Gå til innhold

Hortensia som "henger med hue"

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Kjøpte en hortensia forrige uke. Har vannet den en gang. Den står ute. Dagen etter at jeg vannet begynte den å henge med blomstene. Hva kommer det av? Og hva kan jeg gjøre for å redde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Kjøpte en hortensia forrige uke. Har vannet den en gang. Den står ute. Dagen etter at jeg vannet begynte den å henge med blomstene. Hva kommer det av? Og hva kan jeg gjøre for å redde den?

Hortensiaen er en plante som skal ha mye vann, så det kan ikke være det som plager den. Hvordan er jorden du har plantet den i? Ikke maur i jorden som kan ta knekken på planten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En hortensia MÅ ha vann MINST annenhver dag. At den begynte å henge med hodet dagen etter at du vannet den kan like gjerne bety at den vil ha mer. Tørst plante! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det varmt ute, kjentes jorda i potta tørr ut eller var den fortsatt fuktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Eg har fått Hortensia fleire gonger og klarar ikkje å holda liv i dei. Det er ein krevande plante, syns eg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm. det kan være flere ting, dersom den står ute kan det skyldes at det er for varmt, og den trenger vann, eller det kan skyldes at dete r for kaldt om natta. selv om hortensia fint overlever ute om vinteren de fleste steder i Norge, må den herdes føst, så det å sette den ut nå, hvor det kan være varmt om dagen og kaldt om natten kan være døden for en hortensia... dersom du er 100% sikker på at det ikke har vært frost om natta, hadde jeg "boblet" den godt og sett om ikke det funker, "boble"= dyppe hele potten( ikke hele planten) i en bøtte med vann til det slutter å boble. da har den fått det den trenger, hotensia er en veldig vannkrevende plante så selv om du har vannet den kan det godt hende at den ikke har fått i seg nok... Det er jo dessuten en annen mulighet, du hadde vel ikke i gjødsel når du vannet planten??? dersom man gjødsler en veldig tørr plante kan du risikere å drepe den? planten må altid få litt vann først før man har i gjødsel.... uansett. lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

fra plantasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...