Gjest Frøken Nero Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 I dag kjøpte jeg en nero-sjokolade som åpenbart ikke var helt som den skulle. Den var dekket av et slags matt hvitt belegg. Syntes ikke det var så veldig stas, plasserte den på toppen av papirhaug og tenkte ikke mer på det. Før jeg kom på nå at det går an å klage, og at det er noe folk gjør. Lurer jo litt på om det er noe jeg skal gidde. Det er jo bare en sjokolade, men syns liksom de bør vite at det er ett eller annet som er feil. Jeg er veldig glad i Nero og har ikke lyst til å kjøpe flere sånne ekle. Så da er spørsmålet hva man konkret gjør? Skriver et brev antar jeg, men må man legge ved hele sjokoladen? Eller er det nok med et bilde? Og får man svar tilbake? Hihi, kanskje det finnes noen erfarne klagere der ute som kan dele av sin visdom? :sjokolade:
absinthia Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Send den inn, de jeg har kjent som har klaget har fått masse sjokolade! Ring og snakk med dem først, så kanskje du slipper å sende den.. Endret 13. mai 2008 av absinthia
prescella Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Hei! Jeg har klaget på popcorn,maarud sitt mener jeg det var. Skrev en klage og la ved produktet,svarte popcorn etter poping i microen...! Fikk først ca en uke etterpå svar om at de beklaget bla bla og at jeg måtte poppe popcornet sånn og sånn.. Det hadde jeg jo selvsagt gjort,alle kan da poppe popcorn! Men iallefall,fikk en stor pakke fra de med ymse potetgullsorter,popcorn( selvsagt )dipmix m.m ca 2 uker etter jeg hadde klaget. Har også klaget til Prior på kyllingfilet i biter. Den FLØT av fett og smakte ikke godt. Fikk gavekort på 100 kr eller noe trur jeg det var. Er man misfornøyd,er det bare å klage. Passer meg egentlig veldig fint å kunne skrive en skriftlig klage,syns det er mer pinlig å klage/reklamere på et produkt på butikken. Endret 13. mai 2008 av prescella
Nelle Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har klaget masse, og det funker alltid! Jeg sender inn til produsent eller norsk importør/grossist (hvis utenlandsk produsent), og får alltid en masse greier tilbake: Eske med masse mat (har fått flere ganger fra Stabburet), splitter nye sko fra Ecco (fikk velge hvilke modell + farge), ny kassett (...var på 80 tallet en gang, vi visste ikke hva CD var da ) etc. etc. I dette tilfellet ville jeg ha sendt inn hele sjokoladen til produsenten, og lagt ved et brev om hvor du kjøpte den og når. Så kan du jo skryte litt av hvor godt du liker denne sjokoladen til vanlig - når den er normal. Alltid greit å skrive noe positivt og hyggelig også når man skal klage. Nelle
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har klagd til Prior da jeg fikk egg med blod i. Fikk et eller annet tilbake, husker ikke helt hva det var. Men mistet lysten på egg.
Gjest Wildcat Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Jeg og har klaget på dårlig sjokolade et par ganger - skrevet et høflig brev og som andre lenger opp her nevnte - skrytt litt av hvor god jeg egentlig synes den sjokoladen var. Fikk en svær haug med sjokolade tilbake begge gangene Noen jeg studerte sammen med gjorde det litt til sport å alltid sende dårlige produkter tilbake til produsenten og spedde på denne måten godt på et slunkent studentmatbudsjett!
dema Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 hei... jeg ville gått tilbake dit jeg har kjøpt sjokoladen og vist den frem.... da ha du iallefall krav ppå å få en ny
Gjest Catwoman Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Sjokolade med hvitt belegg er vel et gjerne et tegn på at den har vært utsatt for temperaturforandringer, at den har ligget kaldt også kommet i romtemperatur igjen? eller at den er gammel - har du sjekket datostemplingen?
Maneo Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Jeg sendte inn en klage på en pepperkakedeig (fant noe ymse greier i den), og fikk tilbake pepperkaker som holdt for resten av jula og vel så det.
Sol79 Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kjøpte julebrus med glassbiter i en gang, da fikk jeg penger tilbake på kontoen min. En annen gang fikk jeg gavekort på 10 halvlitere med brus.
Gjest Elfrida Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Hvitt belegg på sjokolade kommer av temperaturforandringer ja, og er helt ufarlig. Du merker ikke forskjell. Men det ser ikke noe pent ut, og kan tyde på at sjokoladen har ligget i butikken en stund.
LilleSiri Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 VI klaget på Pizza Ost (muggen og ekkel) fra Synnøve Finden, og vi fikk 100 kr igjen
Gjest Frøken Nero Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Takk for svar Belegget virker ganske tykt, og dekker hele. Det gir neroen farge omtrent som en matt, lys melkesjokolade. Datostemplingen går ikke ut før i august, så sånn sett burde den vært OK. Tenker jeg sender den avgårde i løpet av dagen, må bare legge ved noen velvalgte ord først. Deretter får jeg vente i spenning
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Akkurat i det her tilfellet så er det vel heller butikken du burde klage til?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 Jeg hadde ikke klaget. Den er (sannsynligvis) like god, og det blir kastet nok mat allerede om ikke produsentene skal bli enda mer obs på rene skjønnhetsfeil. Hadde smaken, konsistensen eller noe liknende vært anderledes hadde det vært en annen sak. Og glass i brus, det er jo direkte farlig og jeg tviler på jeg hadde nøyd meg med kun å nevne det for produsent.
The Kitten Skrevet 15. mai 2008 #16 Skrevet 15. mai 2008 I dag kjøpte jeg en nero-sjokolade som åpenbart ikke var helt som den skulle. Den var dekket av et slags matt hvitt belegg. Syntes ikke det var så veldig stas, plasserte den på toppen av papirhaug og tenkte ikke mer på det. Før jeg kom på nå at det går an å klage, og at det er noe folk gjør. Lurer jo litt på om det er noe jeg skal gidde. Det er jo bare en sjokolade, men syns liksom de bør vite at det er ett eller annet som er feil. Jeg er veldig glad i Nero og har ikke lyst til å kjøpe flere sånne ekle. Så da er spørsmålet hva man konkret gjør? Skriver et brev antar jeg, men må man legge ved hele sjokoladen? Eller er det nok med et bilde? Og får man svar tilbake? Hihi, kanskje det finnes noen erfarne klagere der ute som kan dele av sin visdom? :sjokolade: Jeg ville forsøkt å ringe de først. Noen ganger holder det med en kjapp telefon. Du bør i hvert fall ikke grue deg til å klage. Å klage er noe vi forbrukere gjør, for at bedriftene skal bli enda bedre. Dette er noe de fleste setter pris på. Du skal ikke se bort i fra at du får en ny sjokolade Hilsen The Kitten :banantroll:
lillesky Skrevet 28. mai 2008 #17 Skrevet 28. mai 2008 Nordmenn klager altfor lite. Hvordan kan produkter bli bedre hvis vi skal godta alt..? Ja til flere klager!
Meaty Skrevet 28. mai 2008 #18 Skrevet 28. mai 2008 Som flere sier så skyldes det hvite belegget temperaturforandringer. Det er fettet i sjokoladen som skilles ut ved relativt høye temperaturer. Det er nok butikken du bør kontakte, de har nok hatt det litt for varmt der. Jeg har funnet mark i en bit med Twist en gang, da ringte jeg til Freia og de ba meg sende inn biten. Kort tid etter fikk jeg en eske med masse sjokoladeplater.
IloveNY Skrevet 30. mai 2008 #19 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har funnet mark i en bit med Twist en gang, da ringte jeg til Freia og de ba meg sende inn biten. Kort tid etter fikk jeg en eske med masse sjokoladeplater. :dåne: jeg hadde dæva! Men ja til mer klaging her i landet! Det er så mange som ikke gidder å ta seg bryet, men hvordan skal ting bli bedre da??
Meaty Skrevet 30. mai 2008 #20 Skrevet 30. mai 2008 :dåne: jeg hadde dæva! Men ja til mer klaging her i landet! Det er så mange som ikke gidder å ta seg bryet, men hvordan skal ting bli bedre da?? Ja jeg har ikke spist Twist etter det nei! Da jeg pakket opp papiret på den avlange marsipanbiten så var det en mark som kikket seg rundt... Ellers er jeg enig i at folk bør klage, så lenge de ikke flyr til avisene i hytt og vær. Det synes jeg blir for dumt, for når vi har med matvarer å gjøre så kan det aldri bli helt sterilt og feil vil alltid skje. Men la produsentene få vite om når det skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå