Gjest Gravid_21 Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Hei, Etter å ha følt forandringer i kroppen noen få dager, bestemte jeg meg for å ta en graviditets test denne uken. Den ene testen ble til 7 tester, alle positive. Det var forskjell på hvor sterke de var, vet ikke om det skal ha noe å si Jeg er nå 3+5, så det er ganske tidlig. Og da barnet er ønsket så er jeg veldig redd for at noe skal gå galt. I natt våknet jeg av mens lignende murringer i magen, (men de var vondere enn det pleier når jeg skal ha mens) og hadde dette også litt utover morgenen. Jeg har fått bestilt legetime, men den er ikke før neste uke Og da må jeg gå og engste meg frem til det. Tar en test hverdag nå, bare for å se at det fortsatt er noe der Noen som vet om det er normalt å få slike vonde murringer?
Umuriel Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Det er vanlig å ha murringer ja. Mye som skjer i kroppen nå.
La Guapa Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Mye vondt den første tiden. Første gangen jeg gikk gravid var jeg helt uforbredt på hvor mange vondter en egentlig får den første tiden... Det er livmoren din som strekker seg og lager rede til spiren din Lykke til på veien til å bli mamma, ser vel mye til deg her inne fremover
Gjest *Mim* Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Murringer er helt vanlig. Jeg sjekket trusa ørten ganger da jeg var gravid og fremdeles ikke visste om det - trodde jeg fikk mensen hele tida.
LilleKylling Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Det er helt vanlig å ha mange forskjellige vondter i graviditeten. Både i magen og andre plasser som fks hode og muskler man ikke ante man hadde. Det er ikke så mye legen din kan gjøre i neste uke fra eller til, annet enn å ta en graviditetstest, men de bruker de samme testene som du kjøper på apoteket. Slapp av og nyt det, ikke les for mye rundt på nettet, det blir man bare tustete av!
Concertina Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Jeg hadde murrinnger som var vel så sterke og sterkere enn vanlige menssmerter med jevne mellomrom fram til uke 9-10, så som alle andre sier - helt normalt. Det er mye som skal gjøres klart og "flyttes på" mens babyen vokser. Du får forsøke å slappe av, og det anbefales ikke å lese for mye om hva som kan gå galt... De aller aller fleste går det bra med! Gratulerer forresten
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Uansett er du unormalt heldig som har fått legetime så tidlig. Jeg hadde tusen spørsmål, blant annet angående hva jeg skulle gjøre med astma medisiner. Men fikk ikke time før jeg var 12. uker på vei og fikk beskjed om å ringe apotek angående spørsmål om medisiner..................
Gjest Gjest_22 Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Hei:) Takk for alle svar. Så utrolig godt å høre at det er normalt Er det noe man kan gjøre for å dempe murringene? Er så vondt å sitte på jobb og ha slikt Vil helst ikke ta smertestillende, så lurte på om det var en annen måte/metode å dempe det på?
Concertina Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Hei:) Takk for alle svar. Så utrolig godt å høre at det er normalt Er det noe man kan gjøre for å dempe murringene? Er så vondt å sitte på jobb og ha slikt Vil helst ikke ta smertestillende, så lurte på om det var en annen måte/metode å dempe det på? Varmeflaske funker jo, kanskje litt rart å sitte med på jobb men... Ang. smertestillende så husk at du ikke kan ta ibux/naproxen ol. (se mer om dette her), paracet er trygt.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Man skal holde seg unna varmeflaske når man er gravid! Samme som man ikke skal ligge for lenge i badekar.
Leanne Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Man skal holde seg unna varmeflaske når man er gravid! Samme som man ikke skal ligge for lenge i badekar. hvorfor det???? jeg fikk nå varmeflasker på sykehuset når jeg skulle føde... men da var jo ungen på tur ut... men brukte varmeflasker hjemme også når jeg gikk gravid.. hvorfor skal man ikke bruke det?
Concertina Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 hvorfor det???? jeg fikk nå varmeflasker på sykehuset når jeg skulle føde... men da var jo ungen på tur ut... men brukte varmeflasker hjemme også når jeg gikk gravid.. hvorfor skal man ikke bruke det? Jeg antar at gjest tenker på overoppheting (som er årsaken til at man ikke skal ta lange, varme bad) - men seriøst? Man blir da ikke overopphetet av en liten varmeflaske?
LilleKylling Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 Man skal holde seg unna varmeflaske når man er gravid! Samme som man ikke skal ligge for lenge i badekar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå