Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha vekk litt av det fettet på ryggen rett over rumpa og det rundt midjen (slik midjen ble mer markert).

Lat som jeg er orka jeg ikke trene mer, (trener vel sånn 2-3 ganger i uka) så da leste jeg at den eneste måten å få det til på var å gå i kaloriunderskudd. så jeg begynte og spise mindre, og i løpet av ett halvt år kanskje ca, hadde jeg tatt av 10 kg. (173 cm, veide 65, nå 55)

Resultatet ble IKKE bra :kjefte: . midjene og ryggvalkene ble ikke borte i det hele tatt ,det eneste resulatet ble at jeg ser ut som en pipestilk, da hele overkroppen mista masse fett (inkludert puppene :blaaveis: ) og underkroppen ingenting som bare gjor at det viste enda bedre enn før.

nå vil jeg ha tilbake musklene i overkroppen og litt mer fett, men er redd for å gå opp i vekt for at det skal legge seg enda mer på ryggen og midjen.

noen som veit noen bra treningsøvelser for å få vekk derfra? og mat jeg bør ete som ikke legger seg rundt der (vet at sukker ikke er bra, men andre ting?)

Videoannonse
Annonse
Gjest apekattenico
Skrevet

Det finnes ikke mat som setter seg en bestemt plass på kroppen, og det går heller ikke an å punktforbrenne fett.

Forøvrig er overkroppen fra midjen og opp, mens underkroppen er fra midjen og ned.

Gratulerer med vektnedgangen.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Den eneste måten du kan få vekk "ryggvalkene" på uten å påvirke noe annet, er fettsuging.

Hvis man hadde visst at enkelte mattyper la seg rundt midjen, ville vi nok ikke spist dem ;)

Skrevet

Begynn å trene pilates! Det har iallefall redusert mine "håndtak" på ryggen i løpet av få uker. I tillegg har magen blitt strammere og jeg har fått bedre holdning.

Skrevet

rockering?

Skrevet

Du kan vel stramme opp litt rundt livet med f.eks pilates eller balltrening. Sjekk hva de kan tilby på treningssenteret ditt og gå på slike timer.

Lykke til!

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Gjest apekattenico
Skrevet
Jammen; det er da treningsmetoder som viser helt klart hvor på kroppen man bruker muskler. Jeg hadde et vektløftingsapparat en gang, som dekket mange hovedgrupper av muskler på kroppen. Hver øvelse hadde bilde av en figur og skravert i rødt, stedet som ble trent/brukt spesielt mye. Alle øvelser som kjennes i rygg midje, brenner da av fett i tillegg til å lage muskler?

...

Si meg.. foregår denne brenningen av fett på samme måte som brenning av cder? Eller hva er det som egentlig er forskjellen?

Skrevet

Forskjellige øvelser tar på forskjellige muskler, ja. Men det er ikke slik at det samtidig brennes mest fett i samme område. Du kan ta situps til du blir blå, men det er ikke bare fettet på magen som blir brukt allikevel.

For TS er det kanskje heller å spise riktig og bygge muskler all over som vil gi forskjell. Ved å ligge i kaloriunderskudd vil vekten minske, ja. Men går man for lavt risikerer man å miste muskler smatidig. Om man er pæreformet i utgangspunktet vil man da bare ende opp med å bli en mindre pære

Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)

Jeg vil si at brenning av fett er veldig likt brenning av cder. Det er en prosess jeg ikke helt forstår hvordan foregår, og som til stadigheter blir sabotert av grunner jeg ikke har kompetanse til å fikse selv :-D

On topic: Styrketrening forbrenner først og fremst kalorier i restitusjonstiden og i tillegg når økt muskelmasse fører til økt forbrenning. Man forbrenner ikke fett på latsen med 100 nedtrekk, hvis det var det du mente.

Endret av Bolledeig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...