Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er bæsjing så tabu for de fleste? Mange tør ikke en gang å bæsje hos kjæresten eller venner og noen synes det er flaut å kjøpe toalettpapir. Svært mange synes det er flaut å si at de må bæsje. Men tissing, det er tydligvis ikke så flaut. Hvorfor er det sånn? Alle både bæsjer og tisser.

Og er det vanlig at gutter "tror" (later som) at jenter ikke bæsjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel pga den vonde lukta, regner jeg med? Spor i doen vasker man jo bort med dobørsten. De fleste synes vel at bæsj lukter vondt og vil ikke assosieres med det. Når man blir bedre kjent med hverandre, blir man mer avslappet mht dette, men det er ikke så greit å si " Ikke gå inn på do før om et kvarter" på de første datene. Da vil man jo at daten bare skal ha positive assosiasjoner til en.

Skrevet

..og dopapir er ikke flaut å kjøpe, det må man vel ha uansett om du skal gjøre det ene eller det andre når du må på do :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet
..og dopapir er ikke flaut å kjøpe, det må man vel ha uansett om du skal gjøre det ene eller det andre når du må på do :gjeiper:

Noen syns det.

Gjest antigartner
Skrevet

At det var tabu for enkelte å kjøpe dopapir ante jeg ikke. Jeg ville sagt det var mer tabu å aldri kjøpe det! (Hvor grisete er du da??) :fnise:

Jeg tror også det har med lukten å gjøre at avføring er tabu. Det jeg imidlertid ikke forstår, er hvorfor oppkast er så lite tabu. Hvorfor skal mediene ofte vise bilder av idrettsutøvere som kaster opp av anstrengelsene sine? For en spy-fobiker (emetofobiker, som det egentlig heter) som meg er dette maange ganger eklere enn bæsj.

Gjest Gjest
Skrevet
At det var tabu for enkelte å kjøpe dopapir ante jeg ikke. Jeg ville sagt det var mer tabu å aldri kjøpe det! (Hvor grisete er du da??) :fnise:

Jeg tror også det har med lukten å gjøre at avføring er tabu. Det jeg imidlertid ikke forstår, er hvorfor oppkast er så lite tabu . Hvorfor skal mediene ofte vise bilder av idrettsutøvere som kaster opp av anstrengelsene sine? For en spy-fobiker (emetofobiker, som det egentlig heter) som meg er dette maange ganger eklere enn bæsj.

Du sier noe der, ja.

Skrevet

jeg er en "sånn en".. :sjenert:

jeg vil ikke vite noe som helst om at folk slipper/dytter ting ut av endetarmen sin..:ler: og snakker heller ikke om min slipping/dytting til andre.

syns ikke fising osv er moro, og vil ikke vite sånt om kjæresten min! noen ting er greit å ha for seg selv.. hehe

vet det kan virke litt hysterisk, men jeg syns nå bare det er ekkelt :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Flaut å kjøpe dopapir? Synes man det er flaut bør man kanskje vurdere å oppsøke profesjonell hjelp. Det at noen har problemer med offentlige toaletter eller toaletter som ikke er helt lydtette er en annen sak, har vel noe med at man føler at det er litt privat.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Det er også oga de bildene man får oppi hodet når folk foteller om det. Vil helst ikke se for meg bekjente sitte bøyd fremover og trykke ut noe ekkelt ut av endetarmen til de blir rød i trynet.... Eller når folk forteller at de har diare osv.. " Ja, det bare rant og rant..." :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...