevet 15. mai 2008 KJøpte meg en kjole med empireliv, veldig fin over puppene, men så jo gravid ut! Jadda, jeg HAR mage men behøver ikke understreke det liksom... I butikken var jeg så opptatt av at puppene skulle se ok ut, så glemte resten! Men kjolen er fin den altså. BTW: har timeglass fasong pluss size, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #9 Del Skrevet 15. mai 2008 Slankere eller mer plump av å ha på tunika...? Nøyaktig like feit! Verken mer eller mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 15. mai 2008 #10 Del Skrevet 15. mai 2008 Tunika med telt-fasong bør du styre unna hvis du har inn-ut fasong, brede hofter og smalt liv. Tunikaen legger seg over hoftene - og skaper en illusjon om at livet er like bredt som hoftene, og så ser man fort litt gravid ut. Hater denne fasongen - de lager jo til og med jakker, kåper cardigans og hettegensere i sånn fasong nå! Tror jenter som er litt kraftige og jenter som er tynne, uten former med "guttekropp" er de som kler sånn telt-fasong best. Og gravide såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #11 Del Skrevet 15. mai 2008 En innsvinget tunika om du er smal i livet (forholdsvis, timeglassfigur som du nevner) synes jeg ikke ser ille ut selv om man er stor. Det er vel et mindre heldig valg om du har "bilringer" som er mer framtredende enn pupper og hofter, men prøv! Man ser vel ofte selv hva man kler og vet hva man ikke ønsker å framheve også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 15. mai 2008 #12 Del Skrevet 15. mai 2008 Tunika med telt-fasong bør du styre unna hvis du har inn-ut fasong, brede hofter og smalt liv. Tunikaen legger seg over hoftene - og skaper en illusjon om at livet er like bredt som hoftene, og så ser man fort litt gravid ut. Hater denne fasongen - de lager jo til og med jakker, kåper cardigans og hettegensere i sånn fasong nå! Tror jenter som er litt kraftige og jenter som er tynne, uten former med "guttekropp" er de som kler sånn telt-fasong best. Og gravide såklart. Enig med deg i mye, bortsett fra det siste. Synes ikke tunika er kledelig på litt kraftige (og enda litt mer kraftige) jenter. Jeg er av den typen, og med store pupper. Har til dags dato ikke kjøpt meg en eneste tunika, og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg brukte heller ikke poncho da det var moderne for 3-4-5 år siden. Begge deler blir totalt telt. Nærmere bestemt lavvo Synes Glamourgirl sine tips var gode. De hjelper å fremheve det som er bra. Det gjør ikke en tunika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 15. mai 2008 #13 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg har et litt todelt forhold til tunikaer. Jeg har brede skuldre, og med en tunika som er litt løs rundt hoftene, gir det ofte inntrykk av å ha litt mer X-fasong enn kroneis-fasong, som ellers ofte er inntrykket :D Har ganske smal midje, så går for ting som er markert i livet, og derfor gir inntrykk av å ikke være "rett ned". Når det er sagt har jeg, som flere her, til gode å finne en tunika med empireliv som kler meg, jeg får aldri plass til puppene i toppen (med mindre jeg går for størrelse telt) som gjør at den henger rett ned over det bredeste punktet på puppene og ser ut som en sekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 15. mai 2008 #14 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg trodde tunikaen skjulte at jeg har litt ekstra fett på magen selv om jeg ikke er gravid. Men det kan jo hende at jeg tar feil... At tunikaen fremhever den tjukke magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 16. mai 2008 #15 Del Skrevet 16. mai 2008 empireliv - hva er egentlig det? Er det kjoler som sitter stramt over puppene og så går rett ned, eller kjoler som sitter stramt rett under puppene og så går rett ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 16. mai 2008 #16 Del Skrevet 16. mai 2008 http://blog.wired.com/photos/uncategorized...03/19/dance.jpg Dette er vel en klassisk empirelivkjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 16. mai 2008 #17 Del Skrevet 16. mai 2008 empireliv - hva er egentlig det? Er det kjoler som sitter stramt over puppene og så går rett ned, eller kjoler som sitter stramt rett under puppene og så går rett ned? Det avhenger helt av størrelsen på puppene =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. mai 2008 #18 Del Skrevet 16. mai 2008 Jøss, jeg har fått skryt! BB hos H&M blir helt gale fasonger for min kropp, dessuten er størrelsene blitt for store. Jeg handler mye på Vivekes, de har nok et litt "kjerring-rykte", men jeg pleier å alliere meg med en ung selger, som ser ut som hun har god smak, og være tydelig på hva jeg kler. Sist jeg handlet der fikk jeg mye lekkert, og gode størrelser og fasonger som passet til meg. De har en stor variasjon i priser og kvaliteter, de har en egen design som det bare lages få av i hver størrelse i tillegg til masse "basic" plagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 16. mai 2008 #19 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Helt enig! Hvertfall de modellen med null fasong. Jeg liker tunikaer med Empire-liv. Det vil si "markert" rett under puppene. Men det er har uansett mye å si hvordan stoff tunikaer har, om det er tynne, elektriske stoffer som suger seg inn til kroppen. Eller litt tykkere stoffer, med god kvalitet. Ja slike tunikaer bruker jeg også. Det beste er om de har knyting bak slik at man kan regulere de selv. Jeg har for store pupper til den størrelsen som passer best i midjen, så da er det fint å kunne regulere de når jeg kjøper en større størrelse. Jeg kjenner en stor dame (størrelse 52), og hun bruker masse tunikaer i ulike fasonger. Jeg synes hun kler dette kjempegodt fordi de skjuler mage og bilringer og fremhever midjen. Endret 16. mai 2008 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
macula Skrevet 19. mai 2008 #20 Del Skrevet 19. mai 2008 Vivikes har jeg aldri vært i tror jeg, alltid bare gått forbi. Hvor høyt går str der egentlig? Jeg bruker 48 i bukse og 50 i topp grunnet altfor store pupper... Sliter med å finne noen butikker som har klær som faktisk passer. XL funker som regel, bortsett fra på Cubus. Verken Lindex, H&M eller Kappahl sine store kolleksjoner er noe særlig for meg heller. Fatter ikke hvorfor de kan lage kule klær også i store størrelser, trenger ikke lage telt! Særlig kappahl er fæl på det å lage gensere uten former ofte med en t-skjorte inni. Sydd fast. Hva er vitsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå