Gå til innhold

Vaske dusjen.

brum

Anbefalte innlegg

Sukk i dag er den store vaske dagen. Har innsett at dusjen trenger en ordentlig oomgang.

Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan få den ren uten å måtte skrubbe meg ihjel.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noen microfiberkluter som tar "belegg" på dusjveggen ganske greit. Bruker ingen form for såpe på kluten, men vasker i 3 omganger.

Først to ganger med en fuktig microfiberklut, så en gang med tørr klut.

På gulvflisene bruker jeg et sånt vaskemiddel for bad (husker ikke hva det heter). Dusj-garnityren får en omgang med microfiber den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80-tallet fantes det et vaskemiddel som het Super10. Tror man kjøpte det i Sverige, men er litt usikker.

Jeg jobbet ekstra på en kafe hvor de brukte det, og det var faktisk sånn at man bare sprayet på og møkka rant rett av :o

Det inneholdt sikkert mye stoffer som ikke er bra for verken folk eller miljø :ler: men er det noen som kjenner til dette rengjøringsmiddelt og hvor man evt. kan få tak i det?

Kan jo være greit å ha på lur til de aller tøffeste rengjøringsjobbene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif baderom - spray på og skitten forsvinner... not - men det hjelper.

Jeg bruker også denne sprayen hjemme hos oss. Pleier å spraye dusjen, deretter la det virke litt. Etterpå spyler jeg den ren med dusjen. Gnir også med en skrubb om det er noe som sitter skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. det er noe sånt jeg har i tankene Lula. spray på og renn av. :ler:

Jeg har gul , hvit og blå jiff og det går av men jeg må jo skrubbe vå veldig. Skulle ånske det fantes noe som tok det belegget mer effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. det er noe sånt jeg har i tankene Lula. spray på og renn av. :ler:

Jeg har gul , hvit og blå jiff og det går av men jeg må jo skrubbe vå veldig. Skulle ånske det fantes noe som tok det belegget mer effektivt.

Du må IKKE bruke skurekrem på dusjveggene. Da blir det mikroskopiske riper, og der vil skitten feste seg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Jeg synes faktisk at det eneste som funker skikkelig i dusjen er Zalo!!! Enkelt og billig! Brukte tidliger en slik spesial-spray (Jif?) og holdt på å bli kvalt hver gang. måtte jo gå inn i dusjen, lukke døren og spraye. Derret skulle det virke et minutt og for så å vaskes av. Og det ble aldri helt rent (men jeg følte meg fullstendig forgiftet!!!).

Hentet tips om Zalo i en slik tråd som dette tidligere på KG, og det funker forbløffende bra!

Flisene skrubber jeg bare med vanslig rengjøringsmiddel. Bør kanskje kjøpe noe "flis-rens" isteden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dusjkabinett fungerer div sprayer KJEMPEBRA sammen med en oppvaskbørste! Da får du tak i alle kroker! :) Spyl med glovarmt vann slik at du får vekk fettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Prøv Pingo husvask fra Jotun. Den er helt super. Den er laget for utv. husvegger men den matter ikke ned overflaten. Det enkleste er å ha den over på sprayflaske. Spray på, la den få virke litt og bruk så en fin skrubbe svamp dyppet i såpa. Det trengs ikke så mye skrubbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange gode råd her!

Et tips er å spyle dusjen med kaldt vann hver gang den er blitt brukt, da tar det lenger tid før den blir skitten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...