Gå til innhold

Ødelagt høyttaler

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_cathy_*
Skrevet

Kjæresten er borte på kurs for tiden, og bor derfor mer eller mindre i leiligheten hans for tiden.

Hadde en liten samling med venninner her i helga som ble rimelig fuktig.. I ettertid så viser det seg at to av elementene i en av høyttalerne hans er trykt inn, og det høres forskjell på høyttalerne hvis jeg skrur opp litt volum..

Han er en ekte musikkelsker og jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har lovprist stereoen sin, aner virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre :(

Har lyst til å fikse det uten å si noe, men samtidig frykter jeg at dette kan bli veldig dyrt? Hvem kan hjelpe meg med noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vær ærlig og si at du hadde et uhell og at du gjerne vil erstatte det. Er han lydfreak så kan du fort gå feil dersom du prøver å ordne opp på egen hånd. Er han er grei kjæreste så blir han kanskje skuffet, men det går kjapt over når høytalerne er ok igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

uff da! Foreslår at du bringer den kjapt til en hi-fi butikk som kan håndtere slikt. Det meste lar seg fikse, selv om det ofte koster peng:) Er han en riktig "feinsmekker" ville jeg ganske enkelt ikke sagt noe som helst.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg hadde absolutt sagt det. Om han er som min samboer som har høytalere til mange tusen, vet han helt sikkert bedre enn deg hvor han kan få ordnet dem i igjen, for odnes må de. Lyden blir jo noe helt annet når elementene er ødelagte.....

Gjest gjest_cathy
Skrevet

Hmm ja nei dette var ikke lett.

Det er annerledes lyd ja, men ikke SÅ mye.. :sjenert:

Burde jo såklart bare være ærlig, men har så lite lyst til å skuffe han sånn :(

Får kanskje stikke innom en butikk i morra og høre om de har noe råd

Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)
Hmm ja nei dette var ikke lett.

Det er annerledes lyd ja, men ikke SÅ mye.. :sjenert:

Er han en musikkelsker med peiling på lyd, så hører han det...

Og han blir nok mer skuffet om han finer ut av at du har jugd for ham.

Endret av ¤bella¤
Skrevet

Nå har du stelt istand!! :hakeslepp: Vel..

Hadde det vært meg som hadde gjort det, hadde jeg nok fått meg et slag på trynet.. Vel, kanskje ikke helt men Gud så forbanna han vile blitt.. Ønsker deg lykke til! :) Ring Hifi klubben. de vet nok sånt.

Gjest gjest_cathy
Skrevet

Sprikende råd her da.. :D

Skal ta bilde av den ene og svinge innom HiFi-klubben i morra, kanskje det er råd å få om ikke annet :)

Skrevet

Mannen min (også lydelsker) mener at du kan prøve å bruke en støvsuger på svak styrke for å suge elementet tilbake... Kan kanskje fungere, men kommer an på hvordan ødelagt det har blitt da... Hvis ikke må du bytte elementet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...