Gjest Gjest_Ulla_* Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Nå har jeg vært her på KG og sniklest i mange måneder, og dette virker som e superfint forum. Mange fornuftige og oppegående mennersker her! Nå trenger jeg forresten råd selv... Jeg har vært sammen med en fyr nå i 6 mnd. Nå er det slik at han er separert, men vi har det veldig bra sammen og skal flytte sammen til høsten. Det som plager meg er at han ikke forteller meg noe om eksen i det hele tatt, altså om de gangene de prater sammen (ikke at det er så ofte tror jeg) enten om det er i forbindelse med hunden de hadde sammen før (som er hennes nå, men som han passer med jevne mellomrom) eller rett og slett når de har kontakt av en eller annen grunn. Det kommer opp tilfeldig, men som regel etter at jeg spør "har du snakket noe med X i det siste". Jeg har fortalt han at siden jeg er åpen i forholdet vårt, så kan han være det og, noe han sier at han forstår. Jeg har kontakt med x-en min en gang i blant, og da forteller jeg ham alt om det slik at han ikke skal bli sjalu (han er en sjalu type). Jeg er kanskje urimelig og sjalu (men de har tross alt vært sammen i mange, mange år). Jeg klarer kanskje ikke å bli helt fortrolig med ham før de blir skilt på papiret, og etter det syns jeg ikke de skal ha noe kontakt. Hva er deres synspunkter? Jeg lurer på hvor mange av dere syns det er ok at typen passer på bikkja til x-en (som er "deres") ganske ofte, går til dyrlegen med den "fordi hun ikke hadde tid", og ikke forteller om samtaler de har hatt osv? Nå mener ikke jeg at han skal gjenfortelle meg ordrett hva som ble sagt, men han kan vel si at "X ringte forresten istad og vi pratet om ..."? Han vet at det plager meg så hvorfor fortsetter han å være så lukket om det? Jeg blir så arg! Han sier jo han forstår meg, men hvorfor bryter han ikke kontakten med henne? Hvorfor må han passe bikkja hennes, ho kan spørre mange andre! Er jeg urimelig? Eller skal jeg legge meg langflat å godta at de har kontakt? huff. Ble rotete innlegg det her, men er lettere frustrert...
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Det er jo ikke bare hennes hund, de hadde den jo sammen. Han er vel glad i hunden og hunden er glad i ham. Jeg vet om flere som har skilt seg, og som har "delt" på hunden også etter at de flyttet fra hverandre. Er ikke barebare å kutte kontakten med noen man er glad i, selv om det "bare" er en såkalt "bikkje" det er snakk om. Det er jo heller ikke som om han ikke forteller deg at de har snakket sammen. Han kommer kanskje ikke på å nevne det før du spør? Han svarer jo når du spør ham. Hadde vært noe annet om han løy om det, og nektet for at de snakket sammen. For meg er det ihvertfall unaturlig å avlegge rapport om hvem jeg har snakket med, sånn helt uoppfordret. Jeg synes det er urimelig å forlange at noen skal kutte kontakten med andre. Han er jo sammen med deg nå, ikke eksen, så hva er det som er så farlig med at de har kontakt?
Lissi Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 En veldig god ide når man sliter med sjalusi er å huske at det var en grunn til at de valgte å skille seg. Dette vil roe seg når ting er i orden, seperasjonen er godkjent, dere har flyttet sammen osv. Hvis du begynner å pese om dette så vil han neppe fortelle frivillig at han har hatt kontakt med henne. Kanskje han ikke ser på det som big deal at de har snakket sammen? Kanskje har ikke sier noe for å slippe å bli kryssforhørt hva de snakket om osv? Min samboer sa det var en grunn til at han ikke snakket om eksene sine. Han har ingen kontakt med dem, snakker ikke med dem, og tenker ikke lengre på dem. De er ute av livet hans og han har meg nå, akkurat som din samboer har deg. Han ligger neppe å tenker på eksen sin om kveldene, han skal tross alt skilles nå. Dette handler mye om sjalusi, og ja det svir. Men dette bør du jobbe med selv;)
Gjest Gjest_Ulla_* Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Takk for svar. Grunnen til at jeg tar sånn på vei er at siden jeg forteller ham alt, så trodde jeg at han skulle gjøre det tilbake, men det blir vel bare en ønsketenkning. Og dessuten så blir det ikke kryssforhør når det kommer fram at han har hatt kontakt med ho, jeg sier da "åja...". Vil ikke presse ting ut av ham, vil at han skal fortelle selv. Men men, må nok jobbe med sjalusien min og bite i det sure eple!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå