Gå til innhold

Stedatteren skal lage prompelyder på magen.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Stedatteren min på 8 har holdt på en stund nå med å brette opp skjorta mi og legge ansiktet sitt mot magen min og lage prompelyder.Jeg synes det er litt ekkelt pluss at det kiler også.Men jeg har ikke sagt ifra enda fordi jeg er redd jeg skal virke grinete.Men hun holder på sånn også når resten av familien er der,da synes jeg det er litt vel flaut.Og spesielt er det når jeg kommer hjem fra jobb og er sliten,og hun holder på å blåse slik på magen min.Hvor går grensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv hadde jeg helt klart sagt fra, på en fin måte.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Stedatteren min på 8 har holdt på en stund nå med å brette opp skjorta mi og legge ansiktet sitt mot magen min og lage prompelyder.Jeg synes det er litt ekkelt pluss at det kiler også.Men jeg har ikke sagt ifra enda fordi jeg er redd jeg skal virke grinete.Men hun holder på sånn også når resten av familien er der,da synes jeg det er litt vel flaut.Og spesielt er det når jeg kommer hjem fra jobb og er sliten,og hun holder på å blåse slik på magen min.Hvor går grensen?

Grensen går vel når du ikke vil. Det er bare en person her som kan sette grensen og det er deg. Lær deg å bruke ordet nei. Vi du ikke så vil du ikke, og det er ingen skam å si i fra.

Skrevet

Slik gjorde pappa med oss når vi var mindre :ler:

Han gjorde det helst i nakken da..men M & K holder på å le seg ihjel hvis noen gjør dette på dem nå(de er småsøskna mine..eller to av dem :gjeiper: ).

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt tullete hadde noen gjort slik på den måten.. Men så er ikke jeg så fan av for mye nærkontakt av alle rundt meg :sjenert:

Skrevet (endret)

Så heldig du er som har en stedatter som er trygg på deg og vil være fysisk med deg! Da jeg fikk stemor da jeg var på hennes alder ville jeg ikke turd å gjøre sånt...

Likevel er det mye hyggeligere hvis leken er noe dere begge setter pris på, så jeg ville sagt pent i fra at du synes det kiler fælt, og heller funnet på andre måter å tulle og leke sammen på. Ville ikke "tatt det opp" på en alvorlig måte, men tatt det på min kappe og fortsatt å la henne være fysisk på andre måter.

Lykke til!

Endret av Pemille
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Dette er da ingen sak å "ta opp" et lite "nei" holder i massevis.

Gjest majamor
Skrevet

Så fint at hun er så trygg på deg! :)

Du skal likevel ikke finne deg i noe du føler er ubehagelig. Men pass på at du ikke sårer følelsene hennes i prosessen. Hun kan fort føle seg avvist. Hva om du - neste gang hun prøver seg på magen din - hindrer henne fysisk og gjør det til en liten lek med fokus bort fra magen din? Tullebryter litt kanskje, eller kile henne på magen istedet. Ikke si "jeg liker ikke at du gjør sånn", det kan være hun blir usikker på deg da. Det kommer jo selvsagt an på hvor trygt forholdet er ellers.

Jeg er vanligvis tilhenger av å sette klare grenser for barn, et nei er et nei. Men i denne situasjonen ser jeg for meg at det kan være lurt å velge en distraheringsmetode som får den uønskede atferden bort uten direkte avvisning.

Gjest Gjest
Skrevet

Sier du ikke fra at du ikke liker det vil hun tro at du liker det - og da fortsetter hun!

Si i fra du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...