Gjest Gjest_Linea_* Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Lurer litt på en ting, jeg er kanskje litt rar, men føler alikevel at dette ikke er helt greit. Samboeren min har nettopp flyttet hit til min hjemplass Det har ikke vært lett for han å få seg venner, det er faktisk veldig vanskelig å finne seg skikkelige venner. På jobben hans er det en del menn, manns dominert yrke til de grader. Han kommer hjem og forteller meg avskylige historier, om hvor mange som kjøper seg horer, gifte eller ugifte. Sex reiser og div til disse mennene. Han valgte å ikke reise sammen med de på tur pga at han var redd dette skulle bli det sentrale på turen, altså å kjøpe seg horer. Historiene som kom i etterkant bekrefter dette. Så til hans eller mitt dilema, de ber han med ut, og vil være kompis med ham. Jeg liker dette dårlig. Ikke fordi jeg er redd for hva han kan finne på, men for at han skal bli betraktet som disse. De vil jo da se på ham som en av sinne fortrolige?? Jeg liker dette ikke, men har selvfølgelig ingen ønsker om å stoppe ham om han ønsker dette selv. Jeg vil ikke være med på disse festene, for jeg liker ikke det de gjør og ser på de som skittne og ekkle. Jeg har sagt til ham at jeg ikke liker at han går med de, men at han får velge dette selv. Ville dere ha reagert på om mannen deres gikk ut/ble kompiser med horekunder? Eller er jeg bare rar som reagerer på dette? Jeg er forøvrig sammen med verdens hærligste mann, han er utrolig snill og god.
Gjest Bellatrix Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Jeg hadde nok ikke satt pris på om mannen min vanket i et miljø hvor det var vanlig å betale for sex, nei.
Gjest TS Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Jeg hadde nok ikke satt pris på om mannen min vanket i et miljø hvor det var vanlig å betale for sex, nei. Jeg vil bare pressisere at det er fordi det har vært vanskelig for ham å få seg venner ellers, dette er arb kollegaer. Jeg reagerer på det selv, og han syns det hele er kjipt han også, fordi han ønsker ikke å ha slike venner. Går man i et miljø hvor det blir brukt dop, vil andre automatisk tenke at ahn og gjør det. Og hva vil ikke folk tenke om han også da? Syns ikke dette er spesielt hyggelig,,
Nana Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Skjønner deg veldig godt men har liksom ikke noen råd å komme med..
Gjest TS Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Jeg forstår at det er vanskelig å komme med råd her, glad bare noen svarer meg på om jeg er urimelig siden jeg reagerer? Jeg ønsker ikke å gjøre dette til et større problem enn det er, men liker virkelig ikke at han skal vanke sammen med disse mennene.
Nana Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Jeg var i en lignende situasjon med min ex.. men der reagerte jeg mest på at ikke han reagert hvis du forstår.. Dvs.. han var enig når jeg sa mine meninger men jeg hadde vanskelig for å forstå hvordan han kunne være kompis med "sånne folk".. Han hadde liksom alltid en forklaring; den ene var en barndomskamerat, den andre var en kollega og selv om de gjorde sånt så gjorde ikke han (min ex) sånt.. Jeg vet bare at jeg personlig ikke hadde klart å være venn med noen som stod for noe så forferdelig motsatt av det jeg selv står for - uansett hvor "snille" de er ellers.. Såå.. derfor forstår jeg.. men tror ikke du kan gjøre noe med det. Er vel han som må gjøre noe..
flickan Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Jeg skjønner deg veldig godt, men har heller ikke så mange råd å komme med. Var faktisk litt redd for å komme i samme situasjon selv, mannen hadde fått seg jobb i et VELDIG mannsdominert firma, og der var det vanlig å dra på utenlandstur 1 gang i året. Destinasjonene har variert, men de siste årene har de vært ofte i Asia. Vet ikke hva som skjer på de turene, men ingen av kollegene var gift eller samboende, og jeg har mine tanker etter ha lest diverse forum om hvor vanlig det faktisk er at det kjøpes horer der. Har ikke vært bekymret for min egen mann, men liker heller ikke tanken på at han skulle vært med de på en slik tur(selv om jeg faktisk ikke vet om de gjør noe galt) Men nå skal han ikke jobbe der og det synes jeg er like greit. Ikke bare pga dette selvsagt, men nå slipper jeg å tenke på det. På den annen side, tror jeg folk klarer å skille folk fra hverandre. Jeg var ikke redd for at mannen skulle bli oppfattet som dem, for han er så langt ifra som det er mulig å komme. Lykke til
FoxyFish Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Jeg synes ikke du overreagerer, nei. Jeg hadde heller ikke likt det om samboeren min skulle vanke med sånne folk.
Gjest Ts Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Jeg var i en lignende situasjon med min ex.. men der reagerte jeg mest på at ikke han reagert hvis du forstår.. Dvs.. han var enig når jeg sa mine meninger men jeg hadde vanskelig for å forstå hvordan han kunne være kompis med "sånne folk".. Han hadde liksom alltid en forklaring; den ene var en barndomskamerat, den andre var en kollega og selv om de gjorde sånt så gjorde ikke han (min ex) sånt.. Jeg vet bare at jeg personlig ikke hadde klart å være venn med noen som stod for noe så forferdelig motsatt av det jeg selv står for - uansett hvor "snille" de er ellers.. Såå.. derfor forstår jeg.. men tror ikke du kan gjøre noe med det. Er vel han som må gjøre noe.. Nei, jeg skal ikke gjøre noe mer enn det jeg har sagt nå. Han har reagert selv, han kom hjem og fortalte det til meg, og var veldig sjokkert. Og han ble skikkelig lei seg da han fikk vite at en av dem han faktisk liker har kjøpt seg og. Jeg har ikke tenkt å nekte ham om han vil ha slike venner. Takk for forståelsen.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Uff, jeg hadde definitivt blitt mistenksom og provosert hvis min mann hadde begynt å omgås menn med slike "hobbyer".
Gjest J29 Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Mannen har vel en egen vilje,til å stå opp og kunne si "nei" til noe dersom han absolutt ikke vil?Dersom man ikke er en sånn type selv,så er det vel ingen vits i å henge med slike folk? Jeg vet ikke hvor gamle dere er.Om det kanskje ikke er så enkelt for en ung gutt,så forventer jeg ihvertfall at en voksen mann i fast forhold konsekvent takker nei til slike "venner" dersom vi er sammen og han vet at jeg ikke liker det.
Gjest Ts Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 Uff, jeg hadde definitivt blitt mistenksom og provosert hvis min mann hadde begynt å omgås menn med slike "hobbyer". Jeg er ikke mistenksom ovenfor ham, det har jeg ikke vært et sekund. Han er selv fortvilet over den situasjonen han er. Han ønsker seg venner, ny innflyttet her. Det er virkelig ikke lett å komme i kontakt med folk her, og de på jobben hans har prøvd å bli kompis med ham. Er ikke like enkelt når man faktisk ikke kan velge og vrake i venner. Han hadde ikke slike venner på hjem plassen sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå